Webgune hau itzulpen automatikoko software batek itzuli du, eta ez du ondoren inork gainbegiratu. Informazio gehiago hemen: esteka. Ezkutatu
content _ mod _ accesskey

Komunitatea.

  • Izen Laburra:
    erabilerraztasuna

    Deskribapena:

    Todas las Administraciones Públicas tienen obligación de dar cumplimiento a los requisitos de accesibilidad impuestos por el Real Decreto 1112/2018 de 7 de septiembre, sobre accesibilidad de los sitios web y aplicaciones para dispositivos móviles del sector público Hala ere, ikusten da. herri administrazioetako web gune guztietan bete beharko da UNE-EN 301549:2019 "IKT produktuen eta zerbitzuen Baldintzak iristeko. (Leiho berri batean Irekitzen Du) bat datozen guztiak A eta AA mailako irizpideak ere. 2.1 WCAG .

    Para ayudar a las administraciones en esta tarea, se ofrece esta comunidad en la que sus miembros podrán compartir sus experiencias y conocimientos en accesibilidad web así como acceder al servicio de diagnóstico en línea.

    Hartzaileak

    Personal de las AAPP responsable de la gestión de la accesibilidad en sus portales web.

    Elkarteko kideak dira :

    • Erabili lineako zerbitzua egitea fitxaren bidez eskura "zerbitzua"
    • Dokumentazioa eta informazioa partekatzeko : Incorporando documentos (estudios, informes, documentación, arquitecturas de información, resolución de problemas o incidencias, etc.) generados en sus organizaciones a través de la pestaña "Documentación"
    • Eztabaida foroan parte hartzea fitxaren bidez Laguntzea.
    • Hobekuntzak egitea eta/edo irisgarritasunaren esparruan garatzen. Ematen du. jabetza intelektualaren eskubideak hartu behar dira.
    • Nobedadeen berri Mantenerte (Atal bidez. Harpidetzak bidez jasoko duzu zure posta elektronikoan argitaratutako albisteen erkidegoko irisgarritasuna Eta erabili dezakezu banaketa-zerrenda caccesibilidad-avisos (Leiho berri batean Irekitzen Du)

    Erkidegoan sartzea

    Para poder usar el Servicio de diagnóstico on-line y participar activamente en la comunidad es necesario ser miembro de la Comunidad Accesibilidad. Para ello:

    • Herri-administrazio langileak izan behar duzu.
    • Tener un usuario activo en PAe con perfil administración pública. Si no cuentas ya con él puedes solicitar el alta de un usuario .
    • Realizar una “Solicitud de acceso a la comunidad” en la pestaña "General" de la Comunidad (recuerda que debes estar identificado en PAe para tener disponible esta opción). Una vez admitido en la comunidad recibirá un correo electrónico de confirmación.

    Albisteak

    04 2019 Abendua

    Erabilerraztasunaren inguruko MOOC ikastaroa

    Akordeoia hedatzea

    En el Día Internacional de las Personas con Discapacidad (3 de diciembre), el Consorcio World Wide Web (W3C) y el Instituto de la UNESCO para Tecnologías de la Información en la Educación (UNESCO IITE) anunciaron el lanzamiento de un linean Web irisgarritasunerako ekimenak sustatu, ikastaroa (Leiho berri batean Irekitzen Du) (WAI) del W3C, con formadores expertos internacionales de organizaciones miembros del Consorcio W3C. El Curso Online Masivo en Abierto (MOOC) " Erabilerraztasunaren sarrera (Leiho berri batean Irekitzen Du) "izango da eta plataformaren bitartez emango du bere edukia osorik edX ingelesa . Pero puede ser de gran interés para personal de nuestras administraciones y los técnicos externos que trabajan para nosotros.

    Ikastaroan, eta oinarri sendoa ematen du sarrera digital izateko aukera, bai eta aplikazioak web guneak, urritasuna duten pertsonentzat irisgarriak, nazioarteko estandarrak betetzen eta hobetzen duen erabiltzaile guztiei.

    Espero dugu lagungarri izango zaizue

    22 Azaroa 2019

    El rastreador del Observatorio de Accesibilidad Web será utilizado por el Gobierno de Argentina para realizar monitorizaciones de accesibilidad en su ámbito nacional

    Akordeoia hedatzea

    La Oficina Nacional de Tecnologías de Información (ONTI) del Gobierno de Argentina va a usar el rastreador del Observatorio de Accesibilidad Web, desarrollado por el Gobierno de España, para realizar monitorizaciones del cumplimiento de los requisitos de accesibilidad con respecto a su Ley N° 26.653 de “Accesibilidad de la Información de las Páginas Web” y el Decreto Reglamentario de la misma.

    Informazio gehiago lortzeko, ikus daiteke PAe berria argitaratua .

    2019 2005Eko Azaroa

    Irisgarritasuna, prestakuntza eta aplikazio mugikorrak

    Akordeoia hedatzea

    El 2018. 1112/ED irisgarritasun baldintzak betetzea eskatzen zuten sektore publikoan egindako aplikazioetan. 2005eko ekainaren 23ko 2021 aurrera. .

    El momento de inicio de aplicación parece aún lejano, sin embargo, tendrá efecto con carácter inmediato no contemplando ninguna cláusula de excepción o periodo de transición para aquellas aplicaciones desarrolladas antes de esa fecha. Por lo tanto, para no tener que acometer posteriores recodificaciones de las aplicaciones móviles, se recomienda empezar a aplicar, cuanto antes, los criterios de accesibilidad.

    Hori kontuan hartuta, 2007ko abenduan argitaratu zen, “ Erabilerraztasun-gida aplikazio mugikorrak (aplikazioak) ”, que aunque estaría pendiente de actualizar a la UNE-EN 301 549:2019 (WCAG 2.1), sí cubre los requisitos de WCAG 2.0, y además sirve para sentar las bases para empezar a trabajar en esta materia. Además, se creó un espacio en github donde compartir ejemplos y materiales al respecto de accesibilidad en aplicaciones móviles.

    El Ministerio de Hacienda, a través de la Universidad de Alcalá, ha impartido para su propio personal un curso específico sobre accesibilidad en aplicaciones móviles, probablemente uno de los primeros en el ámbito Administraciones Públicas.

    En aras de facilitar la implantación y colaborar en la difusión del conocimiento, la Universidad de Alcalá ha preparado y seleccionado algunos materiales al respecto del desarrollo de aplicaciones móviles accesibles y su validación que comparte con toda la comunidad a través del gune horretan GITHUB (Leiho berri batean Irekitzen Du) .

    Agradecemos enormemente su colaboración y esperamos os sea de utilidad a todos vosotros.

    Urriaren 24an 2019

    Sare sozialetan.

    Akordeoia hedatzea

    Desde el Observatorio de Accesibilidad Web hemos generado una nueva sección de ohiko galderak edukien irisgarritasuna da oraingoan ere herri administrazioen sare sozialetan argitaratzen dugu.

    Agradecemos la colaboración de "Plan de Aprendizaje Digital - forMadrid" de la Comunidad de Madrid que nos ha facilitado el contenido al respecto de los tweets accesibles y os animamos a todos a que si tenéis materiales que puedan ser de utilidad para el resto de administraciones los compartáis y podamos difundirlos para todos.

    Urriaren 4an 2019

    Abierto el plazo para comentarios sobre el borrador de la Metodología del Observatorio de Accesibilidad Web

    Akordeoia hedatzea

    Esta metodología, ligada al seguimiento simplificado que los Estados miembros deben realizar al respecto del cumplimiento de la Directiva 2016/2102, se abre a consulta para contar con la participación de todos los actores involucrados en la accesibilidad: administraciones públicas, sector empresarial, asociaciones de personas con discapacidad y cualquier otro actor particular que quiera participar.

    Informazio gehiago lortzeko, ikus daiteke PAe berria argitaratua .

    23 2019 Uztaila

    Nuevos materiales aclaratorios sobre el Real Decreto 1112/2018 sobre accesibilidad de los sitios web y aplicaciones móviles del sector público

    Akordeoia hedatzea

    2018Ko irailaren 20an sartu zen indarrean (gehienak hornidura berria Real Decreto 1112/2018, de 7 de septiembre, sobre accesibilidad de los sitios web y aplicaciones para dispositivos móviles del sector público (Leiho berri batean Irekitzen Du) al du horrek espainiako antolamendu juridikoa la Directiva (UE) 2016/2102 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 26 de octubre de 2016, sobre la accesibilidad de los sitios web y aplicaciones para dispositivos móviles de los organismos del sector público (Leiho berri batean Irekitzen Du) .

    Harrezkero horiek arau batzuei buruzko kontsulta ugari jaso dira, eta modu aplicarlos egin behar deneko epeak, bereziki herri administrazioen aldetik egin behar duten erakundeek aplicarlo direla. Horregatik, material horiek Web irisgarritasuneko behatokitik prestatu dira:

    Halaber, material grafikoak dokumentu horiek argitu eta kontzientzia hedatzea errazteko bideratutako testuinguruaren barruan administrazio publikoetan.

    Todos los materiales están generados con licencias creative commons para facilitar su reutilización y aprovechamiento por todas las administraciones públicas siendo posible modificarlos para adaptarlos a sus necesidades concretas.

    Azkenik, beste atal hau sortu da: Ohiko Galderak (irudian, non argitaratuko dira galderetako Errege buruz interesgarriak izan daitezkeen interesaturiko eragile guztiei.

    Maiatzaren 16an 2019

    UNE-EN 301549:2019 PAe ere eskura dago.

    Akordeoia hedatzea

    El 21 de diciembre de 2018 la Comisión Europea publicó la Egiteko erabakia (EB) batzordearen/2048 2018ko abenduaren 20ko 2018 buruzkoa, aplikatu beharreko arau bateratu eta gailu mugikorretarako aplikazioak eta web guneak idatzita babesa Direktiba (EB )/2102. del Parlamento Europeo y del Consejo. Esta decisión aplica al contexto español a través del 2018. 1112/ED .

    Erabaki hori argitaratu den estandarra ezartzen dituzten betebeharrak betetzeko arauak aplikatuko dira versión española, bertan gauzatzen da norma UNE-EN 301-549:2019, de Requisitos de accesibilidad de productos y servicios TIC . Es por ello, que se considera necesario facilitar su acceso de manera gratuita para que pueda ser consultada por todas las Administraciones Públicas españolas.

    Esto es posible gracias a un acuerdo suscrito entre la Secretaría de Estado de Función Pública (SEFP) y AENOR para la difusión de esta norma. Este documento está disponible a través del Portal de Administración Electrónica:

    http://administracionelectronica.gob.es/PAe/accesibilidad/une-en-301549-2019.pdf

    Arau horren helburua da argitaratu ditu laguntza bai, garatzaileak bai ebaluatzaileak web aplikazioak eta mugikorren arloan erabilerraztasuna , como a las personas encargadas de realizar las evaluaciones de accesibilidad, normalmente aholkulari edo ikuskatzaileak irisgarritasunaren alde egiten duten baldintzak betetzeko.

    Maiatza 2007 2019

    Curso Fundación ONCE en UNED abierta - Accesibilidad TIC en compras públicas (3ª ed)

    Akordeoia hedatzea

    El próximo 13 de mayo comienza el curso gratuito y abierto en Canal Fundación ONCE en UNED Abierta sobre la Accesibilidad TIC en compras públicas (3ª edición).

    Ikastaroan, europako irisgarritasun arloko legedia eta araudia ezagutzeko prozesuetan erosketa publikoak (301 (,), eta, produktua edo zerbitzua IKT berrien aplicarla ebaluatu irisgarritasun baldintzak betetzen DUENEAN.

    El curso dura 5 semanas, no se requieren conocimientos previos, y cada estudiante tiene la posibilidad de obtener el reconocimiento o la acreditación por los méritos conseguidos.

    Izena emateko eta informazio gehiago urteko ikastaroa
    2001Eko Martxoaren 2019

    Ohar berria (OBSAE teknikoa: webguneen Irisgarritasuna eta aplikazio mugikorrak (sektore publikoa

    Akordeoia hedatzea

    El 2018. 1112/Errege Dekretua, irailaren 7koa, irisgarritasuna eta sektore publikoa (web guneen gailu mugikorretarako aplikazioak irudian, espainiako antolamendu juridikoa aldatzen da Directiva (UE) 2016/2102 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 26 de octubre de 2016, sobre la accesibilidad de los sitios web y aplicaciones para dispositivos móviles de los organismos del sector público .

    Errege Dekretu Honek webgune guztiak eta aplikazio mugikorrak ditu (sektore publikoa, administrazio horiek, dagozkien, polizia eta zerbitzu ditu epaimahaiak eta ospitale, unibertsitate eta liburutegi publikoak, baita herritar guztien eskura izatea, bereziki ezgaitasunen bat duten guztientzat da. Beraz, onura handia dute gizartean.

    Bestalde, administrazio publikoek, aurrez aurre neurriak ezartzea lortu al zen. bertan inplikatutako eragile ahaleginak ere berritu ditu horretarako.

    Gainera, ez da bakarrik kontsidera ezartzeko, teknologiaren ikuspegitik begiratuta - eta baita -. Horretarako, kontuan hartu behar da inguru horretan egiten duten unitateak eta kudeatzeaz arduratzen diren sarien dauden unitate funtzionalak zein diren webguneak guztiak hornitzaile gehienek azken edukiek. Beraz, funtsezkoa da unitateen arduradunak irudiko aplikazioan sartzeko (errege dekretua.

    Esta nota técnica, además de describir el contexto y retos a los que se enfrentan todos los actores implicados muestra los resultados de la última iteración de los estudios periódicos del Observatorio de Accesibilidad web realizada a finales de 2018 ofreciendo una imagen global de la situación en este momento.

