- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seva Història Clínica en l'app “La meva Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seves notificacions en l'Adreça Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seves notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
La aplicación web Canal de Denuncias permite el cumplimiento, a las entidades adheridas de la Administración del Estado, de la Ley 2/2023 del 20 de febrero, reguladora de la protección de las personas que informen sobre infracciones normativas y de lucha contra la corrupción.
Aquesta llei suposa la transposició al dret espanyol de la Directiva (UE) 2019/1937 del Parlament Europeu i del Consell, relativa a la protecció de les persones que informin sobre infraccions penals i administratives greus o molt greus del Dret de la Unió. Entre altres qüestions, la Directiva obliga a comptar amb canals interns d'informació, així com amb canals externs amb la finalitat d'oferir als ciutadans una comunicació amb una autoritat pública especialitzada. S'exclouen de l'àmbit d'aplicació material de la llei els supòsits que es regeixen per la seva normativa específica.
La preservació de la identitat de l'informant ha de ser garantida a tot moment. Per tant, la dada de la identitat de l'informant mai serà objecte del dret d'accés a dades personals i es limita la possibilitat de comunicació d'aquesta identitat només a l'autoritat judicial, el Ministeri Fiscal o l'autoritat administrativa competent exigint que, en tot cas, s'impedeixi l'accés per tercers a la mateixa.
El sistema intern d'informació per a cada entitat consta de dues parts:
- Canal intern d'informació (Canal de denúncies):
- Permite alta y seguimiento de las denuncias por parte de los informantes.
- Verbal (veu distorsionada) i/o escrit (formulari).
- Protecció de la identitat (no es guarda MSISDN ni adreça IP)
- Adjuntar documents (també en la fase de tramitació i resolució)
- Anònim o amb dades identificatives.
- Sistema de gestió i administració (back-office) permetrà la resolució/escalat dels diferents tipus de denúncia. Aquest mòdul permet tant l'administració del servei (entitats, canals, usuaris, etc) com la gestió interna per part de l'entitat de les denúncies rebudes.
- Rols (segons SIAGE): Administrador tècnic, Administrador d'entitat (opcional), Supergestor (opcional), Gestor.
- Gestió delegada.
- Gestió d'avisos i comunicacions.
- Cercador de denúncies
- Gestió de conflicte d'interessos