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The Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas (Opens in new window) and Law 40/2015, of 1 october, from The Legal Regime of the public Sector (Opens in new window) vienen a configurar un escenario en el que la tramitación electrónica debe constituir la actuación habitual de las Administraciones en sus múltiples vertientes de gestión interna, de relación con los ciudadanos y de relación de aquellas entre sí.

As stated in the narrative of the Law 39/2015 (Opens in new window) una Administración sin papel basada en un funcionamiento íntegramente electrónico no sólo sirve a los principios de eficacia y eficiencia, al ahorrar costes a ciudadanos y empresas, sino que también refuerza las garantías de los interesados a la vez que facilita una mejor transparencia ”. En consecuencia en dicha ley se establecen cuestiones tales como que los actos administrativos se producirán por escrito a través de medios electrónicos y que los documentos administrativos se emitirán igualmente por escrito a través de medios electrónicos; mientras que la Law 40/2015 (Opens in new window) establece que las AA.PP. se relacionarán entre sí y con sus órganos a través de medios electrónicos.

For more information about the legal framework available E-government code (Opens in new window) , compendio de legislación consolidada, editado por el BOE, con selección y ordenación de contenidos por la Secretaría General de Administración Digital.

The Digital transformation Plan of the General state administration and its Agencies (Ict Strategy 2015 – 2020) se elaboró teniendo muy presente en su momento los proyectos de las leyes 39/2015 y 40/2015, de forma que los principios rectores, los objetivos estratégicos, las líneas de acción y los hitos recogidos en el plan persiguen facilitar la realización de las previsiones establecidas en las citadas leyes.

The Catalogue of digital management services , which aims to disseminate the services made available to public administrations as a facilitating tool to contribute to advancing the development of Digital Administration, included in the relevant to the services offered, together with a brief description and other information, reference to the legal framework in each case. In addition, there is also of the first statement of 14 shared services (Opens in new window) as a tool for greater efficiency in the provision of ict services.

In connection with the second additional ‘ Adhesión de las Comunidades Autónomas y Entidades Locales a las plataformas y registros de la Administración General del Estado ’ of law 39/2015 are of interest Cooperation agreements with the CC.AA. in the field of Electronic administration.

Desde el punto de vista del uso de los medios electrónicos son de particular interés en la Law 39/2015 (Opens in new window) the forecast of the rights of persons in their relations with public administrations, of the administrative procedure, the right and duty to interact electronically with public administrations, assistance in the use of electronic means; the representation and electronic records; records apoderamientos; identification systems for stakeholders in the proceedings, signature systems supported by public administrations; the use of means of identification and signature in administrative procedure; the form of administrative acts; issues relating to applications for commencement, appearance of persons, an obligation to solve and calculation of periods of time limits; notifications by electronic means; the issuance of documents and copies thereof, the documents provided by stakeholders, the electronic brief and the electronic file.

And Law 40/2015 (Opens in new window) what is established in connection with the general principles, the collegiate bodies, the electronic operation of the public Sector (electronic, internet Portal, identification schemes for public administrations, automated administrative procedures, systems of signature to the administrative behaviour, firma-e automated service staff of public administrations, blocking and interoperability in firma-e, electronic archiving of documents); management of shared common services (information and communications systems); technical cooperation (provision of information, integrated management information systems); exchange of data in closed environments of communication, data transmissions between AA.PP.; National Interoperability and National security, re-use applications and systems of land Administration and transfer of technology among administrations.

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