accesskey_mod_content
CTT - Centre de Transferència de Tecnologia

Pla de qualitat, estandardització i normalització del Ministeri de Cultura

  • Fecha Puesta en Producció:

    02/03/2009

    Indicadors:
    • Nivell de satisfacció de l'usuari. Un factor subjectiu però que pot mesurar-se mitjançant enquestes o petit formularis amb l'usuari final.
    • Tiempo utilitzat per a canvi de versions correctives del programari. El temps entre versions d'aplicació programari per canvis correctius ha d'augmentar ja que l'objectiu és millorar en la detecció d'errors.
    • Nivell de creixement en la base de dades del coneixement. La grandària de la nostra base de dades de coneixement certifica l'experiència adquirida en la gestió, administració, manteniment i atenció als usuaris.

    Descripció Funcional

    Descripció Tècnica

    Solució:

    Per a la descripció tècnica del projecte s'inclou la guia metodològica de la FASE II(Obri en nova finestra) (disponible en la pestanya Àrea de Descàrregues del projecte) que detalla tots els passos a realitzar en les entrega de programari per a la seua posada en marxa en sistemes en producció:

    Esta guia establix el mètode i els mecanismes necessaris per a la implantació de sistemes informàtics en el Ministeri de  Cultura. Definix uns requisits mínims que ha de complir l'aplicació, les normes establides per al seu manteniment i actualització. L'objectiu és disposar d'una guia de passos per a l'actualització de productes programari que donen servici directe a usuaris finals.

    Estàndards:

    S'ha utilitzat la interfície de gestió de qualitat del model METRICA-3 com a base per a la interacció de tots els processos de qualitat, i en algunes ocasions es fan referències al model CMM.

    També es tenen en compte els estàndards de documentació i qualitat ISO 9126 i 25000.

    No obstant açò s'ha tendit a buscar estàndards i fórmules de treball pràctiques que permeten un nivell de profunditat i personalització major, adaptat a la forma de treball del Ministeri de Cultura, integrat en diferents fases que permeten la millora contínua de la qualitat amb el mínim impacte en tots els departaments relacionats.

Responsable