    Informazio gehiago lortzeko, ikus Ohar Tekniko: " Webguneen irisgarritasuna eta aplikazio mugikorrak (sektore publikoa "

    Otsaila 2019 22

    Publicación de Recomendaciones para realizar el modelo europeo de declaración de accesibilidad

    Akordeoia hedatzea

    Rolaren arabera Real Decreto 1112/2018, de 7 de septiembre, sobre accesibilidad de los sitios web y aplicaciones para dispositivos móviles del sector público erakundeen web guneen arduradunei emango eta gailu mugikorretarako aplikazioak aukera zehatza adierazpena, zehatz eta argian eta bakoitzak bere gailu mugikorretarako aplikazioak web guneak onartzen duen errege dekretu horrek xedatutakoa.

    Xedapen iragankor bakarra du (2018. 1112/Errege Dekretua, zehazten ez den aitorpen eredua definitu espainian, europako batzordeak ezarritako eredua erabili behar da. Eredu hori ere jasota dago. Egiteko erabakia (EB )/1523an 2018. de la Comisión de 11 de octubre de 2018 por la que se establece un aitorpen eredua. horren arabera. Directiva (UE) 2016/2102 del Parlamento y del Consejo sobre la accesibilidad de los sitios web y aplicaciones para dispositivos móviles de los organismos del sector público Aitorpen eredu europarrari buruzko. 2018. azaroaren 1ean jarri zen indarrean. y especifica una versión en castellano con instrucciones para rellenar dicho modelo de declaración.

    Desde el Observatorio de Accesibilidad Web se ha elaborado el documento Aitorpena egiteko eredu europarrari buruzko gomendioak emandako laguntza eskaintzeko asmoz (sektore publikoko erakunde horien urteko aitorpena egiten laguntzeko europako eredua erabiltzeko aholkuak ematea, esparru nazionalean sartzeko. dokumentuak atalean dago. Aitorpen eredua. " dentro de "Implantación RD 1112/2018" en el portal de Administración electrónica - PAe.

    El Real Decreto 1112/2018 también habilita la generación de un modelo de declaración de accesibilidad específico nacional, compatible con el europeo. Sin embargo, dado que el modelo europeo es suficientemente detallado no se prevé, actualmente, la generación de un nuevo modelo y se aplicará tal y como indica la disposición transitoria única el modelo europeo.

    Otsaila 2019 15

    Las guías del Observatorio de Accesibilidad Web se actualizan a WCAG 2.1

    Akordeoia hedatzea

    2018Ko irailaren 20an jarri zen indarrean. 2018. 1112/Errege Dekretua, irailaren 7koa, irisgarritasuna eta sektore publikoa (web guneen gailu mugikorretarako aplikazioak (Leiho berri batean Irekitzen Du) izan ere, al du espainiako ordenamendu juridikoaren Direktiba (EB )/21022. (Leiho berri batean Irekitzen Du) .

    En el Real Decreto se establecen como requisitos de accesibilidad a cumplir los indicados en la norma armonizada que la Comisión Europea ha publicado el 21 de diciembre de 2018 mediante la Decisión de Ejecución (UE) 2018/2048. Este estándar armonizado está basado en la última versión de la norma  EN 301 (V2.1.2 (2018-08) (Leiho berri batean Irekitzen Du)   “Requisitos de accesibilidad de productos y servicios TIC” que a su vez, a un nivel técnico, converge en última instancia con las nuevas  2.1 WCAG (Leiho berri batean Irekitzen Du) W3C ko (Web edukietarako erabilerraztasun).

    Bajo este nuevo marco, el Ministerio de Política Territorial y Función Pública, a través del Observatorio de Accesibilidad Web, ha adaptado las guías previamente existentes que se ven afectadas por los nuevos requisitos del estándar armonizado y, por consiguiente, por las WCAG 2.1. Estas nuevas versiones de las guías las podrá encontrar en la sección " Gida Praktikoak " dentro de los "Materiales de ayuda" en el portal de Administración electrónica - PAe.

    Hona hemen gida berriak:

    • Egoitza elektronikoetan erabiltzeko gida : El objetivo de esta guía es el de ayudar a los técnicos responsables del desarrollo de Sedes electrónicas en la tarea de incluir mecanismos de tramitación electrónica, de tal forma que éstos sean accesibles según los requisitos que dictan las normativas vigentes, permitiendo así el acceso a ellos a todos los usuarios, independientemente de sus propias limitaciones o las derivadas de su entorno.
    • Guía de cuestiones básicas de Accesibilidad para los Editores Finales de Contenidos : El objeto de esta guía es el de ofrecer una visión general de la gestión de la accesibilidad usando gestores de contenido, destacando especialmente el papel crítico que juegan los editores finales de contenido. Pretende ser una ayuda para estos editores finales de contenido en la cual se recojan las cuestiones de accesibilidad que deben tener en cuenta en la edición diaria de los contenidos y así conseguir sitios accesibles.
    • Irisgarritasun gida, edukien Kudeatzailea Gida honen xedea: ikuspegi orokorra eskaintzen du bere kudeaketaren arduradunak sarbidea eduki. laguntza teknikoak administratzaile Izan nahi du Web guneak, bertan jasotzen diren bideak ezartzea eta kontuan hartu beharreko gai bat lortzeko, eduki-kudeatzailea gune daude.

    Gainera, bertsio berria prestatu da Erabilerraztasunaren gida balioztatzea Gidaren helburua da. erreferentzia gisa ebaluazio-prozesuetan berrikuspena egiteko edo webgune bateko edukien eskuragarritasuna, horretarako hainbat tresna automatikoak eta eskuzkoak apoyándose, ziklo batean bizi diren hainbat. zein Da gidaliburu hau erabilgarria da egile eta argitaratzaile eduki eta beste langileak, oro har, helburuak baliozkotzeko erlazionatuta dagoen webgune baten irisgarritasuna hasiera-hasieratik diseinuan ere bere ekoizpen fasean (edukien kudeaketa eta monitorizazioa. Kasu horretan, gainera, lerrokatzea eta egin berriekin WCAG zerrenda eguneratzea tresna erabil daitezke, irisgarritasun baldintzak behin sartuta, eta 2018. edaren arabera ezarritako baldintzak ere (11-12 Egiteko erabakia (EB) (1524 2018. (Leiho berri batean Irekitzen Du)   con respecto a las revisiones de accesibilidad en profundidad. Estos requisitos tendrán que ser aplicados por todos los sitios web de las Administraciones Públicas.

    No obstante, continua pendiente de definición y consenso el formato que tendrán los "Informes de revisión de la accesibilidad" especificados en el RD 1112/20018. Mientras este formato, las revisiones que se lleven a cabo se reflejarán en un formato libre.

    Gidaliburu horiek argitaratu egiten dira oraindik ere 2.1 WCAG 2.0 (WCAG egokitzeko gida , cuyo objetivo es ayudar a los responsables de sitios web y aplicaciones alineados a las WCAG 2.0 a adaptarlos a las nuevas WCAG 2.1; y la Youtuben azpitituluak jartzeko gida helburua da laguntzea, editoreek edukia txertatzean, edizioa eta azpitituluak).

    2005Eko Otsaila 2019

    Publicada nueva guía sobre cómo insertar y editar subtítulos en YouTube

    Akordeoia hedatzea

    El 20 de septiembre de 2018 entró en vigor la mayoría de las previsiones del Real Decreto 1112/2018, de 7 de septiembre, sobre accesibilidad de los sitios web y aplicaciones para dispositivos móviles del sector público (Leiho berri batean Irekitzen Du) . En su artículo 3 “Ámbito objetivo de aplicación” apartado 2 se presenta un listado de contenidos obligados entre los que se encuentran los contenidos multimedia pregrabados de base temporal, entendiéndose por “contenido multimedia de base temporal” cualquier fichero multimedia de los siguientes tipos: solo audio, solo vídeo, audio y vídeo, o cualquiera de los anteriores combinado con interacción (artículo 4 "Definiciones”).

    Betebehar hau multimedia-edukia denbora guztientzat; administrazio publikoen oinarrizko sortutako web guneen bidez zabaldu eta aplikazio mugikorrak, horretarako erabiltzen duten plataforma teknologikoaren alde batera utzita. Beraz, egon daitezkeen edukien eta YouTube plataforma igotzen du, Musika, etab.

    Es por esta razón por la que se ha creado esta guía, eminentemente práctica y enfocada a editores de contenido para la inserción, edición y exportación de subtítulos.

    De todas las plataformas antes enumeradas, se ha escogido YouTube para la elaboración de esta guía debido a tres razones fundamentalmente:

    • Sarpen handia dauka, merkatuan zabaltzeko plataforma garrantzitsuenetako bat da bideoa.
    • Asko erabiltzen da Herri administrazioak.
    • Azpitituluak automatikoki sortzeko tresna eta zerbitzu eskaintzen direnez, oso erraz sortu, editatu eta fitxategia esportatu zuen.

    Puede encontrar esta guía, junto a otras guías relacionadas con la accesibilidad web, en el apartado " Gida praktikoak "barruan" materialen laguntza "atalean Erabilerraztasuna.

    Urtarrila 29 2019

    Publicada nueva guía de adaptación a WCAG 2.1 desde WCAG 2.0 y actualizada sección de FAQs sobre las nuevas WCAG 2.1

    Akordeoia hedatzea

    El 20 de septiembre de 2018, un día después de su publicación en el Boletín Oficial del Estado, entró en vigor el 2018. 1112/Errege Dekretua, irailaren 7koa, irisgarritasuna eta sektore publikoa (web guneen gailu mugikorretarako aplikazioak izan ere, al du espainiako ordenamendu juridikoaren Direktiba (EB )/21022. .

    En el Real Decreto se establecen como requisitos de accesibilidad a cumplir los indicados en la norma armonizada publicada por la Comisión Europea el 21 de diciembre de 2018 mediante la Egiteko erabakia (EB )/2048 2018. buruzkoa, aplikatu beharreko arau bateratu eta gailu mugikorretarako aplikazioak eta web guneak . Este estándar armonizado está basado en la última versión de la norma EN 301 (V2.1.2 (2018-08) IKT produktuen eta zerbitzuen ” “ irisgarritasun-baldintzak eta gero, teknikari bat, azken batean jotzen du berriekin 2.1 WCAG W3C ko (Web edukietarako erabilerraztasun).

    Horixe zen Errege Dekretua argitaratu arte betetzen herri administrazioen eta autonomia maila Eta maila guztiei WCAG 2.0 139803:2012 LOTZEN da baliokideak direla.

    Xedea 2.1 WCAG 2.0 (WCAG egokitzeko gida berria ematea da, euren ardurapean dauden web guneak ere WCAG 2.0 dagoeneko dagokienez, gida Erabilgarria balioko dien bilakaerari edo laburpena guneen web aplikazio berrietara egokitzea eta WCAG 2.1.

    Por tanto, en esta guía se describirán las novedades a nivel técnico más importantes introducidas por las WCAG 2.1 para el nivel de conformidad AA exigido por la legislación española.

    Junto con la publicación de esta nueva guía, se ha incorporado también un conjunto amplio de preguntas frecuentes relativas a las nuevas WCAG 2.1 con las que se pretende dar respuesta a las posibles dudas que puedan surgir a raíz de la aparición de esta nueva versión. Estas preguntas y respuestas están disponibles a través del apartado Las nuevas WCAG 2.1: novedades que incorpora y su relación con la norma EN 301-549 , dentro de la sección de Preguntas frecuentes de Accesibilidad. A medida que se vayan detectando nuevas cuestiones que resulten de interés se irán añadiendo a esta misma sección.

    2018. Abendua 21

    Publicado el estándar armonizado europeo sobre accesibilidad de sitios web y aplicaciones móviles

    Akordeoia hedatzea

    Hoy se ha publicado en el Diario Oficial de la Unión Europea la Egiteko erabakia (EB )/2048 2018. (Leiho berri batean Irekitzen Du) batzordeak, 2018ko abenduaren 20ko buruzkoa, aplikatu beharreko arau bateratu eta gailu mugikorretarako aplikazioak web guneak, zuzentarauaren alde egina (EB )/( 2016ko europako parlamentu eta Kontseiluaren (2102. Hau da, arauak eta estandarrak egindako aitorpena " EN 301 (V2.1.2 (2018-08). produktu eta zerbitzuek, iktak erabiltzeko Baldintzak (Leiho berri batean Irekitzen Du) "

    Por lo tanto, desde hoy 21 de diciembre de 2018, el estándar a cumplir por las Administraciones Públicas españolas en sus sitios web es el EN 301 549 v2.1.2 (2018-08). En el caso de las aplicaciones móviles aplicará a partir del 23 de Junio de 2021.

    Informazio gehiago:

    http :// Home// _ _ _/Egun pae pae administracionelectronica.gob.es pae Anio2018///Abendua Noticia-2018-12-21-estandar-armonizado-europeo-accesibilidad-sitios-web-y-aplicaciones-moviles.html Albisteak

    2018. Urriaren 30ean

    ED/buruzko atal berri honetan PAe 2018ko 11-12

    Akordeoia hedatzea

    Se ha creado una nueva subsección dentro de la sección de "Accesibilidad" del Portal de Administración electrónica - PAe llamada " ED/2018 1112 ezartzea. ". En esta nueva sección encontrareis información práctica sobre el nuevo  Real Decreto 1112/2018 sobre accesibilidad de los sitios web y aplicaciones para dispositivos móviles del sector público , que se irá actualizando y ampliando con nuevos contenidos. Actualmente dispone del siguiente contenido e información:

    • sartu nobedadeen berri hori.
    • aplikazio estandarrak
    • aitorpen eredua.
    • el sistema de monitorización, las autorevisiones y la presentación de informes ante la Comisión Europea

    Es también muy interesante la presentación resumen de los aspectos del Real Decreto disponible en: http://administracionelectronica.gob.es/PAe/Implantacion_RD_Accesibilidad que os puede ayudar a comprender y aplicar mejor algunos de los aspectos recogidos en este nuevo Real Decreto.

