La ministra de Política Territorial ha presentat el Pla "L'Administració prop de tu", que té com a fi "facilitar que els habitants dels pobles no hagen de desplaçar-se i puguen realitzar els tràmits des del seu municipi". L'objectiu del Govern és acostar l'Administració a la ciutadania per a enfortir la cohesió social i territorial, combatre la bretxa digital i reforçar la igualtat d'oportunitats, segons la ministra, "transformant el nostre país i fent una Administració més útil i pròxima".
El Pla beneficiarà a més de 7,5 milions de persones, de les quals més de dos milions, quasi el 30%, són majors de 60 anys. La primera fase de "L'Administració prop de tu", impulsada pel Ministeri de Política Territorial conjuntament amb el Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, s'aplicarà en més de 3.200 municipis. Serà en municipis que expliquen entre 500 i 8.000 habitants i en algunes províncies, com Guadalajara, Soria i Teruel, amb més nuclis de població dispersos, també s'aplicarà en municipis amb menys de 500 habitants.
Els ciutadans solament hauran de desplaçar-se al seu ajuntament per a comptar amb la seua firma digital, amb la qual podran accedir als tràmits i servicis digitals, evitant desplaçaments innecessaris i el cost econòmic que representen. L'objectiu és informar a ciutadans i ciutadanes dels tràmits i prestacions, acompanyar-los, ajudar-los, orientar-los per a un millor aprofitament de l'Administració i combatre les bretxes digitals, territorials i de gènere.
El Govern impulsa "L'Administració prop de tu" per a millorar l'eficàcia del servici que ja presta en el territori, acostant-ho a la ciutadania. Es facilitarà l'accés a la carta de servicis públics disponible, s'informarà dels avantatges de la Carpeta Ciutadana , l'aplicació aplicació mòbil en fase pilot ha sigut llançada pel Govern, es facilitarà a la ciutadania obtindre els mitjans d'identificació i firma digital, que permeten accedir als servicis públics sense haver de desplaçar-se.
Hi haurà assistència als ciutadans per a tramitar 'in situ' les seues sol·licituds sobre els servicis que presten delegacions, subdelegacions i direccions Insulars, i es facilitarà així mateix informació sobre els servicis més demandats.
La ministra ha animat a alcaldes i alcaldesses a activar este mecanisme, que serà molt beneficiós per als seus veïns i veïnes, que "podran realitzar gestions sobre la jubilació, conéixer la vida laboral, els punts del permís de conduir o els jóvens accedir al bo cultural".