- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seva Història Clínica en l'app “La meva Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seves notificacions en l'Adreça Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seves notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
Situació de partida i origen de la iniciativa
Les aplicacions departamentals estaven dissenyades de manera estanco i amb dificultat per interoperar i col·laborar amb altres aplicacions. Això, unit al procés de transferència de competències i la disparitat de cultures organitzatives i procediments informàtics, complica el desenvolupament d'iniciatives com l'Administració Electrònica.
Per això, és necessària l'engegada d'un projecte de normalització de la connexió (eSatélites) en cada Conselleria i Organisme Autònom (OA).
Objectius
Disposar d'una metodologia de col·laboració entre els departaments de la Comunitat Autònoma de la Regió de Múrcia (CARM) i la plataforma d'i-Administració (eA) que, minimitzant els possibles canvis en els processos interns, permetés avançar en:
- Posar a la disposició dels ciutadans i empreses el major nombre de processos administratius de la CARM.
- Accelerar el desplegament de nous serveis telemàtics gràcies a l'ús de processos compartits i tecnologies com els serveis web.
- Millorar en la qualitat de servei al ciutadà i als col·laboradors de la Comunitat Autònoma.
Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació
Els principals aspectes clau han estat
- Disposar d'una plataforma centralitzada de serveis com a punt únic d'accés dels eSatélites als serveis
- La clonació de satèl·lits permet replicar la part comuna a tots, que inclou els clients i serveis web genèrics i les interfícies entre la plataforma eA i els eSatélites
- L'ús del patró SOA permet tenir serveis web i clients de serveis web en els satèl·lits
- Les tecnologias utilitzades són homogènies.
Les dificultats oposades tenen a veure amb el diferent nivell de desenvolupament en els departaments d'informàtica de les Conselleries i Organismos Autónomos, el que els canvis i reestructuracions organitzatives incideixen en el repartiment dels satèl·lits i, en alguns casos, la falta de Back-Office en els formularis electrònics de procediments que encara no disposen de sistema informàtic.