    2018. Urria 18

    Aprobados los actos de ejecución europeos relativos a la aplicación del nuevo RD 1112/2018 sobre accesibilidad de los sitios web y aplicaciones para dispositivos móviles del sector público

    Akordeoia hedatzea

    Berria Real Decreto 1112/2018, de 7 de septiembre, sobre accesibilidad de los sitios web y aplicaciones para dispositivos móviles del sector público (Leiho berri batean Irekitzen Du) espainiako ordenamendu juridikoaren aldatzen al du Direktiba (EB )/( 2102 2016ko Europako Parlamentua eta Kontseilua (urriaren 26ko 2016ko, webguneen irisgarritasuna hobetzeko gailu mugikorretarako aplikazioak (sektore publikoko erakundeen eta (Leiho berri batean Irekitzen Du) .

    Por lo tanto, todas sus actuaciones tienen que ir encuadradas dentro del contexto y requisitos internacionales que se van a establecer a nivel europeo. El pasado 11 de octubre la Comisión Europea aprobó sendas Decisiones mediante las cuales se establecen los siguientes aspectos que impactan en España a través del Real Decreto 1112/2018:

    • 2018. 1523An/erabakia (Leiho berri batean Irekitzen Du) aitorpen eredua: erabili beharreko bideak ezartzen webgune guztiak eta aplikazio mugikorrak (sektore publikoko erakundeen. gaztelaniazko bertsioa argitaratu zen Erabakian berariaz betetzeko jarraibideen al informazioari dagokionez. eta ED 15. Artikuluan ezarritakoaren arabera (2018. urtean 1112 ikuskatu egin da. oraindik ez da estatuko eredua definitzen Denez, eredu hau erabiliko da lehenespenez, europako argitaratu den eta, beraz, ebaon argitaratu 1-11 sartuko da indarrean.
    • 2018. 1524/Erabakia (Leiho berri batean Irekitzen Du) : establece una metodología de seguimiento y las disposiciones para la presentación de informes que tendrán que cumplir los Estados Miembros para realizar el seguimiento a nivel nacional del cumplimiento de los requisitos de la directiva y realizar el reporte periódico cada 3 años a la Comisión Europea. Las actuaciones y coordinación a nivel nacional necesaria para aplicar esta decisión quedan encuadradas dentro de los artículos 18, 19 y 20 del Real Decreto 1112/2018.
    2018. 2005Eko Urria

    EN 301 549:2018 arauaren bertsio berria, IKT produktuen eta zerbitzuen iristeko Baldintzak

    Akordeoia hedatzea

    Recientemente se aprobó la revisión 2.1.2. de la norma europea de accesibilidad TIC, EN 301 549:2018, Requisitos de accesibilidad para productos y servicios TIC, por parte del Comité Europeo de Normalización (CEN), del Comité Europeo de Normalización Electrotécnica (CENELEC) y del Instituto Europeo de Normas de Telecomunicaciones (ETSI).

    Dicha norma se ha realizado en base a los mandatos de la Comisión Europea M/376 y M/554 siendo de especial importancia para el sector TIC en las Administraciones Públicas. La Comisión Europea procederá a declararla como estándar europeo armonizado para dar presunción de conformidad a los requisitos esenciales de la  directiva (UE) 2016/2102 de "accesibilidad de los sitios web y aplicaciones móviles del sector público" (Leiho berri batean Irekitzen Du) bertan, espainiako legeen bidez aldatzen Real Decreto 1112/2018 sobre "accesibilidad de los sitios web y aplicaciones para dispositivos móviles del sector público" (Leiho berri batean Irekitzen Du) Bateratu behar izatea espero da. estandar berria 0000ko bukaeran 2018an ebaon argitaratua.

    Bertsio berria, berrikuntza nagusiak (301 arauak hauek dira:

    • Izenburua aldatu zuten; izan ere, ez dira aipatzen al erosketa publiko eta europan, haren interpretazioak saihesteko partzialak helburua eta aplikazio-eremua
    • Egiteko baldintzak hobetzeko aplikazioak mugikorrak izan arteztarauak estaltzen Erabilerraztasuna
    • 2.1 Bertsio berriarekin harmonizatu wcag-ek
    • Eranskin informatiboa, AA sartu Behar diren irizpideekin ere WCAG 2.1 ez dira nahitaez bete behar.

    Normalizazioko espainiako elkarteak (DU) estatu onartzeko izapideak egiten ari da; horrek oraingo 301549 V1.1.2:2015 UNE-EN baliogabetzea ekarriko du, IKT produktuen eta zerbitzuen “ irisgarritasun-baldintzak eta kontratazio publikoari aplikatu beharreko europako eta haren ordez beste hau ” berrikustea.

    Estandarra (bateratua argitaratu arte, espainiako administrazio publikoetako webguneen, aplikatuz errespetatu behar dira. UNE-EN V1.1.2:2015 (301 (Leiho berri batean Irekitzen Du) Funtzio publikoaren estatu idazkaritzaren. (SEFP) hitzarmena sinatu du, AENOR, arau honen bidez doan banatu genituen. debeku da arau hori Administrazio Elektronikoa banatzeko bitartekoen bidez baimendutako erabilerez aenorrek. bertsio berria egokitzeko Prest dagoenean emango da estatuko arauak ere banaketa atari horren bitartez.

    Informazio gehiago lortzeko ikus dezakezu argitaratu berri den UNE (Leiho berri batean Irekitzen Du) a a, sekzio "gizarte-erantzukizun" GEHITU da (Leiho berri batean Irekitzen Du) .

    Europako arteztarauaren buruz informazio gehiago lortzeko, kontsultatu "atala. nazioartean" PAe ere.

    2018. Iraila 20

    Errege-dekretu Berria/2018 11-12

    Akordeoia hedatzea

    Hornidurak (gehienak berriak sartuko dira indarrean: 2018. 1112/Errege Dekretua, irailaren 7koa, irisgarritasuna eta sektore publikoa (web guneen gailu mugikorretarako aplikazioak (Leiho berri batean Irekitzen Du) .

    Horixe egiten du zuzentaraua espainiako legeriara Errege Dekretua (EB) eta aplikazio mugikorrak (2102 2016 webguneen irisgarritasuna eta sektore publikoak eta aplikazio mugikorrak (webgune guztiak estaltzen (sektore publikoa, administrazio horiek, dagozkien, polizia eta zerbitzu ditu epaimahaiak eta ospitale, unibertsitate eta liburutegi publiko eginez eta herritar guztien eskura izatea, batez ere entzumenaren zailtasunak dituztenak, ikusteko edo funtzionalak.

    Dicho Real Decreto sustituye y mejora las condiciones que ya se venían exigiendo a los portales de las administraciones públicas desde el 31 de diciembre de 2018 con el 1494/2007 Errege Dekretua (Leiho berri batean Irekitzen Du) .

    Informazio gehiago duzue joaten da Administrazio Elektronikoa (PAe atarian argitaratu berria .

    Lana errazteko, herri-administrazioek garatzen dira. nuevos materiales de ayuda y se incluirán nuevas preguntas frecuentes (FAQ) material hori (al dugu Paea atarian - Administrazio Elektronikoa.

    2018. Iraila 06a

    - Ikastaro irekia, UNED Fundazioa HAMAIKA Elkarrekintza Persona-Computador. Guztientzako diseinuko eta Produktu lagungarriak (3. edizioa)

    Akordeoia hedatzea

    El próximo 10 de septiembre comienza el curso gratuito y abierto en Canal Fundación ONCE en UNED Abierta sobre la Accesibilidad Universal y los Productos de Apoyo.

    Ikasturtea, sarrera gisa, egunero eskuratu ahal izateko gaitasun eta trebetasunak lanbidea gauzatzean irisgarritasun unibertsalaren printzipioak kontuan hartzeko, guztion laguntza produktuen diseinuan.

    El curso dura 5 semanas, no se requieren conocimientos previos, y cada estudiante tiene la posibilidad de obtener el reconocimiento o la acreditación por los méritos conseguidos.

    Izena emateko eta informazio gehiago urteko ikastaroa

    12 2018Ko Uztaila

    Adibidez, nola egin eta ebaluatzeko Gida erabilgarri dauden aplikazioak, iOS

    Akordeoia hedatzea

    Gida hau erabiliz sortu ahal izango dira (mugikorrak, aplikazioak sistema eragile nagusiak daude hango merkatu (edo Android iOS), baita horien eskuragarritasunaren maila ebaluatzea.

    Tanto el código con el ejemplo práctico en Android e iOS, como la propia guía estarán disponibles en la Erabilerraztasuna atala (laguntza Materialak behatokia. .

    2018. 2006Ko Ekaina

    Publicadas las WCAG 2.1, una guía de accesibilidad mejorada para sitios web y aplicaciones móviles

    Akordeoia hedatzea

    La revisión que se está llevando a cabo de la EN 301 549 incluirá las nuevas provisiones de WCAG 2.1 que será de aplicación en Europa a través de la Directiva 2016/2102 sobre la Accesibilidad de los Sitios Web y aplicaciones móviles del Sector Pública.

    El W3C ha anunciado una actualización significativa de las Pautas de Accesibilidad para el Contenido Web, reconocidas internacionalmente, y que abordan la accesibilidad del contenido web, sitios web y aplicaciones web de escritorio, portátiles, tabletas y dispositivos móviles. Las Pautas de Accesibilidad para el Contenido Web (WCAG) 2.1 amplían la guía desarrollada por la Iniciativa de Accesibilidad Web (WAI) del W3C a lo largo de los años, y se utilizan ampliamente para hacer que el contenido web sea más accesible para las personas con discapacidades.

    Informazio gehiago ere PAe argitaratutako albistea .

    2018. 31 Maiatza

    Irisgarritasun baldintzak UNE-EN 301549 V.1.1.2:2015 erabiltzeko proiektu eta zerbitzuen kontratazio publikoari dagokionez aplika daitezkeen iktko PAe europan

    Akordeoia hedatzea

    La norma EN 301549 V.1.1.2:2015 de Requisitos de accesibilidad de proyectos y servicios TIC aplicables a la contratación pública en Europa establece los requisitos funcionales que garantiza que los productos y servicios TIC sean accesibles para todas las personas.Dicha norma ha sido adaptada por parte de UNE en España en la forma: UNE-EN 301549 V.1.1.2:2015
    La Directiva (UE) 2016/2102 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 26 de octubre de 2016, sobre la accesibilidad de los sitios web y aplicaciones para dispositivos móviles de los organismos del sector público (Leiho berri batean Irekitzen Du) y el nuevo Real Decreto que transpondrá esta Directiva al ordenamiento jurídico español hacen referencia a esta norma y por lo tanto es de gran interés para las Administraciones Públicas. Es por ello que la Secretaría de Estado de Función Pública, al considerar necesario facilitar su acceso, ha suscrito un acuerdo con AENOR para la difusión de esta norma a través del Portal de Administración Electrónica.
    El conocimiento y uso de esta norma pretende incidir positivamente en la implantación de estos nuevos requisitos de accesibilidad en las Administraciones Públicas, especialmente en las aplicaciones móviles y en los portales web de las Administraciones Públicas.
    La descarga de la Norma UNE-EN 301549 V.1.1.2:2015 está disponible desde: http://administracionelectronica.gob.es/PAe/accesibilidad/une-en-301549.pdf

    Maiatzaren 23ko 2018ko

    Observatorio estatal de la discapacidad. Tecnologías de la Información y de la Comunicación

    Akordeoia hedatzea

    El Olivenza 2007ko txostena kapitulua, " Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak (IKT).  elaborado en colaboración con la Fundación Vodafone España, pone de manifiesto esta realidad.

    Ezgaitasuna

    1. Siete de cada diez personas con discapacidad no utilizan Internet. Tres variables son significativas y explican las tendencias en este uso de Internet:
      • Adina . Horrela, berriz, %31,1 minusbaliatuak 45 urte bitartean erabiltzen ez baduzu, ehuneko hori% 87,9 amaituko da 65 urtetik gorako herritarren artean.
      • Hezkuntza maila . El no uso de Internet entre las personas con discapacidad que solo llegaron a educación primaria llega al 87%, mientras que en aquellas que concluyeron educación secundaria este porcentaje se sitúa en el 37,9%. Estas dos variables también determinan el uso de Internet en la población general.
      • Profil bat . El grado de uso de Internet también varía según el perfil de discapacidad. Así, las personas con discapacidad intelectual presentan un uso más bajo que aquellas con otros perfiles de discapacidad.
    2. El principal motivo para no usar Internet, según las personas con discapacidad encuestadas, es que les parece muy avanzado y complejo su uso. Un 15,3% lo han intentado, pero les ha parecido inaccesible para su tipo de discapacidad. A un 9,3% le da miedo utilizarlo porque cree que pueden engañarla.
    3. Entre las personas que usan Internet, la frecuencia de su utilización es elevada, pues el 78,6% lo hacen diariamente, mientras que otro 18% lo utilizan semanalmente.
    4. Beste bi lan egiten duten pertsonek egiteko (adibidez, informazioa bilatu, erabili posta elektronikoa), telefonoa erabiltzen da gehien ordenagailua. Mugikorra erabiltzeko beharrezkoa da gizarte sareetan (lan egiten duten pertsonek hirugarren handiena).
    5. Ia neurri berean, pertsona desgaituek uste dute interneten eguneroko bizitzan ekarpen nagusiak hauek dira: batetik, mota guztietako informazioa eskuratzeko aukera ematen die (%29,4) eta, bestetik, aukera ematen die munduarekin lotuta egotea (% ikasteko asmoa dute %28,9k).
    6. La reducción del precio de Internet (48,4%), la promoción de cursos de formación para utilizarlo y el diseño de las páginas web de forma más sencilla e intuitiva son las mejoras más relevantes señaladas por las personas con discapacidad para facilitar el acceso y uso de Internet.

