Observatori - OBSAE
La Comissió d'Estratègia TIC, d'acord amb el que es disposa en Reial decret 806/2014, de 19 de setembre sobre organització i instruments operatius de les TIC en l'AGE , té entre les seves funcions “actuar com a Observatori de l'Administració Electrònica i Transformació Digital". D'aquesta manera es dona continuïtat a la labor de l'Observatori d'Administració Electrònica (OBSAE) iniciada ja amb l'antic Consell Superior d'Administració Electrònica segons el que es disposa en el Reial decret 589/2005.
En la seva labor d'anàlisi i difusió de la situació de l'Administració Electrònica a Espanya l'OBSAE:
- Sintetitza, analitza i publica indicadors d'Administració electrònica.
- Realitza estudis periòdics (generalment anuals) i publica els seus resultats en informes que avaluen el grau de desenvolupament de l'Administració Electrònica i la implantació i ús de les TIC en les Administracions Públiques considerant els diferents àmbits administratius.
- Publica mensualment un butlletí amb una recopilació de diverses fonts dels principals indicadors de l'Administració Electrònica a Espanya.
- Publica notes tècniques sobre aspectes concrets del desenvolupament de l'Administració Electrònica.
- També publica ocasionalment estudis temàtics sobre aspectes concrets de l'Administració Electrònica i articles publicats en mitjans de comunicació i fòrums especialitzats.
- Col·labora amb entitats internacionals com la Comissió Europea, l'OECD i l'ONU per a la definició i posterior mesurament de les actuacions espanyoles en diferents estudis internacionals.
Les Comissions Ministerials d'Administració Digital , les Comunitats Autònomes i la FEMP (Federació Espanyola de Municipis i Províncies), aquestes últimes en el marc del Comissió Sectorial d'Administració Electrònica cooperen amb l'Observatori en les seves activitats.