La Norma Tècnica d'Interoperabilitat de de Política de Firma i Segell Electrònics i de Certificats de l'Administració establix el conjunt de criteris per al desenvolupament o adopció de polítiques de firma i segell electrònics basada en certificats per part de les Administracions públiques. Per a açò, definix el contingut d'una política de firma electrònica i segell electrònic basats en certificats, especificant les característiques de les regles comunes, com a formats, ús d'algoritmes, creació i validació de firma per a documents electrònics, així com de les regles de confiança en certificats electrònics, segells de temps i firmes longeves.
Les condicions establides en esta norma perseguixen establir un marc per a la definició de polítiques de firma i segell electrònics basada en certificats alineada amb actes europeus com la Decisió d'Execució (UE) 2015/1506 de la Comissió de 8 de setembre de 2015 per la qual s'establixen les especificacions relatives als formats de les firmes electròniques avançades i els segells avançats que han de reconéixer els organismes del sector públic de conformitat amb els articles 27, apartat 5, i 37, apartat 5, del Reglamente (UE) no 910/2014 del Parlament Europeu i del Consell , relatiu a la identificació electrònica i els servicis de confiança per a les transaccions electròniques en el mercat interior, compatible al seu torn amb sistemes de firma electrònica ja implantats.
El Reial decret 4/2010 , de 8 de enero, por el que se regula el Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'Administració Electrònica establix, en la seua disposició addicional primera, el desenvolupament de la sèrie de Normes Tècniques d'Interoperabilitat que són de compliment obligat per part de les Administracions públiques.
Les Normes Tècniques d'Interoperabilitat desarrollan aspectos concretos de diversas cuestiones, tales como: documento electrónico, digitalización, expediente electrónico, copiado auténtico y conversión, política de firma y sello, estándares, intermediación de datos, modelos de datos, gestión de documentos electrónicos, conexión a la red de comunicaciones de las Administraciones públicas españolas, modelo de datos para el intercambio de asientos registrales y reutilización de la información del sector público; todos ellos necesarios para asegurar los aspectos más prácticos y operativos de la interoperabilidad entre las Administraciones públicas y con el ciudadano.
Més informació sobre l'Esquema Esquema Nacional d'Interoperabilitat .