    Bitartez egin dezakezu informazio gehiago: Minusbaliotasunaren estatuko behatokia

    Minusbaliotasunaren Estatuko Behatokiaren (OED) administrazio orokorreko teknikaria den tresna da (estatua, ministerioaren bidez (osasuna, gizarte-zerbitzuak eta berdintasuna (ezintasuna eta laguntzeko politikekin Benetako zuzendaritza nagusiak Patronatua ezintasunari buruzko), eta extremadurako juntak, Zerbitzuaren bidez (Extremadurako autonomia sustatzeko eta mendetasunari arreta eskaintzeko, SEPAD, herri-administrazioetako al dira, unibertsitateak eta hirugarren sektoreak, biltzea, sistematizatzea eta eguneratuta, informazioa sortzeko eta zabaltzeko arloarekin zerikusia duten ere.

    El OED tiene su amparo en el artículo 73 del Real Decreto Legislativo 1/2013, de 29 de noviembre, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley General de derechos de las personas con discapacidad y de su inclusión social. Se configura como instrumento de promoción y orientación de las políticas públicas de conformidad con la Convención Internacional sobre los derechos de las personas  con discapacidad.

    Erakunde sustatzaileak dira (OED osasun ministerioak, gizarte - eta berdintasuneko zuzendaritza nagusiaren bitartez, ezintasuna eta ezintasunari buruzko errege-patronatuko laguntzeko politikekin, extremadurako autonomia erkidegoaren bidez (Extremadurako autonomia sustatzeko eta mendetasunari arreta Zerbitzua (SEPAD), ezinduen ordezkarien espainiako batzordea eta extremadurako unibertsitatea.

    Iturri ofizialen berriak:

    CERMI

    Minusbaliotasunaren Estatuko Behatokiaren (OED )

    Vodafone Fundazioa

    2018. Maiatzaren 22a

    Jendaurrean dauden egintzak aplikatzeko arteztarauak Erabilerraztasuna

    Akordeoia hedatzea

    Europako Batzordeak kontsulta publikorako epea ireki al duten eragile guztiei dagokienez, ekainaren 15a bitartean iruzkinak Bidali ahal izango dira.

    Ikus informazio gehiago albisteari PAe ere:

    http://administracionelectronica.gob.es/pae_Home/pae_Actualidad/pae_Noticias/Anio2018/Mayo/Noticia-2018-05-21-Disponibles-consulta-publica-actos-implementacion-directiva-accesibilidad.html

    2018. 17.

    Ikten Eskuragarritasuna MOOC Erosketa Publikoak

    Akordeoia hedatzea

    Ikastaroa doakoa da eta datorren maiatzaren 21ean, UNED abierto en Canal ONCE Fundazioa Irekia/erosketa publikoetan irisgarritasuna hobetzeko.

    El curso permite conocer la legislación y la normativa en materia de accesibilidad (norma europea EN 301 549), aplicarla en nuevos desarrollos TIC y evaluar si un producto o servicio TIC cumple los requisitos de accesibilidad.

    Urtean 5 aste irauten du, eta ez da beharrezkoa aldez aurretiko ezagutza eta aintzatespena lortzeko aukera du ikasle bakoitzak lortutako merezimenduak egiaztatzeko, edo.

    Ikastaroa (aurkezpen bideoa (Leiho berri batean Irekitzen Du)

    Izena emateko eta informazio gehiago urteko ikastaroa (Leiho berri batean Irekitzen Du)

    2018. 07 Maiatza

    La FEMP distribuye una circular relativa a la directiva de accesibilidad y provisiones a aplicar en EELL

    Akordeoia hedatzea

    Espainiako probintzien eta udalerrien federazioak (FEMP) erakunde guztiei ohar bat zabaldu du. (Leiho berri batean Irekitzen Du) a través de la cual se pretende ayudar a la difusión de la directiva de accesibilidad.

    Además, en dicha circular se indican una serie de recursos que servirán de apoyo para el cumplimiento de los requisitos establecidos por la nueva directiva.

    2018. 25 Apirila

    Acuerdos aprobados tras la reunión para la aprobación formal de la nueva metodología

    Akordeoia hedatzea

    En la reunión mantenida durante el pasado 23 de abril por los grupos de trabajo de "Accesibilidad en las TIC de la AGE" y de "Observatorio, Indicadores y Medidas" de la Comisión Sectorial de administración electrónica se acordaron los siguientes puntos:
     
    • Behatokiaren Web irisgarritasunerako metodologia berria onartu.
    • La nueva iteracion oficial del observatorio se realizará en base a esta metodología en las siguientes fechas:
      • maiatzaren 3an, TE
      • maiatzak 7-8. egiteko TRESNAK
      • maiatzaren 14 eta 15ean emateko.

    Los resultados de esta nueva iteracion iniciarán una nueva serie histórica, dado que no son totalmente comparables con la anterior por el cambio de metodología.

    April 2018 09

    Curso de verano “Accesibilidad web avanzada: Análisis y corrección de problemas de accesibilidad en páginas y aplicaciones web”

    Akordeoia hedatzea

    Alcaláko unibertsitateak (hirugarren edizioa egingo erabilerraztasunaren “ udako ikastaro aurreratua: irisgarritasun arazoak Aztertu eta zuzendu eta aplikazioak web orrietan. ” zuzendua, garatzaileen aplikazioak web orriak eta, hartara, orriak eta web aplikazioak sortzeari dagokionez capacitarles eskura, edonork erabiltzeko aukera osoa ikusteko aukera barne, ezintasunen bat duten pertsonen fisikoa edo sentsoriala.

    Ikastaroa doan da eta erdi, baina guztiz online egin daiteke.

    Ikastaroaren data: Ekainak 12 urteko uztailaren 22an 2018 irudian.
    Eskatzeko epea ikastaroan parte hartzea: 2018. maiatzaren 27an.

    Ikastaroari buruzko informazio gehiago ikusteko. http://www.esvial.org/cursos/curso_accesibilidad_web (Leiho berri batean Irekitzen Du)

    2018. 22 March

    TAW tresna kaleratu du 5 bertsioa.

    Akordeoia hedatzea

    La herramienta TAW (test de accesibilidad web), muy extendida en España para la realización de auditorías y verificaciones exhaustivas de accesibilidad, alcanza su versión 5 e incorpora novedades y mejoras tanto de funcionamiento como gráficas. Entre los principales cambios se encuentran:

    • Motorra (eguneratzea . En esta nueva versión se valida la accesibilidad tanto del código fuente que llega del servidor, como en el producido mediante Javascript en cliente. Esto la convierte en la primera herramienta de este tipo en implementar dicha funcionalidad.
    • Sartu froga batzuk eta daudenak hobetzea. Orain bilatu erroreak TAW azkarragoa da.
    • Lortu zure posta elektronikoan Orria. Ondoren, azterketa zehatz dezakezu (emaitza jaso ezazu zure posta elektronikoan.
    • Segurtasuna hobetzea. HTTP erabiliz. irudian.
    • Hizkuntza gehiago onartzen Gainera, gaztelaniaz eta ingelesez, portugesa mintzo TAW orain.
    • Bat. diseinu berria atariko edukiak sinplifikatu egin dute, bertan dagoen informazioa biltzeko eta erabiltzeko tresna errazena.

    Albistearen iturria. (Leiho berri batean Irekitzen Du) .

    2018. 07 Martxoa

    Aurtengo ikastaroa online, doakoa eta irekia: Material digitalak eskuragarri

    Akordeoia hedatzea

    Datorren apirilaren 9a da kanala (UNED Fundazioa HAMAIKA edizio berria online ikastaroa, doakoa eta irekia: Material digitalak eskuragarri

    El curso está financiado por el Real Patronato sobre Discapacidad, del Ministerio de Sanidad, Asuntos Sociales e Igualdad. Tiene una duración de 5 semanas, no se requieren conocimientos previos y cada estudiante tiene la posibilidad de obtener la acreditación por los méritos conseguidos.

    Sarrerako ikastaroa da, bideoak, foroak, probatu eta ezarri ezagutzeko eta jardueren ezaugarri nagusiak eta bideo digitalak testuak:

    • Conocer las ventajas de lo digital, gracias a su flexibilidad, a la posibilidad de compartirlo o de usarlo desde diferentes dispositivos (ordenadores, teléfonos, tabletas).
    • Víctor ezagutzeko, Carlos, Ana, eta beraz, aurre egin beharreko erronkak Álex … ezgaituak dokumentu digitalak erabil al egunerokoan.
    • Irisgarritasuna gaitzat jo eskubide zibilak.
    • Desarrollar los conocimientos y habilidades necesarios para generar contenidos digitales accesibles e identificar problemas de accesibilidad.
    • Adquirir, como autores, estrategias para la producción sostenible de material digital de aprendizaje, como la modularidad o el uso de contenidos de diferentes tipos como textos, imágenes, vídeos o test.

    Ikastaroa (aurkezpen bideoa .

    Informazio gehiago urteko ikastaroa .

    08Ko Otsaila 2018

    Audiencia pública del Real Decreto sobre la accesibilidad de los sitios web y aplicaciones para dispositivos móviles del Sector Público

    Akordeoia hedatzea

    Joan den abenduaren 2an argitaratu zen. Directiva (UE) 2016/2102 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 26 de octubre de 2016, sobre la accesibilidad de los sitios web y aplicaciones para dispositivos móviles de los organismos del sector público , entrando en vigor el 22 de Diciembre de 2016. Esta directiva establece los condicionantes, con respecto a su accesibilidad, que deberán cumplir todos los sitios web y aplicaciones móviles del sector público: estatal, regional, local, universitario, etc. incluyendo también entes como centros sanitarios y educativos, bibliotecas, tribunales, etc.

    Según establece la propia directiva, ésta deberá estar transpuesta antes del 23 de septiembre de 2018. Este Real Decreto que ahora se somete al trámite de audiencia pública atiende al requisito de transposición a la legislación española y vendrá a sustituir y mejorar las condiciones que ya se exigían a los portales de las administraciones públicas en el 1494/2007 Errege Dekretua (Leiho berri batean Irekitzen Du) , el cumplimiento de los requisitos de prioridad 1 y 2 de la norma UNE 139803:2012 (equivalente a nivel AA en WCAG 2.0).

    El trámite de audiencia e información pública, tiene por objeto recabar la opinión de los ciudadanos titulares de derechos e intereses legítimos afectados por un proyecto normativo ya redactado, directamente o a través de las organizaciones o asociaciones que los representen, así como obtener cuantas aportaciones adicionales puedan realizar otras personas o entidades. Dicho trámite se encuentra publicado en la web del Ministerio de Hacienda y Función Pública http://www.minhafp.gob.es/es-ES/Normativa%20y%20doctrina/NormasEnTramitacion/Paginas/normasentramitacion.aspx (Leiho berri batean Irekitzen Du) Ekarpenak jasotzea. datorren otsailaren 27ra arte egongo da zabalik.

    2018. Urtarrila 23

    Lineako zerbitzuak (bertsio diagnostiko orrian etxeko Irisgarritasuna

    Akordeoia hedatzea

    2015Erako, lehen zerbitzuak Erabilerraztasunaren behatokia (Leiho berri batean Irekitzen Du) daude bat erabiliz 139803:2012 oinarritutako metodologia BAT da . Basándonos en la experiencia acumulada de estos años, en la evolución que han realizado los portales y las tecnologías webs, y en los comentarios planteados desde las diferentes entidades usuarias se ha planteado una remodelación de esta metodología.

    Metodologia berria aurkeztu eta eztabaidatu izan da lan taldean sartzeko, eao eta ikten arloan lan taldeak "aztertzea, adierazleak eta neurriak" administrazio elektronikoaren batzorde sektorialak (AGE), AUTONOMIA-ERKIDEGOEN, TE eta CRUE) onetsi ondoren egin eta ezarri aurretiko behatokian. azterketa fasea Hasiko da orain ere egiten den egiaztatzeko erakunde guztiei eta administrazio publikoek parte hartzera. foroa (bidez eskura Daitezke remitirnos iruzkin guztiak "fitxan" elkarlana elkartearen administrazio aldetik Onartu egingo da IKTEN arloko organo kolegiatuen lan taldeetan.

    Proba horiek egin ahal izateko, diagnostikoaren zerbitzuak linean, eta erabilgarri dagoen Komunitatea. (Leiho berri batean Irekitzen Du) , ofrece ya la posibilidad de solicitar un nuevo tipo de análisis con respecto a la nueva metodología basada en la UNE 139803:2012, que denominamos versión BETA.

    Entre los cambios introducidos en la nueva metodología se incluyen: la ampliación del tamaño de muestra (pasando de 17 a 33 páginas), el refinamiento de los procesos de selección de páginas, la eliminación del concepto de nivel de análisis, la revisión de verificaciones y reagrupación de algunas de ellas y el incremento de comprobaciones que tienen en cuenta la implementación de WAI-ARIA.

    La nueva versión del observatorio también incluye ajustes y resolución de problemas presentes en la metodología actual aún vigente.

    2007Ko Abendua 15

    Nola egin eta ebaluatzeko gida argitaratu diren aplikazioak

    Akordeoia hedatzea

    Esta guía está enfocada para ser de utilidad a profesionales de diversos perfiles, ya sea desarrolladores, profesionales dedicados a la evaluación, editores de contenido o, en general, a cualquier persona dedicado a la consecución de los objetivos de accesibilidad de una app móvil.

    El 2 de diciembre de 2016 se publicó en el Boletín oficial de la Unión Europea la Directiva (UE) 2016/2102 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 26 de octubre de 2016, sobre la accesibilidad de los sitios web y aplicaciones para dispositivos móviles de los organismos del sector público (Leiho berri batean Irekitzen Du) . Esta directiva establece los condicionantes, con respecto a su accesibilidad, que deberán cumplir todos los sitios web y aplicaciones móviles del sector público: estatal, regional, local, universitario, etc. incluyendo también entes como centros sanitarios y educativos, bibliotecas, tribunales, etc.

    De este modo, a los requisitos de accesibilidad para los portales públicos, que ya se venían aplicando en España desde el Real Decreto 1494/2007, se incorporan los aplikazioetarako (mugikorrak irisgarritasun-baldintzak eta sektore publikoa horrela guztiak (zahar zein berriak) izango dira. 2005eko ekainaren 23an hasiko diren 2021 .

