El Gobierno abre un buzón para recibir propuestas sobre la reforma de las Administraciones Públicas.

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

03 gener 2013

Esta bústia arreplega les experiències i els suggeriments dels ciutadans sobre duplicitats administratives i sobre les traves burocràtiques.

La Comissió per a la Reforma de les Administracions Públiques (CORA), creada mitjançant un acord del Consell de Ministres, obri uns nous servicis per a arreplegar les experiències i els suggeriments dels ciutadans sobre duplicitats administratives i sobre les traves burocràtiques.

Dentro del Programa de Reformas del Gobierno una parte esencial se refiere a la reforma de las Administraciones Públicas. España necesita una Administración Pública austera y eficiente que sea un valor competitivo para nuestro país. Es necesario, en consecuencia, racionalizar estructuras, procedimientos y recursos. A esta voluntad responde la Ley Orgánica de Estabilidad Presupuestaria y Sostenibilidad Financiera, que constituye un hito en la gestión de los recursos públicos al establecer objetivos concretos de gasto y endeudamiento para todas las Administraciones, así como la obligación de presentar planes dirigidos a su cumplimiento y los correlativos mecanismos para asegurar su consecución.

A més de la necessitat d'abordar l'estudi integral de la reforma administrativa, és necessari donar compliment a dos mandats:

• L'última Conferència de Presidents de les Comunitats Autònomes va acordar la creació d'un Grup de Treball, en el si de la Conferència Sectorial corresponent, que elabore un programa de racionalització administrativa, a fi d'eliminar traves burocràtiques, simplificar normativa i procediments i evitar duplicitats.
  • En el Programa per a l'Aplicació del Fons de Liquiditat per a les Comunitats Autònomes s'ha previst la creació, en el si del Consell de Política Fiscal i Financera, d'un grup de treball per a acordar un codi de bones pràctiques per a racionalitzar el gasto i incrementar l'estalvi.

Es fa necessari, per tant, fer un estudi integral que dote a tots dos Grups de treball de propostes concretes i en el qual s'aborde de forma integral tota la reforma de les Administracions Públiques

Més informació(Obri en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa
  • Ciutadà