- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seva Història Clínica en l'app “La meva Carpeta Ciutadana”
- Disponible la tercera versió oficial de La meva Carpeta Ciutadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seves notificacions en l'Adreça Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seves notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
El Registre Electrònic d'Apoderament de l'Administració General de l'Estat (REVA) és un servei que permet inscriure i gestionar els apoderaments apud acta que les persones interessades atorguen a altres persones, físiques o jurídiques, per actuar en el seu nom de forma electrònica davant l'AGE i els seus organisme públics vinculats o dependents, així com davant entitats d'altres Administracions Públiques adherides a aquest registre.
Un apoderament és la concessió de poder que una persona, física o jurídica, atorga a una altra perquè la representi, en aquest cas, davant les Administracions Públiques.
Els actors d'un apoderament són:
- La persona física/persona jurídica que actua com a poderdant és qui atorga el poder a una altra persona, física o jurídica, perquè actuï en el seu nom.
- La persona física/persona jurídica que actua com a persona apoderada és qui rep el poder atorgat, que li va a permetre exercir la representació davant les Administracions Públiques.
El REVA permet la inscripció d'apoderaments també per part de la persona apoderada, en aquest cas, la voluntat de la persona poderdant d'atorgar poders a la persona apoderada haurà d'estar recollida en un document notarial o document privat signat electrònicament per ambdues parts que haurà de ser validat pels assessors jurídics de l'Administració. El procés de validació determina si l'acord signat per ambdues parts és bastant i suficient per inscriure el tipus de poder especificat per la persona apoderada.
D'acord a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, els poders que s'inscriuen en el REVA corresponen a alguna de les següents tipologies:
- Un poder general per a qualsevol actuació administrativa i davant qualsevol Administració.
- Un poder per a qualsevol actuació administrativa davant una Administració o Organismes públics o entitats de dret públic concrets.
- Un poder para la realización de determinados trámites especificados en el poder.
En el següent diagrama de context es representen els actors implicats.
Per a la persona interessada (persona física o persona jurídica):
- Permet autoritzar, de forma telemàtica, a persones apoderades perquè actuïn en el seu nom en els tràmits electrònics administratius.
Per a l'Administració:
- Posibilita el bastanteo de poderes por parte de la Abogacía del Estado.
- Evita l'acumulació de paper.
L'accés telemàtic al REVA permet realitzar les següents accions, prèvia identificació amb certificat digital o DNI electrònic:
Com a poderdant:
- Inscriure un apoderament d'algun dels tipus definits en l'art. 6 de la Llei 39/2015
- Consultar els seus apoderaments
- Revocar els seus apoderaments
- Prorrogar la vigència dels seus apoderaments
Com apoderat:
- Inscribir un apoderamiento aportando un poder notarial o documento privado firmado electrónicamente que demuestre la voluntad de la persona poderdante de otorgarle el poder.
- Consultar els seus apoderaments
- Renunciar a apoderaments
Per realitzar un apoderament en REVA se seguiran aquests passos:
En qualsevol cas, el REVA registrarà la sol·licitud en el Registre Electrònic General, realitzarà l'alta de l'apoderament i retornarà a l'usuari un justificant signat electrònicament del registre, indicant, entre uns altres, el resum de l'apoderament, el nombre de registre, i la data i hora de l'alta en el Registre.