    El momento de inicio de aplicación parece lejano, sin embargo, tendrá efecto con carácter inmediato no contemplando ninguna cláusula de excepción o periodo de transición para aquellas aplicaciones desarrolladas antes de esa fecha. Por lo tanto, para no tener que acometer posteriores recodificaciones de las aplicaciones móviles, se recomienda empezar a aplicar, cuanto antes, los criterios de accesibilidad.

    En este contexto, teniendo en cuenta los requisitos ya definidos en la EN 301 549, se ha confeccionado el presente documento para ayudar a los desarrolladores/evaluadores de aplicaciones móviles (apps) en materia de accesibilidad. Esta guía es de utilidad tanto para el sector público como para todo el sector empresarial que trabaja para las administraciones públicas.

    Gida prestatu da aplikazio baten ondoan dagoen akatsak zuzentzeko mugikorra adibide praktikoak.

    Sekzio berrian dauden material guztiak gainean daude. aplikazio mugikorrak erabiltzeko (aplikazioak).

    La “Guía de accesibilidad de aplicaciones móviles (apps)” surge como resultado de la colaboración de la Universidad de Alcalá (UAH), ILUNION, el IMSERSO-CEAPAT y el Observatorio de Accesibilidad del Ministerio de Hacienda y Función Pública. Además, se ha contado con el apoyo de la Red ESVI-AL de Cooperación sobre Accesibilidad en la Educación y Sociedad Virtual y de la Comunidad de Madrid.

    05 2007Ko Abendua

    Irisgarritasun gida aurkezteko aplikazio mugikor bat

    Akordeoia hedatzea

    Aurrez azaldu dizuegun bezala, aurreikuspenen artean, Directiva (UE) 2016/2102 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 26 de octubre de 2016, sobre la accesibilidad de los sitios web y aplicaciones para dispositivos móviles de los organismos del sector público (Leiho berri batean Irekitzen Du) aplikazioak mugikorrak sarbidea dagoela (sektore publikoa.

    Se trata por lo tanto de una temática novedosa, a la que hasta ahora no estamos acostumbrados, por ello, con la colaboración de la Universidad de Alcalá de Henares, y la participación de ILUNION y CEAPAT hemos preparado una nueva guía del Observatorio de Accesibilidad " Irisgarritasun gida). "

    La guía está enfocada para ser de utilidad a profesionales de diversos perfiles, ya sea garatzaileak, profesionalak lanean ebaluazioa , edukiaren editoreak o, en general, a cualquier persona dedicado a la consecución de los objetivos de accesibilidad de una app móvil.

    Ezarri hasiera ematen dute, baina, izango du eragina. berehala ez da ikusten klausula bat izan ezik. egun hori baino lehen edo trantsizioan diren aplikazioak garatzen. Beraz, ondorengo aplikazioak mugikorrak recodificaciones egin beharrik ez izateko, gomendagarria da aplikatzen hasi lehenbailehen, irisgarritasunaren irizpideak.

    Testuinguru horretan, ezarritako baldintzak kontuan izanik ere, 301, 549, agiri hau egin da, eta laguntzea ebaluatzaileak eta aplikazio mugikorrak garatu (aplikazioak) irisgarritasunari dagokionez , máxime considerando que a partir de la aplicación de la directiva mencionada, las empresas que trabajen en/para el sector público tendrán la obligación de crear aplicaciones móviles accesibles.

    Con el objetivo de presentar esta guía y mostrar una serie de ejemplos que faciliten su uso os convocamos a una reunión el próximo 14 de diciembre a las 12:00 de la mañana en la sala 928 de María de Molina, 50 Zaila izango dute. Guztiei parte zuzenean, batez ere, Autonomia-erkidegoak eta teak parte-hartzaileen aldetik, habilitaremos bidez saioa Reunete urrunetik konektatzeko ditzaten.

    Aurreikusitako urteko egun ordena:

    • Ongietorria eta aurkezpena
    • Aplikazioak garatzeko aukera, mugikor batzuk
    • Irisgarritasuna - app baten gainean.
    • Galde-eskeak

    Zuetako askok espero dugu.

    Gaia denez, oso teknika. no hay inconveniente en que designéis personas con perfil más técnico para la asistencia Ezin Dira aplikazioaren adibide bat ikustera. erabilitako mugikorrak Android. Era berean, ez dago inolako eragozpenik eskualde seáis birtuala joanez gero, hainbat pertsonak zein erakundea conectéis zuei ere, kudeaketan, sinplifikatzeko, horrela egoteko eskatzen dizuegu, talde bakar bat (ahal bada).

    Por favor, os rogamos nos vayáis confirmando vuestra posible asistencia a la cuenta observ.accesibilidad@correo.gob.es.

    2007Ko Azaroa 29a

    Erabilerraztasunaren EUPL behatokia (v2 lizentziarekin askatu Bilatzailea

    Akordeoia hedatzea

    La Direktiba (EB )/( 2102 2016ko Europako Parlamentua eta Kontseilua (urriaren 26ko 2016ko, webguneen irisgarritasuna hobetzeko gailu mugikorretarako aplikazioak (sektore publikoko erakundeen eta baldintzen arabera, bere inguruan zituen, eta aplikazio mugikor guztiek bete behar duten web guneak (sektore publikoa: estatukoa, eskualdekoa, tokikoa, unibertsitateak, aldizkako azterketak egin behar dira. gainera, dio, estatu kideen eta europako erakundeen aurrean salatu da irudian.

    El estado español lleva utilizando, desde el año 2010, la herramienta del Rastreador del Observatorio de Accesibilidad Web, para los objetivos de monitorización, reporte y seguimiento en el estado español. Es por ello, que en el nuevo contexto europeo, en el que todos los estados miembros tendrán que trabajar para vigilar la accesibilidad de sus sitios web públicos, el Ministerio de Hacienda y Función Pública ha decidido liberar su herramienta de uso interno como software libre . Hala, estatu edo erakunde batzuek aldizkako azterketak egiteko aprobetxa daiteke iristeko.

    El Sector Público español tiene ya a su disposición desde hace años el uso gratuito del Servicio de Diagnóstico en línea de la Komunitatea. Ez erregistratu beharko dira bertan.

    El Rastreador OAW es la herramienta que permite llevar a cabo iterazio bakoitzean ( Erabilerraztasunaren behatokia (OAW) y la utilización del servicio de diagnóstico en línea disponible a través de la Irisgarritasun komunitatea El Rastreador. webgune baten irisgarritasuna eta txostenak sortzeko OAW egiaztatu ahal diren egiaztapen automatikoen bidez martxan ia 100 plataforman gain, atzemandako arazoak konpontzeko moduari buruzko gomendioak ematea.

    La revisión de accesibilidad de los estudios del OAW se realiza mediante una automatikoki GEHITU 139803:2012 estandarrean oinarritutako metodologia (WCAG 2.0) , desarrollada expresamente para el Observatorio de Accesibilidad Web. Esta metodología tiene en cuenta únicamente 20 verificaciones de accesibilidad. Y cada verificación está compuesta a su vez por varias comprobaciones que se realizan automáticamente. También ha sido posible incluir algunas comprobaciones de revisión habitualmente manual mediante métricas especializadas.

    El rastreador OAW beharrezko parametro guztiak konfiguratzeko aukera ematen du iterazio bat egiteko. del observatorio (portales, páginas por portal, metodología, periodicidad, etc.) y por supuesto lanak egin eta prozesu osoa kontrolatu eta egiaztatzea . Halaber, horiek sortzen ditu - ondorioak eta emaitzak necesarios tanto para obtener la panorámica general de situación de la accesibilidad en un ámbito concreto como obtener los informes detallados para cada uno de los portales que faciliten la resolución de los problemas existentes.

    El rastreador OAW ere erabiltzen da, lineako zerbitzua erabilgarri Izatea komunitatean diagnostikoa para obtener una estimación, bajo demanda, de cuáles serían los resultados alcanzados en una iteración oficial. Facilitando la futura corrección y cotejo de los posibles errores existentes en el portal.

    El rastreador OAW (700 urte bitan al du atari horrek gutxi gorabehera 25.000 orri ofizialak aztertuz. era berean, diagnostikoa (lineako zerbitzuaren bidez eskatu du urtero 60.000 azterketa eta orriak.

    Desde el punto de vista tecnológico, se trata de un producto construido a partir de herramientas de software libre en el que además para su provisión también se han utilizado productos libres como apache, tomcat, mysql, etc. Esta herramienta fue desarrollada inicialmente por el antiguo INTECO. Tras su transformación en el actual INCIBE , todo el código fuente y materiales fueron cedidos al MINHAFP que ha dado continuidad al producto y que ahora, una vez liberado, ofrece a todos los posibles interesados.

    Buruzko informazio gehiago irtenbide OAW Bilatzailea .

    2007Ko Urriaren 18a

    (Bertsio berria (Web irisgarritasuneko Behatoki Bilatzailea

    Akordeoia hedatzea

    Se ha desplegado una nueva versión del Rastreador del Observatorio de Accesibilidad Web con la actualización de todas las dependencias orgánicas derivadas de la reestructuración de la AGE con el cambio de legislatura y también diferentes ajustes y resolución de incidencias en verificaciones reportadas en los últimos meses. Esta versión será la utilizada en las próximas iteraciones oficiales del Observatorio de Accesibilidad Web:

    • - Ko Aste 23-10.
    • Autonomia-erkidegoak - ko Aste 30-10
    • TE (6-11 - Astean

    Erabili lineako zerbitzua da eta kalkulatzeko unea iristean Diagnostikoa egin eta etorkizuneko emaitza posibleak.

    2007Ko Irailak 11

    Abierto plazo de contribuciones para la revisión de la metodología del observatorio.

    Akordeoia hedatzea

    Con la experiencia que hemos ido acumulando durante estos 2 últimos años de funcionamiento del servicio basado en la UNE 139803:2012 vamos a poner en marcha una revisión de la metodología.

    Azterketa horretan, gure asmoa gai izan.

    • Ampliar el número de páginas analizadas (para obtener una  mejor visión estadística en los resultados)
    • Egiaztapen eta aldaketak. Batzuk ere, beharbada ezabatuta daude balio gutxi batzuk behar dugun, edo daudenak aldatu edo refinando batzuk.
    • Eliminar la distribución en 2 niveles de análisis (nivel de análisis I y nivel de análisis II). El margen para errores en los portales que contempla la metodología se distribuiría en global (entre las 20) y no por cada nivel de análisis. Pasar a contemplar un único conjunto de verificaciones nos beneficiaría a todos y sería realmente más proporcionado y justo.

    Metodologia, uneko bertsioa eskura daiteke: http://administracionelectronica.gob.es/PAe/accesibilidad/metodologiaUNE2012

    Datorren irailaren 30ean egindako espero zuen arte. Podéis hacérnoslas llegar a través del foro de colaboración de la propia Comunidad Accesibilidad disponible para los miembros de la comunidad en la pestaña "Colaboración".

    Oraindik ez zara sartzen esker, eta komunitateko kide eska dezakezue.

    2007Ko Ekaina 27

    - Materialak erabiltzeko (produktu eta zerbitzuen inguruko irisgarritasun-baldintzak EZ EZIK, 301

    Akordeoia hedatzea

    2014Ko/eb zuzentarauaren utzi zen, europako parlamentuaren eta Kontseiluaren 2000. urteko/24, 2004ko otsailaren 26an, kontratazio publikoari buruz adierazten diren baldintzak herri administrazioen artean egindako erosketak irisgarriak izan beharko dute, beraz arloarekin zerikusia duten guztiak barne).

    El pasado 2 de Diciembre de 2016 se publicó la Directiva (UE) 2016/2102 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 26 de octubre de 2016, sobre la accesibilidad de los sitios web y aplicaciones para dispositivos móviles de los organismos del sector público. En los próximos 21 meses se deberá trasponer a la legislación española y vendrá a sustituir y mejorar las condiciones ya exigidas a los portales de las administraciones públicas en el Real Decreto 1494/2007 , es decir, que todos los portales cumplan los requisitos de prioridad 1 y 2 de la norma UNE 139803:2012 (equivalente a nivel AA en WCAG 2.0) y a complementar otra legislación existente como la Ley 34/2002, de 11 de julio, de servicios de la sociedad de la información y de comercio electrónico.

    El estándar EN 301-549 surgió del Mandato 376 de la Comisión Europea a las instituciones europeas de estandarización dentro de los trabajos ligados a la directiva de contratación pública. Además ha sido directamente referenciado en la directiva de accessibilidad de los sitios web públicos. Esta norma, la 301, 549 (Leiho berri batean Irekitzen Du) , establece los requisitos funcionales que garantizarán que los productos y servicios TIC sean accesibles para todas las personas; por ejemplo, desde un teléfono móvil, hasta ordenadores, pasando por páginas web; así, los requisitos para la web se basan en las directrices de accesibilidad de contenidos web WCAG 2.0, desarrolladas por W3C, estando en línea con los indicados en la norma española UNE 139803: 2012. Además, la norma europea, describe los procedimientos de ensayo y la metodología de evaluación de cada uno de ellos. La norma ha sido adoptada al catálogo español como UNE-EN (301 (Leiho berri batean Irekitzen Du) por parte de AENOR, la entidad legalmente responsable del desarrollo de las normas técnicas en España.

    Para difundir la aplicación de esta norma diversas instituciones públicas y privadas han generado materiales formativos o estudios que pueden ser de utilidad para las Administraciones Públicas y para cualquier otro actor relacionado con la materia.

    2007Ko Ekaina.

    Nueva versión del servicio de diagnóstico en línea disponible a través de la Comunidad de Accesibilidad

    Akordeoia hedatzea

    Se ha desplegado la nueva versión del servicio de diagnóstico en línea, disponible a través de la pestaña Servicio de la Irisgarritasun komunitatea . Para poder acceder a la Comunidad es necesario tener un usuario registrado en PAe y haber enviado la solicitud de acceso a ésta.
    Azken bertsio horretan funtzio berriak txertatu dira.

