Certificats els primers ajuntaments d'acord a la nova normativa de l'Esquema Nacional de Seguretat

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

14 novembre 2022

El Centre Criptològic Nacional ha publicat el Perfil de Compliment Específic conforme a Requisits Essencials de Seguretat (CCN-STIC 890) com a resposta a les entitats i organismes amb dificultats per a abordar la Certificació en l'ENS.

Els ajuntaments de Villamuera de la Coga, Villanueva del Rebollar, Valle del Retortillo, Riberos de la Coga i Cardeñosa de Volpejera de la província de Palència són els primers de tota Espanya a obtindre la certificació de l'Esquema Nacional de Seguretat, ENS , d'acord al RD 311/2022(Obri en nova finestra)  publicat el passat 3 de maig.

D'esta manera, el Centre Criptològic Nacional, CCN , ha certificat que, d'acord a la declaració d'aplicabilitat vigent, els sistemes d'informació dels cinc municipis, tots ells de categoria BÀSICA, i els servicis relacionats han sigut auditats i oposats conforme amb les exigències del Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula el ENS . Aquestes certificacions s'han realitzat seguint el perfil de compliment descrit en guia CCN-STIC 890(Obri en nova finestra)  seguint el model de µCeENS .

La consecució d'esta certificació és fruit d'un treball intens de col·laboració entre el Centre Criptològic Nacional i les entitats locals que, igual que la resta de les Administracions Públiques, han d'estar conformes al nou ENS en un termini no superior al 5 de maig de 2024. Aquest suport té com a principal objectiu el que tots els municipis espanyols disposen de sistemes segurs per a l'exercici de les seues competències, siga el que siga la seua dimensió.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Informació i dades del sector públic