Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Seu electrònica de l'Administració de la Comunitat de Castella i Lleó

  • Indicadors:

    Després de 10 mesos de funcionament, els resultats són els següents:
    Més de 800 tràmits amb descàrrega de formulari.
    Més de 300 tràmits teletramitables.
    Més de 70 serveis electrònics.

    Descripció Funcional

    El projecte va consistir en la creació d'un Portal d'Administració Electrònica com a nou canal d'accés als serveis gestionats per la JCYL, que va desembocar a la Seu Electrònica, creada per Ordre ADM/2272/2009, de 16 de novembre, i posada en servei al gener de 2010.

    Des del punt de vista funcional, i per facilitar l'accés unificat als procediments i serveis electrònics, es van desenvolupar funcionalitats com les següents: navegació àgil, clara i usable, amb diversos criteris de cerca (específic i per pestanyes); accessibilitat doble A; connexió amb el registre electrònic; ajudes en la gestió a través d'una fitxa resumeixen informativa de cada tràmit; descàrrega de normativa i informació concreta i un “contacta” específic sobre cada tràmit; possibilitat de realitzar preguntes i sol·licitar informació, suggeriments i queixes, i assistència tècnica a través del 012; la finestreta del Ciutadà, a manera d'escriptori, on consultar expedients, estat de tramitació, configurar la seva bústia electrònica per rebre notificacions electròniques, etc.; l'enllaç a EUGO, etc.

    Des del punt de vista organitzatiu, es va crear un grup de treball amb diferents perfils professionals i dos tipus d'interlocutors (funcional i tècnic), que va treballar a temps parcial en el projecte i que va comptar amb la implicació directa dels responsables polítics.

    Des del punt de vista operatiu, es van tenir en compte millors pràctiques d'altres portals institucionals per a l'engegada de la Seu Electrònica de la Junta de Castella i Lleó.

    Descripció Tècnica

    En relació a la solució tecnològica, el portal va ser desenvolupat sota la plataforma de gestió de continguts Fatwire, integrada en el Sistema d'Informació Administratiu Únic de la JCYL, punt d'entrada comuna per a la tramitació a través d'Internet dels procediments electrònics de totes les Conselleries.

    Les principals etapes seguides per a la implantació de la Seu Electrònica van ser:

    • Fase 1 (2 mesos): L'objectiu va ser disposar del portal en producció amb les funcionalitats de cerca i navegació per tràmits i la càrrega dels quals disposaven de tramitació electrònica.
    • Fase 2 (1 mes): L'objectiu va ser continuar amb la tasca de càrrega de continguts de tràmits i la provisió de formació a usuaris editors per al manteniment de continguts de la seu.
    • Fase 3 (6 mesos): Es va prosseguir amb els treballs de càrrega i bolcat d'informació, i realització d'ajustos, proves, retocs i disseny final, i es va presentar el Portal en diferents centres directius.

    De cara a les línies d'evolució en el futur, es continuarà millorant les funcionalitats del portal, completant continguts i enllaços, i se cercarà incorporar tràmits i serveis d'altres AAPP i es tendirà a Assistència tècnica de 3ª generació “en xarxa”, intel·ligent i interactiva.

Enllaços d'interèsSolucionis Relacionades