    • Azterketa multzo batean. Url: Análisis online de un conjunto predefinido de páginas de un sitio web público en Internet. Como máximo se podrán analizar 17 páginas.
    • Zerrenda: Hemendik aurrera, ordea, azterketa bat gorde dezakezu (linean diagnostikoaren emaitzaren bilakaera eta bere txostenean sartzeko urla asociándolo lanak egiteko compararlas aurreko aldean. gehienez 3 Gordeko dira hilketak. orri bat Erantsi ahal izateko 17 urteko historia izan al aztertu behar izan daitezen emaitzak alderagarriak izan daitezen. ebaluatu.
    • Kodea: Bidaltzeko modua aldatu da kodea, bertsio honetan, iturburu-kodea fitxategi erantsi gisa onartuko da. Aukera hau erabil daiteke, betiere analizatzaileak eduki al heltzen ez dagoelako eremu babestu batean.
    2007Ko Apirila.

    Irisgarritasunaren inguruko prestakuntza:

    Akordeoia hedatzea

    Zuzentaraua aplikatzeari laguntzeko 2016ko europako webguneen irisgarritasunaren/2102 eta aplikazio mugikorrak, alcalá de henaresko unibertsitateko udako ikastaro bi emanez gai honi buruz. Ikastaro horietan: doan erabilerraztasunari buruzko nazioarteko sarea ESVI-AL babestuta daudelako ( www.esvial.org ). Y colaboran profesores de la Universidad Carlos III de Madrid, de la Universidad de Alicante y de la Universidad de Oviedo.

    Programatzaileak, web Apps erabiltzen dituzte programatzaileek edo eta ikastaro aurreratuak:

    2007Ko Martxoaren 24a

    Ikten eskuragarritasuna erosketa publikoak ikastaroa

    Akordeoia hedatzea

    ONCE fundazioa eta haren ASMOA dute diseinu unibertsala kanala. (Leiho berri batean Irekitzen Du) ikten Eskuragarritasuna ikastaroaren “ ” erosketa publikoak.

    Este curso comienza el 17 de abril y a través de él se podrá comprender y aplicar la norma europea EN 301 549 "Requisitos de accesibilidad adecuados para la contratación pública de productos y servicios TIC en Europa".

    Europa comienza a contar con legislación y normativa que exige la accesibilidad TIC (Tecnologías de la Información y las Comunicaciones) en los procesos de compras públicas.

    La norma europea EN 301 549 "Requisitos de accesibilidad adecuados para la contratación pública de productos y servicios TIC en Europa", que ya sido adoptada por UNE en España, establece los requisitos funcionales que garantizarán que los productos y servicios TIC sean accesibles para todas las personas; desde teléfonos móviles hasta ordenadores, pasando por páginas web. Los requisitos de esta norma están orientados tanto para los procesos de compras públicas como para el resto de usos.

    Más información acerca de los objetivos del curso, público objetivo, temario e inscripciones. (Leiho berri batean Irekitzen Du)

    2007Ko Martxoa.

    Lanzamiento del primer borrador para la nueva versión de las Directrices WCAG 2.1

    Akordeoia hedatzea

    El pasado 28 de febrero, el W3C publicó un primer borrador de los criterios aplicados en la versión 2.1 de las directrices de accesibilidad web, las WCAG.

    Indarrean dauden bertsioak WCAG, 1.0 (2008koa da, eta bertan adierazten da... bai, bai espainiako eta europako estandarrean 301-549 139803:2012 estandarra DU. espainiako herri-administrazioen Webguneen 1. lehentasuneko eta 2. eskakizunak bete behar dituzte WCAG 2.0

    El contexto tecnológico ha evolucionado desde 2008 y las directrices deben actualizar. La nueva versión, Web Edukiak irisgarritasun-arauak irudian (WCAG) 2.1 (Leiho berri batean Irekitzen Du) , publicada el pasado 28 de febrero, cubre una amplia gama de recomendaciones para hacer que el contenido web sea más accesible. Seguir estas pautas hará que el contenido lo sea para un rango más amplio de personas con discapacidades, incluyendo ceguera y baja visión, sordera y pérdida de audición, dificultades de aprendizaje, limitaciones cognitivas, movimiento limitado, discapacidad del habla, fotosensibilidad y combinaciones de éstas.

    Era berean, azpimarratzen du, eguneratzeak eskuragarri izateak (web edukia izan zen gailu mota guztietan: bai, mahaigaineko ordenagailu, eramangarri, edo smartphone tableten. jarraibide horiek Betez, gainera, argiagoa eta Erabilgarria izatea lortzen da erabiltzaileek web edukia inolako ezgaitasun orokorrean.

    Lan-taldeak hiru urteko W3C (Leiho berri batean Irekitzen Du) irizpide berriak proposatu dira guztira 25 wcsg-etan 2.1 sartu dira; ekainerako aurreikusten den 2018ko. Irizpide horiek betetzeko eskakizunak hartzen eta interfaze mugikorra ukipen-pantaila, ikusmen-urritasuna duten pertsonei laguntzeko betebeharrak erabat itsu ez diren eta kognitiboak dituzten pertsonentzat.

    W3C deialdi publiko bat egin da, interesatu guztiek iradokizunak bidal dezan martxoaren 31ra arte. Ondoren, prozesu osoa burutzen jarraituko dugu horien aldetik berrikustea eta onartzea.

    Esta nueva versión será de gran utilidad para la aplicación de la directiva europea de accesibilidad de sitios web y aplicaciones móviles del sector público al ampliar el tratamiento de las cuestiones móviles.

    Albistearen iturria. (Leiho berri batean Irekitzen Du)

    2005Eko Abendua.

    Directiva UE sobre accesibilidad en webs y apps de Organismos Públicos

    Akordeoia hedatzea

    Europar batasuneko aldizkari ofizialean argitaratu da gaur, Directiva (UE) 2016/2102 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 26 de octubre de 2016, sobre la accesibilidad de los sitios web y aplicaciones para dispositivos móviles de los organismos del sector público .

    En los próximos 21 meses se deberá trasponer a la legislación española y vendrá a sustituir y mejorar las condiciones ya exigidas a los portales de las administraciones públicas en el Real Decreto 1494/2007, es decir, que todos los portales cumplan los requisitos de prioridad 1 y 2 de la norma UNE 139803:2012 (equivalente a nivel AA en WCAG 2.0).

    Informazio gehiago AQUÍ .

     Seguro que esta directiva será una palanca de cambio adicional en el contexto de la accesibilidad que nos beneficiará a todos.

    August. 19

    Zerbitzuaren urteko txosten diagnostikoa bertsio berria

    Akordeoia hedatzea

    Birmoldatu egin da behatokiaren txostenak igortzen duen Erabilerraztasunaren, bai ofizialak diren iterazio, zein igortzen dituen lineako zerbitzua egitea.

    La información reflejada no varía sustancialmente pero sí la forma en la que se presenta dentro del documento. Destacan, entre otros cambios, la inclusión de nuevas tablas que permitirán reducir el tamaño del informe manteniendo la misma información pero presentada de forma agregada, la extracción de la metodología como anexo del informe, etc.

    Todos estos cambios han sido posibles gracias a la activa participación de los miembros de la Irisgarritasun komunitatea , a los cuales nos gustaría agradecer desde aquí y animar a seguir compartiendo sus conocimientos y aportaciones, imprescindibles para mejorar el servicio y que todos los miembros de la comunidad se acaben beneficiando de él.

    Cabe recordar que estos días se está realizando la iteración oficial programada para finales de agosto y cuyos resultados comenzarán a distribuirse a partir de septiembre. Los informes obtenidos ya incorporarán estas nuevas mejoras.

    2016Ko Maiatzaren 20a

    Behatokiak urteko txostenen egitura aldatzea

    Akordeoia hedatzea

    Urtean zehar, behatokiaren Web Eskuragarritasuna, aldaketak ezartzeko lan egingo dugu behatokian Erabilerraztasuna, eskatzen duzue zer egin ditugu hainbat komunikazio-bide desberdinen bidez.

    En primer lugar, y antes de realizar la primera iteración oficial de este año, queremos llevar a cabo una remodelación de los informes que emite el Observatorio de Accesibilidad Web, tanto de los oficiales en las iteraciones, como de los que remite el servicio de diagnóstico en línea. La información reflejada no va a variar sustancialmente pero sí podemos alterar la forma en la que se presenta dentro del documento como por ejemplo, cambiar orden de los apartados, cambiar las gráficas o los resúmenes, etc.

    Beraz, anima zaitezte, gure esperientzia oinarri hartuta, gai izango gara dadin hobetu daitezkeen comentéis informazioa errazago sartzen dira. Horretarako, zenbait gai foroa sortu ditugu. fitxa "lankidetza" utzi zuen iradokizunak guri denak izan dezazuen.

    La implementación de estos cambios condicionará la fecha de realización de la primera iteración que probablemente se llevará a cabo en el mes de Julio.

    Urteko txostenak egitea, hain zuzen ere, zerbitzua ematen den informazioa hobetzeko lan egin nahi dugu lerro inguruko akatsak, hain zuzen ere, handiagoak eta gehiago sartu edo atariko localizarlos iturburu-kodea zuzentzeko edo hobetzeko iradokizunak.

    También estaremos encantados de que nos hagáis llegar a través del foro de la pestaña de "Colaboración" vuestra experiencia como usuarios finales reportando aquellos casos concretos en los que consideréis que podemos mejorar.

    2006Ko Maiatza.

    Europako arteztarauaren arabera, webguneen irisgarritasuna onartzeko eta aplikazio mugikorrak (sektore publikoa

    Akordeoia hedatzea

    El Consejo Europeo y el Parlamento Europeo han logrado alcanzar un acuerdo después de una larga negociación. La Comisión Europea también se muestra satisfecha por el acuerdo.  Este acuerdo, sujeto aún a la aprobación formal en todos los ámbitos, permitirá establecer a nivel europeo unos requisitos de accesibilidad mínimos para los portales y las aplicaciones móviles del sector público.

    La Directiva cubrirá todos los sitios web y aplicaciones móviles del sector público, desde los de las administraciones, tribunales y servicios de policía a los de los hospitales, universidades y bibliotecas públicas, y hará que sean accesibles a todos los ciudadanos, en particular a los ciegos, los sordos o las personas con dificultades auditivas, visuales o funcionales.

    Arteztarauaren testua adostu:

    • Cubre todos los sitios web, sus contenidos y las aplicaciones móviles de los organismos del sector público, con un escaso número de excepciones (como los organismos de radiodifusión y el streaming en vivo).
    • También cubre las extranets e intranets que se puliquen  o se renueven sustancialmente después de la entrada en vigor de la directiva.
    • Se excluyen algunos tipos de contenidos antiguos (documentos ofimáticos, multimedia,archivos) siempre y cuando no se necesiten actualmente en procedimientos administrativos. Además contempla un mecanismo de solicitud bajo demanda en caso de contenidos no accesibles.
    • Establece un mecanismo de feedback para notificar problemas existentes pudiendo escalarlo en caso de no ser atendido.
    • Requiere un seguimiento y una presentación de informes por parte de los Estados miembros acerca de la accesibilidad de estos sitios web y aplicaciones móviles. Los informes deben presentarse a la Comisión y ser objeto de publicación.
    • Exige a los estados miembros la designación de los organismos encargados de defender el cumplimiento de esta directiva y realizar las tareas de monitorización y reporte.
    • Referencia las normas técnicas de aplicación en línea con UNE-EN 301 549. En entorno web esto se traduce en WCAG 2.0 (o su equivalente en ámbito español UNE 139803:2012). Estas normas será necesario complementarlas con unas CTS (common technical specifications) para cubrir al completo el campo de las aplicaciones móviles.

    Informazio gehiago: http://administracionelectronica.gob.es/pae_Home/pae_Actualidad/pae_Noticias/Anio2016/Mayo/Noticia-2016-05-06-Acuerdo-comision-europea-accesibilidad-web.html

    2016Ko Martxoaren 30a

    Ingurune berri Izatea, komunitateak

    Akordeoia hedatzea

    Todas las Administraciones Públicas tienen obligación de dar cumplimiento a los requisitos de accesibilidad impuestos por el Real Decreto 1494/2007 de 12 de noviembre, por el que se aprueba el Reglamento sobre las condiciones básicas para el acceso de las personas con discapacidad a las tecnologías, productos y servicios relacionados con la sociedad de la información y medios de comunicación social. Esto se traduce en que herri administrazioen atari guztiek bete behar dute, eta AA mailako irizpideak 139803:2012 UNE arauaren arabera (WCAG 2.0 baliokidea).

    Para ayudar a las administraciones en esta tarea, se viene ofreciendo desde 2010 la comunidad accesibilidad, en la que sus miembros, los gestores de portales de las administraciones públicas, pueden compartir sus experiencias y conocimientos en accesibilidad web así como acceder al servicio de diagnóstico en línea.

    La comunidad accesibilidad forma parte de las actuaciones llevadas a cabo por el Erabilerraztasunaren behatokia . Con el objetivo de concentrar en el Portal de Administración Electrónica todos los materiales disponibles de esta temática: Observatorio de accesibilidad, normativa, materiales de ayuda, y la propia comunidad accesibilidad, se ha procedido a realizar la migración de la comunidad a un nuevo entorno renovado disponible en:

    http://administracionelectronica.gob.es/comunidades/accesibilidad

    Para facilitar el proceso de transición, coexistirán durante un tiempo limitado ambos entornos, permitiendo el acceso desde ambos al servicio de diagnóstico en línea. Sin embargo, sólo se admitirán nuevos miembros en el nuevo entorno y sólo se atenderán las cuestiones planteadas en el nuevo foro de "colaboración".

