accesskey_mod_content
CTT - Centro de Transferència de Tecnologia

Canal Denuncies

  • Nomeni Abreujat :
    cnldenuncias
    Resum :
    Canal de Denúncies és una aplicació en manera SaaS multi-entitat, que permet, a les entitats adherides de l'Administració de l'Estat, dotar-se d'un sistema intern d'informació propi que habilita el compliment a la Llei 2/2023. Ofereix la funcionalitat necessària per complir amb la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció:
    • Canal intern d'informació que permet l'alta i seguiment de denúncies per part dels informants.
    Es permeten denúncies escrites o verbals (veu distorsionada), així com denúncies anònimes o amb dades identificatives, en tot cas garantint la preservació de la identitat de l'informant.
    • Sistema de gestió i administració per al tractament de les denúncies a través de diferents rols i permetent (si es requereix) gestió delegada.
    Destinataris :
    AGE
    Organismos Responsables :
    Modo de Uso :
    Servei en xarxa per a usuari final
    Contacte :

    secretaria.sgsdg@digital.gob.es

    Tipus de Solució :
    Infraestructura o servei comú
    Estat de la Solució :
    Producció
    Àrea orgànica :
    Estatal
    Àrea tècnica :
    Gestió de recursos humans
    Àrea funcional :
    Govern i Sector Público
    Llicència :
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat :
    Semàntic

    Descripció

    La aplicación web Canal de Denuncias permite el cumplimiento, a las entidades adheridas de la Administración del Estado, de la Ley 2/2023 del 20 de febrero, reguladora de la protección de las personas que informen sobre infracciones normativas y de lucha contra la corrupción.

    Aquesta llei suposa la transposició al dret espanyol de la Directiva (UE) 2019/1937 del Parlament Europeu i del Consell, relativa a la protecció de les persones que informin sobre infraccions penals i administratives greus o molt greus del Dret de la Unió. Entre altres qüestions, la Directiva obliga a comptar amb canals interns d'informació, així com amb canals externs amb la finalitat d'oferir als ciutadans una comunicació amb una autoritat pública especialitzada. S'exclouen de l'àmbit d'aplicació material de la llei els supòsits que es regeixen per la seva normativa específica.

    La preservació de la identitat de l'informant ha de ser garantida a tot moment. Per tant, la dada de la identitat de l'informant mai serà objecte del dret d'accés a dades personals i es limita la possibilitat de comunicació d'aquesta identitat només a l'autoritat judicial, el Ministeri Fiscal o l'autoritat administrativa competent exigint que, en tot cas, s'impedeixi l'accés per tercers a la mateixa.

    El sistema intern d'informació per a cada entitat consta de dues parts:

    • Canal intern d'informació (Canal de denúncies):
      • Permite alta y seguimiento de las denuncias por parte de los informantes.
      • Verbal (veu distorsionada) i/o escrit (formulari).
      • Protecció de la identitat (no es guarda MSISDN ni adreça IP)
      • Adjuntar documents (també en la fase de tramitació i resolució)
      • Anònim o amb dades identificatives.
    • Sistema de gestió i administració (back-office) permetrà la resolució/escalat dels diferents tipus de denúncia. Aquest mòdul permet tant l'administració del servei (entitats, canals, usuaris, etc) com la gestió interna per part de l'entitat de les denúncies rebudes.
      • Rols (segons SIAGE): Administrador tècnic, Administrador d'entitat (opcional), Supergestor (opcional), Gestor.
      • Gestió delegada.
      • Gestió d'avisos i comunicacions.
      • Cercador de denúncies
      • Gestió de conflicte d'interessos

    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se de alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    PAe - Gestió de Subscripcions

    Los campos con asterisco * son obligatorios. Se debe marcar al menos una de las copiones de suscripción (Noticias, Documentos o Foros) e indicar el correo en el campo de texto indicado para el alta o la baja de suscripción.

    Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.