- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seva Història Clínica en l'app “La meva Carpeta Ciutadana”
- Disponible la tercera versió oficial de La meva Carpeta Ciutadana
- La Seguridad Social comienza a publicar sus notificaciones en la Dirección Electrónica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seves notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
Finalitat:
La Gestió d'Inventari Informàtic és una necessitat en qualsevol departament d'informàtica, a l'una/a l'una que una tasca laboriosa i poc gratificant, sent fàcil l'aparició de desajustaments entre el parc real i l'inventariat si no s'és meticulós.
L'aplicació GLPI/OCS permet gestionar l'equipament informàtic amb una alta automatització en la recollida i manteniment de dades, facilitant tant la incorporació com el manteniment d'informació relativa a equips en xarxa.
També permet evidentment completar l'inventari mitjançant el manteniment manual d'aquells equips o dades que per la seva naturalesa no puguin estar disponibles en xarxa.
Objectiu:
L'objectiu d'aquest projecte és la consecució d'un inventari de parc informàtic actualitzat i homogeni per a totes les seus amb un manteniment de la informació el més automatitzada possible.
Descripció:
La gestió d'inventari és una aplicació de gestió de parc informàtic basada en un desenvolupament de programari lliure, amb el consegüent estalvi econòmic en llicències que suposa. Aquest desenvolupament es compon de dues aplicacions Web que es complementen entre si:
- OCS: permet recollir informació de forma automatitzada de cadascun dels equips instal·lats en xarxa.
- GLPI: s'alimenta de la informació recopilada en OCS i la complementa amb qualsevol dada que es desitgi establir manualment com a dades de garantia, dates d'enviament, expedients associats, etc.
A part de les típiques característiques de qualsevol aplicació de gestió d'inventari informàtic com a cerques, formularis distribuïts per solapes, etc, incorpora altres eines com a base de dades de coneixement, generació d'informes, gestió de reserves d'equips, o l'annexar fitxers externs amb informació addicional.
Resultats:
- Un repositori únic d'informacíon de parc informàtic.
- La gestió distribuïda d'aquest parc informàtic per facilitar el seu manteniment.
- La normalització de procediments per a actuacions en referència al parc informàtic (enviaments, altes, baixes, desafectacions, etc.)
- El manteniment d'un inventari actualitzat.
Avantatges:
Els avantatges més destacables són:
- Reducció de l'esforç en el manteniment de la informació.
- Permet consultar molta informació del parc informàtic en un únic repositori.
- Tenir una vista de la situació actual de l'inventari incloses les seves interconnexions.