    2010Eko Maiatzaren 14a

    Analisiek UNE 139803:2012 erabilgarriak

    Akordeoia hedatzea

    El servicio de diagnóstico en línea ofrece ya la posibilidad de realizar análisis con respecto a la nueva metodología basada en la UNE 139803:2012 y que ha sido provisionalmente aprobada para su uso por las Administraciones Públicas.

    Informazio gehiago:

    http://administracionelectronica.gob.es/pae_Home/pae_Actualidad/pae_Noticias/Anio2015/Mayo/Noticia-2015-05-14-analisis-UNE-observatorio-accesibilidad.html (Leiho berri batean Irekitzen Du)

    2010Eko Otsaila 19a

    Diagnostikoa (lineako zerbitzua martxan

    Akordeoia hedatzea

    Dentro de la iniciativa del Observatorio de Accesibilidad Web (1) se ha puesto en funcionamiento el servicio de diagnóstico en línea.

    Lineako zerbitzuak onartzen diagnostikoa, sail bat, herri-administrazioek aukera aztertzea (ikasketen araberako automatikoak metodologiak aztertzea. Gaur Egun eskuragarri UNE 139803:2004 arauan oinarrituta dago.

    La Comunidad Accesibilidad (2) es un punto de encuentro para los gestores de portales web de las administraciones públicas de cualquier ámbito administrativo (AGE, CCAA, EELL, universidades, otros entes estatales, etc.). En él se puede compartir información y experiencias y resolver dudas. Ahora, entre los servicios disponibles, se incorpora el servicio de diagnóstico en línea. Cualquier gestor de las administraciones públicas puede solicitar formar parte de esta comunidad y hacer uso de los servicios ofrecidos.

    Diagnostiko zerbitzua ematen hasita, adierazitako urla duen orrialde zenbakia adierazitako hautapen aleatorio. orri horiek aztertu eta Zerbitzua zuzenean hautatutako motaren arabera aztertu al du irudian adierazitako txostena posta elektronikoz PDF formatuan. xehetasunak erakustea aurkitutako akatsak Gain, orri bakoitzaren irisgarritasun-maila zenbatespena egin zerbitzua (0tik 10erako puntuazioarekin asignándole ere. emaitza guztiak Batuta, urteko zenbatespena ere eskaintzen da. egoera orokorra.

    Atariak eta interneten dauden aztertzea eskatu ahal izango dira horietara mugatuta egotea atarien sarea Alegia. atari edo ezkaratz elkarteen Kasuan, aldez aurretik eskatzen duten barneko kautotzea, iturburu-kodea funtzioa aztertzeko erabil daiteke. Gainera, direktorio batera muga daiteke web atari horri esker (hautapen aleatorio hobeto aztertzean (ekorketa egin da ataria.

    Próximamente, el servicio de diagnóstico en línea será actualizado para ofrecer la posibilidad de solicitar análisis conformes a la metodología del estudio del observatorio basada en la norma UNE 139803:2012.

    (1) http://administracionelectronica.gob.es/PAe/accesibilidad (Leiho berri batean Irekitzen Du)
    (2) http://forja-ctt.administracionelectronica.gob.es/web/caccesibilidad

    2004Ko Apirila:

    Egoitza elektronikoetan erabiltzeko Gida Berria

    Akordeoia hedatzea

    Behatokiaren Web Eskuragarritasuna (1) prestatzen ari diren materialak ere laguntza erabiltzeko laguntza (139803:2012 estandar berri BAT (2) pareko dira WCAG 2.0

    Orain ARTEKO trantsizioa 139803:2012 atalean aipatutako material berria gehitzen da, egoitza elektronikoetan erabiltzeko gida ". gida Horren kudeatzaileak eta teknikariak zuzenduta daude laguntza egoitza elektronikoak garatzea (herri administrazioetan.

    El objetivo de esta guía es ofrecer una visión de los aspectos específicos de accesibilidad en las Sedes Electrónicas. Por ello, se tratan con mayor detalle la identidad y firma electrónica y los formularios electrónicos. También se resumen algunas cuestiones genéricas de accesibilidad que aplican a las Sedes Electrónicas al igual que a cualquier otro portal. Se adjunta con la guía un ejemplo de formulario accesible en formato XHTML+CSS para su posible uso como modelo de referencia.

    Esta nueva guía se ha publicado en el tradicional formato PDF y en formato ePUB para facilitar su consulta y lectura. Su descarga se encuentra disponible desde el apartado " Guías Prácticas de accesibilidad " (3)

    Atarien kudeatzaileak elkarteko herri-administrazioek Irisgarritasuna foroak erabil daitezke (4) buruzko zalantzak argitzeko, gida honetako irudian.

    (1) http://administracionelectronica.gob.es/pae_Home/pae_Estrategias/pae_Accesibilidad/pae_Observatorio_de_Accesibilidad.html (Leiho berri batean Irekitzen Du)
    (2) http://administracionelectronica.gob.es/PAe/accesibilidad/UNE139803=2012.pdf (Leiho berri batean Irekitzen Du)
    (3) http://administracionelectronica.gob.es/pae_Home/pae_Estrategias/pae_Accesibilidad/pae_documentacion/pae_eInclusion_Guias_Practicas.html (Leiho berri batean Irekitzen Du)

    (4) http://forja-ctt.administracionelectronica.gob.es/web/caccesibilidad

    2014Ko Martxoaren 5a

    Etorkizuneko arteztarauak.

    Akordeoia hedatzea

    Europako Parlamentuak oniritzia eman baino lehen etorkizuneko arteztarauak.

    Según el texto aprobado la futura directiva de accesibilidad afectará a todos los sitios web gestionados o financiados por entidades públicas y también a los sitios web operados por el sector privado pero que desempeñen servicios públicos.

    http://administracionelectronica.gob.es/pae_Home/pae_Actualidad/pae_Noticias/Anio2014/Marzo/Noticia-2014-03-05-directiva-UE-Accesibilidad.html (Leiho berri batean Irekitzen Du)

    2004Ko Otsaila, 06ko

    Europako lehen araua iktetan.

    Akordeoia hedatzea

    La norma EN 301 549 ‘Requisitos de accesibilidad adecuados para la contratación pública de productos y servicios TIC en Europa’, establece los requisitos funcionales que garantizarán que los productos y servicios TIC sean accesibles para todas las personas; por ejemplo, desde un teléfono móvil, hasta ordenadores, pasando por páginas web; así, los requisitos para la web se basan en las directrices de accesibilidad de contenidos web WCAG 2.0, desarrolladas por W3C, estando en línea con los indicados en la norma española UNE 139803, ‘Requisitos de accesibilidad para contenidos en la Web’. Además, la norma europea describe los procedimientos de ensayo y la metodología de evaluación de cada uno de ellos.

    Informazio gehiago:
    http://administracionelectronica.gob.es/pae_Home/pae_Actualidad/pae_Noticias/Anio2014/Febrero/Noticia_2014-02-06_Normas_UE_Accesibilidad.html (Leiho berri batean Irekitzen Du)

    2014Ko Urtarrila.

    Erabilerraztasun UNE139803:2012 baliozkotzeko Gida Berria

    Akordeoia hedatzea

    El Observatorio de Accesibilidad Web (1) continúa preparando materiales de ayuda que sirvan de apoyo para la aplicación del nuevo estándar UNE 139803:2012 (2) (equivalente a las WCAG 2.0).

    Oraingoan, guztiz berri izan dugu. halaber, gida argitaratu du bide ezberdinetatik: "erabilerraztasuna baliozkotzeko Gida". Gida hau egiteko laguntza eman beharreko azalpenak ere hainbat ziklo horietan sartzeko baliozkotzeak edo atari baten bizitza webgunearen garatzaileen Zuzenduta dago, eta sartu edukia editore arduradun irisgarritasun baldintzak betetzen direla zaintzea, web gunea.

    Para seguir esta guía se asume un conocimiento previo de las pautas y criterios de conformidad de las WCAG 2.0, sobre el diseño web accesible, productos de apoyo y cómo usan la web las personas con discapacidad. Sin embargo, en la guía se revisan algunos conceptos fundamentales de las WCAG 2.0 y requisitos generales de conformidad que debe cumplir una página web cuyo conocimiento, más allá de los requisitos técnicos específicos que no se incluyen en esta guía, es de especial importancia para poder llevar a cabo validaciones de accesibilidad de forma correcta.

    Gida berria argitaratu da, PDF eta ePUB formatuan ohiko kontsulta eta irakurketa errazteko. Deskargatzeko ataletik eskura daiteke "irisgarritasun Gida Praktikoak" (3)

    (1) http://administracionelectronica.gob.es/pae_Home/pae_Estrategias/pae_Accesibilidad/pae_Observatorio_de_Accesibilidad.html (Leiho berri batean Irekitzen Du)
    (2) http://administracionelectronica.gob.es/PAe/accesibilidad/UNE139803=2012.pdf (Leiho berri batean Irekitzen Du)
    (3) http://administracionelectronica.gob.es/pae_Home/pae_Estrategias/pae_Accesibilidad/pae_documentacion/pae_eInclusion_Guias_Practicas.html (Leiho berri batean Irekitzen Du)
    (4) http://forja-ctt.administracionelectronica.gob.es/web/caccesibilidad

    2013Ko Abendua 11

    Erabilerraztasun-gida Multimedia-edukiak, bertsio berria

    Akordeoia hedatzea

    Behatokiaren Web Eskuragarritasuna (1) prestatzen ari diren materialak ere laguntza erabiltzeko laguntza (139803:2012 estandar berri BAT (2) (WCAG 2.0 baliokide diren).

    En esta ocasión se publica una nueva versión de la Guía de Accesibilidad en Contenidos Multimedia adaptada a la norma UNE 139803:2012 (2) Esta guía, dirigida a diseñadores y desarrolladores web, recoge las cuestiones que se deben tener en cuenta para garantizar la accesibilidad en este tipo de contenidos.

    Gida honen helburua da ikuspegi orokor bat ematea eta metodo nagusiak azaltzea irisgarritasunaren edukietan sartzeko dauden multimedia elementuak, bideoa eta audioa web gunea, baita elementu horiek izan behar dituzten ezaugarriak eta irisgarritasun irizpide orokorrak bete behar izatea multimedia-eduki oro. adibideak ematen dira atal bat Ere jorratzen den lekuetan erabilitako metodologia nagusiak herri administrazioen multimedia edukiak sartzeko asmoz, garatzaileek hori kasu bakoitzean hartu beharreko neurriak ezagutzeko aukera.

    Esta nueva guía se ha publicado en el tradicional formato PDF y en formato ePUB para facilitar su consulta y lectura. Su descarga se encuentra disponible desde el apartado " Guías Prácticas de accesibilidad " (3)

    Los gestores de portales de las administraciones públicas pueden usar los foros de la Comunidad Accesibilidad (4) para resolver dudas al respecto de esta guía.

    (1) http://administracionelectronica.gob.es/pae_Home/pae_Estrategias/pae_Accesibilidad/pae_Observatorio_de_Accesibilidad.html (Leiho berri batean Irekitzen Du)
    (2) http://administracionelectronica.gob.es/PAe/accesibilidad/UNE139803=2012.pdf (Leiho berri batean Irekitzen Du)
    (3) http://administracionelectronica.gob.es/pae_Home/pae_Estrategias/pae_Accesibilidad/pae_documentacion/pae_eInclusion_Guias_Practicas.html (Leiho berri batean Irekitzen Du)
    (4) http://forja-ctt.administracionelectronica.gob.es/web/caccesibilidad

    2007Ko Azaroa:

    GEHITU trantsizioa 139803:2012 gida argitaratzea.

    Akordeoia hedatzea

    El Observatorio de Accesibilidad Web (1) continúa preparando materiales de ayuda que sirvan de apoyo para la aplicación del nuevo estándar UNE 139803:2012 (2) equivalente a las WCAG 2.0.

    A los materiales ya existentes en el apartado Transición a UNE 139803:2012 (3) se incorpora ahora una nueva guía, "Guía de Transición UNE 139803:2004 a 139803:2012" que es una guía de ayuda a los diseñadores y desarrolladores web para realizar la transición de los sitios web que ya cumplen la norma anterior UNE 139803:2004. En ella se explican qué nuevos requisitos hay que cumplir, cuáles han variado en su orientación e incluso cuáles ya no es necesario cumplir. Esta nueva guía se ha publicado en el tradicional formato PDF y como novedad en formato EPUB para facilitar su consulta y lectura.

    Además, los gestores de portales de las administraciones públicas pueden solicitar formar parte de esta comunidad, la Comunidad Accesibilidad en la que se comparten conocimientos de esta temática. Os animamos a usar los foros disponibles para plantear dudas con respecto a la aplicación de la norma UNE 139803:2012.

    (1) http://administracionelectronica.gob.es/pae_Home/pae_Estrategias/pae_Accesibilidad/pae_Observatorio_de_Accesibilidad.html (Leiho berri batean Irekitzen Du)
    (2) http://administracionelectronica.gob.es/PAe/accesibilidad/UNE139803=2012.pdf (Leiho berri batean Irekitzen Du)
    (3) http://administracionelectronica.gob.es/pae_Home/pae_Estrategias/pae_Accesibilidad/pae_documentacion/pae_Transicion_hacia_la_norma_UNE_139803_2012.html (Leiho berri batean Irekitzen Du)
    (4) http://forja-ctt.administracionelectronica.gob.es/web/caccesibilidad

    2013Ko Urriaren 10ean

    Negozio-unitatearen 139803:2012 trantsizioan laguntza

    Akordeoia hedatzea

    2012Ko irailaren 2ko ebazpena argitaratu ondoren (Industria ministerioak, Turismo eta arauak zehazten den Energia 139803:2012 arauaren 139803:2004 ordez, herri-administrazioek estandar berria lantzen ari al eguneratu.

    El Observatorio de Accesibilidad Web está preparando nuevos materiales de ayuda que sirvan de apoyo para la aplicación del nuevo estándar, algunos de ellos ya se encuentran disponibles.

