"/>

PAe - Disponible el Tercer Plan de acción de Gobierno abierto
the accesskey _ mod _ content

Available the third action Plan of open government

18 July 2017

Through this Plan the government undertakes to develop 20 steps in transparency and participation during the period 2017-2019

The Ministry of Finance and Public Function has submitted the third action Plan of open government that committed the government to develop 20 steps in transparency and participation in the period 2017-2019 and that has been sent to the alliance to open government (Open Government Partnership), maximum international body regulating this area that covers 70 countries.

El plan se estructura en cinco grandes ejes: colaboración, participación, transparencia, rendición de cuentas y formación, y para el desarrollo del mismo se contará con la participación de las Comunidades Autónomas, las Entidades Locales y la sociedad civil.

Among the measures of the plan, contains the commitment to improve and expand the contents of the website of transparency of the General administration of the state as well as address the regulatory development during this legislature of the law of transparency.

Se fortalecerá el programa Aporta, de apertura a la información del sector público, para lo que se desarrollará la Ley sobre reutilización de la información del sector público y se ampliará el catálogo nacional de datos abiertos en un mínimo del 20%.

In the field of justice, are intended to improve access to judicial information with measures such as the provision of citizens of more information on oral hearings, documents of judicial records, among others, as well as providing relay service streaming of certain court.

Por otra parte, se formará a los empleados públicos en los principios, y estrategias de gobierno abierto, se sensibilizará a la sociedad civil a través de recursos informativos abiertos y gratuitos, y se incluirán medidas de educación en Gobierno abierto con actividades en los colegios.

To develop all measures has been sectoral commission to work with the Autonomous Communities and a network of local entities to promote transparency policies at the local level. Furthermore, will be launched a forum for Open Government to work in consensus with players from civil society: academics, consumer organisations and users of the non-profit associations and organizations of the Third Sector.

The Third action Plan of open government already available for consultation.

• Open government
General access point