accesskey_mod_content

Portasignatures – Firma Electrònica de l'empleat públic

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

Tipologia: Servicis Essencials per a la gestió interna

Àrea: Firma electrònica

Descripció:

Port@firmas permet incorporar la firma electrònica en els fluxos de treball de l'organització. 

És una ferramenta per a generar fluxos de firma i firmar electrònicament documents, utilitzant el certificat digital del firmant. Permet crear peticions de firma, proporcionant les diferents funcionalitats que es requerixen, per exemple, per a la gestió de firmes d'alts càrrecs per part de les secretaries.

Estes són algunes de les funcionalitats que incorpora:

• Firmes de documents en paral·lel o en cascada i definir si es desitja usuaris que atorguen el vistiplau previ a la firma.

• Organització de les peticions en safates (enviats, entrants, acabats i pendents).

• Cerca de peticions i filtres predefinits de peticions.

• Elaboració senzilla de fluxos de firma.

• Generació de plantilles de peticions de firma.

• Creació de grups d'usuaris.

• Descàrrega de la firma del document i d'informes de firma amb Codi Segur de Verificació (CSV).

• Consulta per CSV de documents firmats.

• Enviament d'avisos per correu electrònic als intervinents en el flux de firma.

Disposa a més d'aplicació mòbil, tant para iOS com Android, que permet firmar des de smartphones i tablets.

Després de firmar una petició de firma s'obtenen els següents resultats:

1. Document original sense firma

2. Document firmat electrònicament 

3. Informe de firma imprimible e Informe de firma imprimible normalizado (con márgenes de impresión oficiales)

4. Document firmat electrònicament i convertit al format oficial ENI (Esquema Nacional d'Interoperabilitat)

5. Informe de firma imprimible i convertit al format oficial ENI

La firma del document es fa amb el format adequat a la tipologia d'este: PADES para PDF, CADES o XADES para documents de Word, Excel, jpg, etc., en funció del que trie l'usuari.

A més, es poden definir diferents perfils d'usuari dins de l'organització, en funció de l'ús que es desitja que facen del Port@firmas:

• Accés. Només dona accés a l'aplicació.

• Redacció. Permet redactar peticions.

• Firma. Permet firmar peticions.

• Administrador de seu. Accés a les opcions de gestionar usuaris de la seu en qüestió.

• Administrador. Rol d'administrador total de l'aplicació.

Com sol·licitar el servici: L'alta del centre usuari en Port@firmas es pot sol·licitar en el formulari del joc de sotssecretaria.

Una vegada gestionada l'alta, és possible sol·licitar l'alta massiva d'usuaris en el Port@firmas, remetent a la SGAD els formularis normalitzats amb les dades dels usuaris.