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Mobility in the services of E-government

The development of supporting services in mobility and allow Public Administrations to develop a new range of digital services.

Statistical data published by fundación telefónica, in its annual report " The information society in spain (Opens in new window) ", reveal that in 2014, there were 21.44 millions of spaniards who acceded to the Internet to mobility, more than 4 million in 2013. The E-government cannot remain aloof from this social bias, offering a response from the Public Administrations to this demand for services. In fact, this report highlights that 49 per cent of the spanish have regard to the administration through The Internet.

In its “ M-Government: Mobile Technologies for Responsive Governments and Connected Societies (Opens in new window) ” , la OECD caracteriza estos servicios como una gama nueva de servicios, no necesariamente resultado de realizar una portabilidad de los existentes al nuevo entorno, ofreciendo una mayor capacidad de respuesta y más eficiencia a las Administraciones Públicas. La introducción de las tecnologías móviles en las Administraciones Públicas, en definitiva, expanden sus capacidades, siendo accesible por un mayor número de ciudadanos y habilitando servicios más participativos.

Pero al mismo tiempo son un nuevo vector para su transformación. La movilidad abre la puerta a nuevos servicios en el interior de las Administraciones Públicas. Tanto para altos cargos como para funcionarios, las tecnologías móviles de datos aportan nuevas herramientas de productividad para su trabajo.

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