accesskey_mod_content
CTT - Centro de Transferència de Tecnologia

Pla de qualitat, estandardització i normalització del Ministeri de Cultura

  • Fecha Puesta en Producció:

    02/03/2009

    Indicadors:
    • Nivell de satisfacció de l'usuari. Un factor subjectiu però que pot mesurar-se mitjançant enquestes o petits formularis amb l'usuari final.
    • Tiempo utilizado para cambio de versiones correctivas del software. El tiempo entre versiones de aplicación software por cambios correctivos debe aumentar ya que el objetivo es mejorar en la detección de errores.
    • Nivell de creixement en la base de dades del coneixement. La grandària de la nostra base de dades de coneixement certifica l'experiència adquirida en la gestió, administració, manteniment i atenció als usuaris.

    Descripció Funcional

    Descripció Tècnica

    Solució:

    Per a la descripció tècnica del projecte s'inclou la guia metodològica de la FASE II(Obre en nova finestra) (disponible en la pestanya Àrea de Descàrregues del projecte) que detalla tots els passos a realitzar en les entrega de programari per a la seva engegada en sistemes en producció:

    Aquesta guia estableix el mètode i els mecanismes necessaris per a la implantació de sistemes informàtics en el Ministeri de  Cultura. Defineix uns requisits mínims que ha de complir l'aplicació, les normes establertes per al seu manteniment i actualització. L'objectiu és disposar d'una guia de passos per a l'actualització de productes programari que donin servei directe a usuaris finals.

    Estàndards:

    Se ha utilizado la interfaz de gestión de calidad del modelo METRICA-3 como base para la interacción de todos los procesos de calidad, y en algunas ocasiones se hacen referencias al modelo CMM.

    També es tenen en compte els estàndards de documentació i qualitat ISO 9126 i 25000.

    No obstant això s'ha tendit a cercar estàndards i fórmules de treball pràctiques que permetin un nivell de profunditat i personalització major, adaptat a la forma de treball del Ministeri de Cultura, integrat en diferents fases que permetin la millora contínua de la qualitat amb el mínim impacte en tots els departaments relacionats.

Responsable