AutenticA

"/> AutenticA as an authentication system increased by more than 150 per cent, from 2 million authentications in 2018, more than 5 million in 2019 authentications "/>.

PAe - second year of notable growth of use Authentic
accesskey _ mod _ content

The second year of notable growth of use Authentic

21 february 2020

During 2019, the use of the service AutenticA as an authentication system increased by more than 150 per cent, from 2 million authentications in 2018, more than 5 million authentications in 2019.

AutenticA it is an authentication service Single Sign On y autorización de empleados públicos, altos cargos y personal relacionado, para aplicaciones internas de las AA.PP. Dispone de un repositorio horizontal de usuarios provenientes de fuentes primarias. AutenticA provides attributes of users, as the unity and the post.

This is the second year of notable growth of use, since in 2018 also saw a strong growth of almost 800%, from 240 thousand authentications managed by 2017. This strong growth is due to AutenticA applications and services SGAD that are in high demand by users, such as the Portal Funciona the new headquarters, Funciona the integrated management of personnel, TRAMA and Geiser .

In addition, the number of applications integrated with AutenticA also increased significantly, reaching $57 applications, compared with 35 user applications in 2018. In addition to serving the SGAD , AutenticA también cuenta con aplicaciones integradas de otros Ministerios, como el Ministerio del Interior y el Ministerio de la Presidencia, Relaciones con las Cortes y Memoria Democrática, así como de otros organismos como el Parque Móvil del Estado, la IGAE , BOE .

More information AutenticA "href =" https :// administracionelectronica.gob.es/ptt/authenticates "> Solution AutenticA of the PTT

• Centre for technology transfer
  • Infrastructure and common services
Subscribe to the youtube channel of OBSAE