El resultat més important del projecte ha estat la constitució de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Siero integrada amb el Portal Web Corporatiu, que consta de les següents funcionalitats:
ÀREA PÚBLICA NO IDENTIFICADA
- Catàleg de procediments i serveis electrònics classificats per matèries amb possibilitat de cerca per text lliure. Des de l'enllaç “Informació” es té accés a la seva fitxa informativa per consultar tota la documentació associada al mateix així com descarregar la corresponent instància de sol·licitud per a la seva tramitació presencial. A més, els serveis electrònics disposen d'un enllaç directe per procedir a la seva tramitació telemàtica
- Tablón de Edictos i Anuncios virtual per a la publicació de tot tipus de notícies, subvencions, anuncis, etc., classificats per grup temàtics i amb possibilitat de cerca per text lliure. Els anuncis es poden relacionar amb determinats procediments per accedir directament a la informació que regula la seva tramitació i a la seva tramitació online en cas de tractar-se de serveis electrònics.
- Verificación de la integritat de documents signats digitalment
- Verificació de la validesa de certificats digitals
ÀREA PÚBLICA IDENTIFICADA
- Identificació de persones mitjançant certificats digitals reconeguts i no revocats amb validació a través d'@signatura.
- Generación simple (sin programar) y potente de formularios de solicitud interactivos de forma sistemática basándose en bloques de información y apariencia predefinidos.
- Registro telemático de la solicitud cumplimentada previa validación, aportación de la documentación requerida, aportación de documentación adicional y firma digital de todos los documentos, uno a uno o en bloque, a través de un componente de tratamiento y firma digital de ficheros. Emisión de un justificante de presentación sellado con un certificado digital de componente, entidad u órgano. Integración de asientos con el registro presencial con posibilidad de revisión y normalización de datos antes de practicar el asiento en el registro general.
- Verificació i descàrrega de documents digitals originals a partir del codi de verificació electrònic (COVE) d'una còpia impresa, prèvia identificació amb certificat digital
ÀREA PRIVADA (CARPETA CIUTADANA)
- Les meves dades. Acceso a les dades personals, adreces i altres mitjans de contacte, amb enllaç directe als serveis electrònics d'alta, baixa o rectificació de dades.
- Les meves sol·licituds. Relació de sol·licituds o aportacions realitzades pel tercer ben a través del registre telemàtic com del registre presencial, amb possibilitat d'accés a la instància o justificant d'admissió a tràmit (en cas presencial, només si es digitalitza)
- Els meus documents. Accés al repositori de documentació de tercers per veure què documents propis estan en poder de l'administració i comprovar el seu estat o validesa i període de custòdia, amb possibilitat de descàrrega del document si es troba en format digital. Possibilitat d'accés directe al servei electrònic d'alta o baixa de documentació en el repositori.
- Els meus Expedientes. Accés a tots els expedients en el qual el tercer exerceixi el rol d'interessat principal i s'hagin atorgat permisos de consulta a través d'Internet. Possibilitat de filtrar per estat (pendent, acabat,…) i entre dates. Per a cada expedient es pot accedir a la fitxa de l'expedient, tràmits realitzats, dates, documents, etc.
- Els meus Notificaciones. Relació de totes les notificacions electròniques fefaents que s'han enviat al tercer. Possibilitat de filtrat per estat (pendent, acceptada, rebutjada o caducada). Botó d'acceptació o rebuig previ a la descàrrega del fitxer adjunt de la notificació en format PDF. En l'acceptació o rebuig es genera un justificant de recepció signat digitalment per l'interessat, que no pot accedir a la notificació si no l'accepta prèviament (el carter no ens deixa llegir una cara certificada abans de signar l'acusament). Possibilitat d'associar una notificació a un procediment per a accés directe al formulari i registre telemàtic.
- Els meus Pagos. Relació de tots els pagaments o tributs pendents o abonats relacionats amb el tercer. Requereix la integració amb la gestió tributària i amb la passarel·la de pagaments que s'estableixi per efectuar el pagament electrònic.