accesskey_mod_content

Publicado el estudio sobre el estado de la Administración electrónica entre los Países de la Unión Europea

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

03 octubre 2016

L'estudi analitza aspectes clau de l'Administració Electrònica

El 28 de setembre la Comissió Europea ha publicat el seu estudi comparatiu sobre l'estat de l'Administració Electrònica entre els Països de la Unió Europea. L'estudi, baix el títol “Un punt d'inflexió per al desenvolupament de l'Administració Electrònica a Europa?”, analitza aspectes clau de l'anomenada “Administració Electrònica”, com l'enfocament cap al ciutadà, la transparència, la possibilitat que ciutadans europeu puguen realitzar tràmits electrònics en altres països europeus, així com la disposició d'elements bàsics que una Administració ha de disposar per a garantir el bon funcionament de la seua Administració electrònica (Habilitadors Clau).

En la present edició, s'han tingut en compte aspectes clau com la grandària, població i producte interior brut de cada país, per a dur a terme comparatives més adequades. D'esta manera Espanya queda englobat en el Grup 2, compost per aquells països amb major població i amb un elevat percentatge de persones en la 3ª edat, i un nivell educacional i una penetració d'Internet en línia amb la mitjana europea.

Per a cada grup s'han analitzat aspectes com el grau de penetració en la societat dels mitjans digitals per a relacionar-se amb l'Administració i el grau de digitalització dels servicis. D'acord a l'estudi Espanya està en una situació de progrés, igual que Portugal, Itàlia i Dinamarca, i per davant de Regne Unit i França.

Informe UE sobre l'estat de l'administració electrònica

Els països “en progrés” mostren una clara evolució en la digitalització de la seua Administració, però afronten factors externs que dificulten la seua completa introducció, com el grau d'ús dels servicis electrònics.

Entre les recomanacions de l'estudi per a este tipus de països s'assenyala el desenvolupament de polítiques de redissenye dels servicis públics per a orientar-los a la casuística personal dels ciutadans. 

Font original de la notícia i accés a l'estudi(Obri en nova finestra)

  • Secretaria General de Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica
  • Servicis electrònics