- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciutadana”
- Disponible la tercera versió oficial de La meua Carpeta Ciutadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
Premiades la Política de gestió de documents electrònics MINHAP i l'aplicació “Arxive”
"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".
31 maig 2016
Premi al millor projecte arxivístic a la Política de gestió de documents electrònics del MINHAP, a més, "Arxive" ha quedat finalista en la categoria de millor activitat innovadora.
El VII Congrés d'Arxius de Castella i Lleó ha atorgat el premi al millor projecte arxivístic a la Política de gestió de documents electrònics del Ministeri d'i Hisenda i Administracions Públiques . Així mateix, en el congrés l'aplicació d'arxiu electrònic Arxive , desenvolupada pel Ministeri al servici de totes les administracions públiques, ha quedat finalista en la categoria de millor activitat innovadora.
En la concessió del premi el jurat ha destacat que es tracta de la primera política de gestió de documents electrònics de l'Administració General de l'Estat i és un referent per a altres organismes i institucions. Tots els ministeris i organismes públics estan obligats a elaborar la seua política de gestió de documents electrònics. Bàsicament, consistix a definir les directrius de cada organització per a la creació i gestió de documents electrònics autèntics, fiables i disponibles al llarg del temps, assenyalant els responsables de cada procés.
En cada organització este plantejament inclou les línies bàsiques per a dissenyar el seu procés de digitalització, la definició de requisits tècnics i organitzatius necessaris per a executar lotus els processos de digitalització i gestió de documents que s'han d'abordar: firma electrònica, registre electrònic, copiat autèntic, arxiu definitiu, etc.
En el cas del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, el document ha sigut elaborat per un grup de treball altament representatiu, integrat per especialistes en arxiu, informàtics i gestors, en representació d'organismes i entitats públiques amb gran experiència en gestió documental, administració electrònica i arxiu. Al grup es van incorporar també el Ministeri de la Presidència i la Subdirecció General d'Arxius Estatals del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
A partir de l'elaboració de la Política de gestió de documents electrònics va sorgir la idea de desenvolupar una aplicació que donara resposta a la necessitat d'un arxiu electrònic. Així es va posar en marxa el projecte Arxive.
L'aplicació Arxive ha quedat finalista
Per la seua part, l'aplicació Arxive ha quedat finalista en el premi a la millor activitat innovadora. Es tracta d'una aplicació d'arxiu electrònic per a la gestió de documents i expedients electrònics, donant així resposta en la fase d'arxiu a una administració electrònica en constant impuls.
Arxive és un desenvolupament informàtic realitzat pel Ministeri d'hisenda i Administracions Públiques i lloc a la disposició de totes les administracions públiques, amb l'objecte de la seua reutilització i reaprofitament per les mateixes. Tota la informació arxivada és absolutament independent de la tecnologia que done suport al servici, i això garantix la seua validesa funcional al llarg del temps.
L'aplicació ha sigut desenvolupada per la Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions del Ministeri, en col·laboració amb els arxius del ministeri i seguint estàndards i models europeus. Actualment s'està provant amb èxit en una vintena de projectes pilot en diferents organismes d'administracions públiques centrals, autonòmiques i locals.
Amb Arxive, els expedients i documents electrònics són importats i classificats en sèries documentals i passen per diversos estats (automàtica o manualment), segons la política de conservació assignada. Arxive permet gestionar totes les fases dels expedients i documents electrònics. Inclou ferramentes per a l'intercanvi entre arxius, buscar expedients, obtindre actes d'ingrés, etc.
Qualsevol ajuntament, comunitat autònoma, ministeri, organisme o entitat pública podrà accedir lliurement a l'aplicació i complir així els requisits d'arxiu electrònic als quals obliga la legislació amb un termini d'adaptació que finalitza a l'octubre de 2018.
Més informació sobre la solució ARXIVE en el CTT.
- Interoperabilitat i Normalització
- Infraestructures i servicis comuns
Destacats CTT
- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciutadana”
- Disponible la tercera versió oficial de La meua Carpeta Ciutadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8