- Posta en produción da nova aplicación do Rexistro Electrónico Xeneral
- Os cidadáns poden acceder á súa Historia Clínica na app “O meu Cartafol Cidadán”
- Dispoñible a terceira versión oficial do meu Cartafol Cidadán
- La Seguridad Social comienza a publicar sus notificaciones en la Dirección Electrónica Habilitada única
- La Dirección General del Catastro inicia la publicación de sus notificaciones en la DEHú
- Novas versións da aplicación Autofirma v1.8
Finalidade:
No marco do Plan de acción eEurope 2005 fixáronse 20 servizos básicos (12 para cidadáns e 8 para empresas) co obxectivo de mellorar o avance na Administración Electrónica comprometéndose, os países membros, a desenvolver estes servizos.
Cada ano un 8% da poboación cámbiase de domicilio e debe realizar os seguintes trámites : actualización e renovación do DNI e do Pasaporte, renovar o permiso e licenza de condución de vehículos, actualización do domicilio na Axencia Tributaria, comunicar este cambio á Comunidade Autónoma para aqueles servizos que se prestan en función do domicilio (asistencia sanitaria, elección de colexios, etc.) e os pensionistas deben comunicalo á Seguridade Social. En definitiva, varios trámites de actualización deste domicilio con distintos organismos e Administracións.
O Ministerio de Facenda e Administracións Públicas en colaboración coa Generalitat de Cataluña, abordaron o desenvolvemento dun servizo, co fin de facilitar todos estes trámites.
Con este fin, o Servizo de Comunicación do Cambio de Domicilio agrupa todos estes trámites nunha única comunicación que se realiza a solicitude do interesado desde o Concello, no momento do alta no padrón, ou desde o Portal que proporcione o servizo a través de Internet.
Obxectivo:
O obxectivo primordial do Servizo de Comunicación de Domicilio é facilitar ao cidadán os trámites que debe realizar, segundo a normativa vixente, debido a un cambio de residencia na que está empadroado.
Obxectivos secundarios derivados do anterior son:
- Ofrecer ao cidadán un punto único de acceso, cómodo e sinxelo, para realizar a comunicación do novo domicilio aos Organismos da Administración.
- Establecer un sistema de confianza para o intercambio de información de maneira segura entre os organismos e as entidades implicadas.
- Colaborar con outras Administracións na realización de trámites para prestar un servizo común ao cidadán.
- Aumentar a calidade dos datos e facilitar o tratamento da información ás Unidades Xestoras.
- Mellorar a imaxe da Administración.
Descrición:
O Servizo de Comunicación Telemática de Cambio de Domicilio permite a comunicación do cambio de domicilio nun único punto, virtual ou presencial de maneira efectiva en todos os niveis da Administración; Estatal, Autonómico e Local. Substituye varios trámites presenciais por un único trámite telemático achegando beneficios, tanto para os Cidadáns como para a Administración.
As seguintes accións formalízanse na comunicación do cambio de domicilio:
- Solicitude polo cidadán da comunicación do cambio de domicilio. Poden producirse dous escenarios:
Trámite presencial no Concello . No momento de empadroarse no Padrón Municipal de Habitantes, o cidadán pode solicitar a comunicación da súa nova dirección aos organismos que decida.
a) O cidadán empadróase
b) O funcionario ofrécelle comunicar o seu novo domicilio aos organismos que o cidadán desexe (DGP, DXT, Axencia Tributaria…)
c) O cidadán selecciona os organismos aos que se vai a comunicar o seu novo domicilio
d) O funcionario dálle un recibo cos organismos que seleccionou
e) El ciudadano firma el recibo que se archiva en el Ayuntamiento
f) O funcionario solicita o envío de datos
Trámite en liña . O cidadán fai a solicitude telematicamente desde o portal web municipal, o Portal da Comunidade Autónoma ou o Portal 060 da AGE posteriormente ao alta no Padrón Municipal de Habitantes - No primeiro escenario o portal municipal envía ao volante de empadroamento (VE) asinado, no segundo o portal fornecedor solicita a emisión do volante electrónico de empadroamento formato XML asinado electronicamente ao Concello
- Comunicación do novo domicilio aos organismos destinatarios e envío do volante electrónico de empadroamento. Para a comunicación aos organismos da AGE utilízase o Broker de Comunicación de Domicilio do MINHAP
- Envío do volante electrónico de empadroamento aos organismos e unidades administrativas destinatarias no ámbito estatal (directamente desde o Broker de comunicacións de Domicilio)
- Actualización do domicilio polos organismos e unidades administrativas destinatarias
- Confirmación da comunicación do cambio de domicilio
Requisitos:
Requisitos para os organismos que desexen prestar o servizo:
- Estar conectado á Extranet Administrativa SARA
- Conectividade cos Concellos no caso de Portais Autonómicos, conexión a Internet no caso dos Concellos
- Cumprir as especificacións de “Substitución de Certificados Soporte Papel”
- Para as CCAA e EELL, é necesario a sinatura dun convenio marco que se proporciona.
Resultados:
- Evitar desprazamentos do cidadán, reducindo o tempo e gasto na comunicación do novo domiclio
- Axilidade no proceso de actualización do domicilio nos organismos e evitar erros nos datos.
- Un servizo homoxéneo de “comunicación de cambio de domicilio na Administración”
- Integración no servizo dos principais organismos da AGE receptores das comunicacións de cambio de domicilio TGSS, DGP e DXT. MUFACE
- Incorporación ao servizo doutras administracións rexionais e locais para dar un acobertura do 80% no 2010
Vantaxes:
Beneficios para cidadáns:
- Cómodo, podendo cumprir coas súas obrigas desde calquera lugar a calquera hora e cun só trámite
- Fácil, con axuda en liña e posibilidade de comunicación ao organismo seleccionados
- Rápido, evitando a demora que existe entre o momento de actualización do padrón e a comunicación aos organismos da Administración
- Experiencia positiva, xa que o funcionario fai de intermediario para axudar ao cidadán no trámite
Beneficios para Administracións:
- Eliminación do número de volantes que se dan ao cidadán para presentalos antes outros organismos
- Evitar desactualizaciones dos domicilios, co consecuente aforro de custos por comunicacións rexeitadas
- Garántese a calidade dos datos
- Dispón do servizo sen necesidade de facer o desenvolvemento
- Dispón de estatísticas