La Comunidad continúa con la modernización y mejora de la Justicia en la región. Por esa razón ha diseñado dos nuevas aplicaciones informáticas que se pondrán en marcha a finales de este año. La primera interconecta los juzgados de un mismo partido judicial permitiendo a sus magistrados, fiscales, secretarios judiciales y funcionarios compartir información. La segunda, permitirá al ciudadano consultar vía online el estado de su asunto, escrito o recurso en el que sea parte procesal.
La Direcció general de Justícia, dependent de la Conselleria de Presidència, Justícia i Portaveu/Portaveu, que dirigix Salvador Victoria, ha dissenyat estes dos noves ferramentes que estaran plenament implantades a la fi d'enguany, i que són un pas més en el foment i desenvolupament de l'Administració Electrònica. En tots dos casos s'aconseguix un important estalvi, tant de desplaçament de ciutadans als jutjats, que ara podran fer determinades consultes via en línia, com de gestió i de duplicat de documents en paper utilitzats habitualment pels Deganats.
La primera de les ferramentes es coneix com Sharepoint o tauler d'anuncis i és una aplicació web gràcies a la qual el personal de l'Administració de Justícia d'un mateix Partit Judicial, accedirà a tota la informació relativa al seu partit judicial d'una forma àgil, eficaç i de manera controlada. Es podrà consultar documentació, normativa, calendaris de guàrdies i esdeveniments formatius, així com publicar i compartir anuncis o comunicacions que afecten al partit judicial. A més ho podrà fer a qualsevol hora i en qualsevol lloc amb connexió a Internet.
El Sharepoint ja s'està desenvolupant com a projecte pilot en el partit judicial de Móstoles i esta setmana ho farà en el d'Alcobendas. Es preveu que al llarg del segon semestre d'any s'implante en 21 els partits judicials de la regió.
La segona de les ferramentes informàtiques desenvolupades per la Comunitat és el nou servici de Consulta d'Assumptes pel Ciutadà que via internet podrà tindre accés a la informació dels assumptes, recursos, auxilis judicials i escrits, en els quals siga part processal. La consulta es realitzarà des del Portal de Justícia , mitjançant i-DNI o qualsevol dels certificats electrònics reconeguts per la Comunitat.
El principal avantatge d'este servici és la de poder realitzar la consulta a qualsevol hora del dia, evitant desplaçaments i telefonades innecessàries a les dependències judicials i disminuint el temps dedicat pels funcionaris de justícia a proporcionar informació sobre els procediments contribuint, a més, a reduir la presència de públic en les seus.