La Comissió Europea aprova 225 projectes de reforma en favor d'una administració pública resilente i sostenible

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

11 març 2022

La Comissió ha aprovat hui 225 projectes en el marc de l'Instrument de Suport Tècnic (IAT) per a ajudar als Estats membres a preparar, dissenyar i aplicar reformes en favor d'una administració pública moderna i resiliente

La Comissió Europea va aprovar el passat 9 de març  225 projectes(Obri en nova finestra)  en el marc de l'Instrument Instrument de Suport Tècnic(Obri en nova finestra) (IAT) per a ajudar als Estats membres a preparar, dissenyar i aplicar reformes en favor d'una administració pública moderna i resiliente, estratègies de creixement sostenible i economies resilientes, millorant al mateix temps la seua capacitat de reacció davant les crisis actuals i futures. En els  plans nacionals de recuperació i resiliència(Obri en nova finestra)  també s'inclouen diversos projectes de reforma.

Les reformes dels Estats membres reben suport del IAT, que compta amb un pressupost total de 116,8 milions d'euros per a l'any 2022. El IAT és un instrument que depèn de la demanda i que aporta coneixements especialitzats a mesura. Així mateix, és un instrument flexible que pot adaptar-se ràpidament a les necessitats emergents dels Estats membres, a petició d'estos.

Un suport més específic

Los proyectos están plenamente en línea con las prioridades clave de la Comisión. El IAT de 2022 seguirá apoyando a los Estados miembros en el diseño y la aplicación de reformas en favor de las transiciones ecológica y digital, así como en la mejora de la capacidad operativa y la eficiencia de sus administraciones públicas. Por ejemplo, el 36 % de las solicitudes se centran en los  objectius del Pacte Verd(Obri en nova finestra)  i el 51 %, en la  transició digital(Obri en nova finestra) . Además, el 57 % de las solicitudes de apoyo del IAT seleccionadas para 2022 están vinculadas a reformas en el marco de los  plans de recuperació i resiliència(Obri en nova finestra)  dels Estats membres.

El programa de treball del IAT per a 2022 també inclou algunes novetats:

• proyectos plurinacionales o plurirregionales, que ofrecen apoyo técnico para abordar desafíos comunes en varios Estados miembros o regiones, centrándose en unas mismas prioridades; estos proyectos promueven el aprendizaje mutuo y el desarrollo de enfoques comunes a través de intercambios entre iguales;

• proyectos emblemáticos, diseñados por la Comisión para apoyar reformas que son muy necesarias en los distintos Estados miembros y que están en consonancia con las principales prioridades de la Unión; por ejemplo, el proyecto emblemático «Apoyo a la oleada de renovación» está dirigido a los Estados miembros que deseen diseñar y aplicar reformas que fomenten la renovación de edificios, mientras que el proyecto emblemático «Aplicación de la Garantía Infantil Europea» apoya a los Estados miembros en la aplicación de la Recomendación del Consejo por la que se establece una  Garantia Infantil Europea(Obri en nova finestra)  i els oferix suport tècnic per a dur a terme accions i polítiques de prevenció i lluita contra la pobresa i l'exclusió social dels menors.

El 50 % de las solicitudes están relacionadas con proyectos emblemáticos, como el turismo, la oleada de renovación, la integración de la perspectiva de género, la administración pública y la integración de personas migrantes, mientras que el 30 % de las solicitudes son proyectos plurinacionales o plurirregionales.

Context

El IAT és el principal instrument de la Comissió que permet donar suport tècnic a les reformes en la UE, després de rebre sol·licituds de les autoritats nacionals. Forma part de el  marc financer plurianual(Obri en nova finestra)  2021-2027 i de el  Pla de Recuperació per a Europa(Obri en nova finestra) . Es basa en l'èxit del seu predecessor, el programa de suport a les reformes estructurals, que des de 2017 ha executat més de mil quatre-cents projectes de suport tècnic en tots els Estats membres.

Entre les reformes que poden rebre suport(Obri en nova finestra) del IAT es troben aquelles relatives a l'administració pública, la gestió de les finances públiques, la gestió de la migració, l'entorn empresarial, el sector financer, el mercat laboral, els sistemes educatius, els servicis socials, el suport a menors vulnerables, l'atenció sanitària, la transició ecològica i la ciberseguretat.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Infraestructures i servicis comuns