    Ikus xehetasunak hemen:

    http://administracionelectronica.gob.es/pae_Home/pae_Estrategias/pae_Accesibilidad/pae_documentacion/pae_Transicion_hacia_la_norma_UNE_139803_2012.html

    2007Ko Otsaila, 25.

    Doako banaketa, UNE arauaren 139803:2012 PAe

    Akordeoia hedatzea

    Administrazio elektronikoaren bidez (Portal doan da arau hori oso baliagarria obtenerse administrazio publikoetako webguneen.

    La Norma UNE 139803:2012: Requisitos de Accesibilidad para contenidos en la web , es una norma española de reciente aprobación (julio de 2012) que establece los requisitos de accesibilidad para los contenidos web. En cuanto a sus requisitos, referencia completamente a las Pautas de Accesibilidad para el contenido web WCAG2.0 de la Iniciativa para la Accesibilidad Web (WAI) del Consorcio de la Web (W3C) por lo tanto hay una equivalencia directa entre ellas.

    Además, el Ministerio de Industria, Turismo y Energía aprobó el pasado 2 de septiembre una resolución en la que se especifica que la norma 139803:2012 sustituye a la norma 139803:2004

    Estatu idazkaritzak Administrazio Publikoak, zenbait iniziatiba behatokia (Erabilerraztasuna, aenorrekin doan banatzeko hitzarmena sinatu du arau honek administrazio elektronikoaren bidez (Portal.

    El conocimiento público y gratuito de esta norma pretende incidir positivamente en la implantación de estos nuevos requisitos de accesibilidad, especialmente en los portales web de las Administraciones Públicas.

    La descarga gratuita de la Norma UNE 139803:2012 puede realizarse desde:
    http://administracionelectronica.gob.es/PAe/accesibilidad/normativa (Leiho berri batean Irekitzen Du)

    2011 Azaroa 1

    Espainiako gobernuko webguneak irisgarritasunaren europan liderra

    Akordeoia hedatzea

    La Comisión Europea sitúa a España como líder en el ámbito de la accesibilidad de los portales web de la Administración Pública Europea según los datos publicados en el estudio "Monitoring e-accesibility"

    Gainera, espainian ere oso gainetik jartzen ikasteko beste erreferentzia europatik kanpo ere aztertu dira azterketan.

    Más información disponible en la Nota preparada por el Observatorio de Administración Electrónica:

    http://administracionelectronica.gob.es/recursos/pae_020002028.pdf

    Zorionak guztioi egiten ari diren aldaketa horiek web atariak arduradunek.

    2011 Azaroa 8

    Irisgarritasuna hobetzeko urteko diagnostiko on line zerbitzua

    Akordeoia hedatzea

    Ponemos a vuestra disposición una nueva versión del servicio on-line de diagnóstico de la accesibilidad que incluye 2 importantes mejoras solicitadas por nuestros usuarios. Estas mejoras permiten incrementar la calidad de la selección aleatoria de páginas de modo que sea más fácil analizar en profundidad todos los contenidos alojados en un portal. Incluso los responsables de una única sección dentro de un gran portal podrían autoevaluarse.

    * Limitación del análisis dentro de un directorio. Aquellos portales que tengan organizada su estructura de portal mediante directorios podrán, si lo desean, restringir la selección aleatoria de páginas al directorio que contiene la URL indicada. El directorio seleccionado será hasta la última "/" que aparezca en la URL. Es decir, una solicitud de análisis a la página http://www.portal.es/directorio1/directorio2/pagina.html (Leiho berri batean Irekitzen Du) en la que se active la opción "No rastrear fuera del directorio" sólo seleccionará páginas cuya URL contenga http://www.portal.es/directorio1/directorio2/ (Leiho berri batean Irekitzen Du)
    * Restricción de análisis a páginas especiales. Se ha implementado una limitación en el rastreador que realiza la selección aleatoria de páginas de modo que se excluyan cómo páginas a analizar aquellas cuyos enlaces tengan un literal determinado. Actualmente, los únicos literales incluidos han sido los relativos a "impresión" para evitar analizar estas páginas que no están preparadas para la navegación web sino para ser impresas en papel. Sería imposible incluir nuevos casos semejantes que se detectaran.

    Esperamos que estas mejoras os sean de gran utilidad y os animamos a que nos enviéis vuestras sugerencias y solicitudes a través de los foros activos en la Comunidad Accesibilidad. Estamos encantados de mejorar.

    2011 Azaroa 3

    Diagnostikoa (erabiltzen du zerbitzua

    Akordeoia hedatzea

    Durante el pasado mes de octubre hemos alcanzado cifras record en el uso del servicio de diagnóstico on-line.

    Durante este periodo se han realizado más de 1500 solicitudes de informes que han supuesto analizar más de 3500 páginas.

    Espero dugu zuen zerbitzua oso erabilgarria izaten ari da.

    2011Ko Uztaila.

    Gida argitaratzea, Multimedia Edukiak.

    Akordeoia hedatzea

    Como ya os comunicamos hace tiempo, uno de los aspectos que íbamos a tratar en detalle en las guías prácticas del Observatorio de Accesibilidad Web eran los contenidos multimedia: audio y vídeo. Esto se debe a que muchos de los requisitos impuestos a estos contenidos no se pueden analizar automáticamente desde los estudios periódicos del observatorio de accesibilidad web.

    Multimedia eduki, beren ezaugarri bereziengatik, zailagoa da eduki mota bat dira, eta kalitate egokia eskaintzeko aukera. Hala ere, eboluzioa izan dugu horrelako edukiak sarean dagoen erakunde honek gero eta atarietan ere, prentsa sailetan. hala ere, ez dugu ahaztu behar dute izan arren, eduki horiek izan dezaketen moduan erabilitako irisgarritasun baldintzak bete beharko dituzte, herritar guztiok.

    Multimedia-fitxategiak gida izatea, hala nola azaltzen da sekzio arduradun teknikoek eta multimedia-edukia arduradun horrek, hala nola prentsa kabineteak. zehaztu bai baldintza teknikoei Buruzko web orrian sartzeko, multimedia-fitxategiak (berariazko baldintzak bete beharko ditu eta bere edukia bertan prestatu bitartean sortzen (azpitituluak, zeinu-mintzaira...). oso garrantzitsua dela azpimarratu behar Da (WCAG 2.0 aplikatuko dira, baldintza horiek gida erabilerraztasun berrien arabera.

    Gidak egon daitezke atalean "dokumentazioa" atalean Ere egon daitezke "Barne - Administrazio Elektronikoa" irisgarritasun Ataria (Administrazio Elektronikoa (http://administracionelectronica.gob.es).

    Espero dugu baliagarria izango zaizue

    2011Ko Maiatzaren 23a

    Azterketa Diagnostikoa - on line zerbitzuak iturburu-kodea

    Akordeoia hedatzea

    Se acaba de poner en producción una nueva versión del Servicio de Diagnóstico en línea de la Comunidad Accesibilidad (pestaña Servicio). Dicho servicio permite la realización de análisis de accesibilidad web conformes a la norma UNE 139803 y al Observatorio de Accesibilidad Web.

    Este servicio se encuentra únicamente disponible para los miembros de la Comunidad Accesibilidad pero tengan en cuenta que cualquier Administración Pública puede solicitar formar parte de la Comunidad y por lo tanto hacer uso del servicio.

    Sartu orain online zerbitzuaren aldaketekin ere adierazi du orrialdearen iturburu-kodea usarse diagnostikoa aztertzeko. Aukera honen bidez, beraz:

    * Analizar páginas en las que se requiera una autenticación previa como puede ser el caso de los servicios de las sedes electrónicas.
    * Analizar páginas que únicamente estén disponibles a través de intranet.
    * Oraindik ez dauden orriak Aztertu zituen ekoizpenean.
    * Probar cambios en código fuente antes de introducir o implementar dichos cambios en el gestor de contenidos.

    De este modo se amplían las opciones de análisis y verificación de la accesibilidad en los portales web de la administración posibilitando que prácticamente cualquier tipo de página pueda ser analizada.

    Oso baliagarria izango zaizuela espero dugu.

    2011 Otsaila 16

    Irisgarritasun gida, Egoitza Elektronikoak

    Akordeoia hedatzea

    Dakizuen bezala, aztertu den alderdietako bat ezin da behatokiaren erabilerraztasunaren egoeraren egiaztapena eskatzen duen prozesu bat inprimaki elektronikoen erabilera. hala ere, formulario elektronikoak horietan sartzeko, eta gehienak bertan egoitza elektronikoetan, administrazio elektronikoa lortzeko gai nagusietako bat da, herritar guztiek parte har dezaten ere.

    Desde el observatorio de accesibilidad hemos preparado una nueva guía práctica: "Guía de accesibilidad en sedes electrónicas" en la que tratamos las cuestiones más específicas de las sedes electrónicas como la firma electrónica y los formularios electrónicos.

    Sinadura elektronikoaren ziurtagiri elektronikoak erabiltzea garrantzitsua dela azpimarratzea EZ DU egoitza batean edo egoitza hori ez dela erraz bat da. legean aurreikusitako salbuespenak: ez dago elementurik ez erabiltzea ahalbidetuko duen alternatiba teknologiko bezeroan sinadura programazio. Hori bai, bertan ezarritako gainerako baldintzak bete behar ditu. atari batera.

    Los desarrolladores deben prestar un especial interés a la accesibilidad de los formularios electrónicos. Es el elemento de interacción con el usuario final (ciudadano, empresa, etc.) y si éste no puede operar con el formulario se le impide por completo el uso de la adminsitración electrónica.

    Gida eskuragarri dago, inprimaki eredu XHTML + GZ formatuan erreferentziazko eredu gisa erabili ahal izateko.

    Por último, como en la mayoría de los casos estos formularios exigen una autenticación del usuario no se pueden utilizar las herramientas habituales de validación de la accesibilidad. En estos casos es necesario el uso de herramientas más específicas, orientadas en muchos casos a la revisión manual. En la guía podréis encontrar una selección de herramientas útiles para la verificación de la accesibilidad en la parte autenticada de las sedes electrónicas.

    Esperamos que esta guía os pueda resultar de enorme utilidad tanto a los que ya habéis desplegado vuestras sedes electrónicas como a los que estáis en el proceso de realizarlo.

    Gidak egon daitezke atalean "dokumentazioa" komunitateko egon Daitezke "atalean, Administrazio Elektronikoa Barne) administrazio elektronikoaren (atari berria.

    2010Eko Urriaren 14a

    Pdf-ak irisgarritasunari dagokionez

    Akordeoia hedatzea

    El Observatorio de Accesibilidad, continuando con las labores de generación de materiales que puedan ser de ayuda para mejorar la accesibilidad de los portales web, ha preparado una Guía para la generación de PDFs accesibles con la versión de Acrobat 9.

    Dicha guía, además de considerar la nueva versión de Acrobat, mejora la explicación de los aspectos prácticos a tener en cuenta. Para ello facilita unos ejemplos prácticos en diferentes formatos para poder analizarlos y comprender mejor la forma en la que hay que actuar.

    Gida eskuragarri dago ataletik "dokumentazioa" erkidegoko Irisgarritasuna.

    Espero dugu baliagarria izango zaizue

    2010Eko Urriaren 4a

    Irisgarritasuna.

    Akordeoia hedatzea

    Se ha incorporado a la sección "Documentación" un nuevo apartado específico de "Formación en Accesibilidad" en el cuál se recogen diferentes seminarios, cursos y másters en el área de Accesibilidad.

    2010Eko Uztaila 30a

    Kudeatu Edukia kudeatzeko, irisgarritasuna

    Akordeoia hedatzea

    El Observatorio de Accesibilidad ha generado la Guía “Gestión de la Accesibilidad en Gestores de Contenido”. Se trata de una guía para los responsables técnicos de sitios web en la que se recogen las cuestiones que se deben tener en cuenta y que se deben cuidar e implementar en las implantaciones de portales mediante gestores de contenidos.


    Especialmente será de utilidad para responsables técnicos que estén iniciando su andadura en la utilización de Gestores de Contenido para la explotación de sus portales.


    Gida eskuragarri dago erabiltzaile ororentzat ataletik "dokumentazioa" la Comunidad.

    23 Ko Uztaila

    Edukien editoreak gida argitaratzea:

    Akordeoia hedatzea

    Irisgarritasun gida praktikoa Behatokia sortu behar dituen gaiei buruzko edukiak editoreek amaierako azken burutu beharreko edukien argitaratzaileak, gehienak ez teknikariak, egunero eta edukien sorrera edizioan.

    Los editores finales de contenido juegan un papel crítico en el mantenimiento de la accesibilidad de los portales web. Aunque los gestores de contenidos hayan implementado las medidas que permiten la accesibilidad de sus contenidos,hay aspectos que tienen que ser gestionados e introducidos por los editores. Sólo si los editores finales de contenidos están correctamente formados para tener en consideración la accesibilidad se podrán generar contenidos accesibles y por lo tanto poner a disposición de los ciudadanos portales accesibles conformes a las normativas legales existentes.

    Esta guía puede ser un elemento de apoyo muy importante en la formación a los editores finales de contenidos.La guía se distribuye con licencia Creative Commons. Esto permite que los responsables de cada sitio puedan modificar su contenido adaptándolo a las particularidades de edición en cada uno de sus entornos.

    La guía se encuentra disponible para cualquier usuario desde la sección "Documentación" de la Comunidad. Si desean la versión editable del documento pónganse en contacto con observ_accesibilidad@mpr.es

    2010Eko Maiatza 31a

    Pdf - INTECO moduko trebatzea

    Akordeoia hedatzea

    INTECO acaba de poner en marcha un pequeño curso de formación online para la creación de PDFs accesibles.

    Ikasketa eredua erabiltzen da fluxua erabat automatikoa eta telematikoa:

    1. El alumno se inscribe e inmediatamente obtiene acceso al curso.
    2. Maila (test bidez egiten da Ebaluazioa.
    3. Una vez finalizado el curso se informa al usuario y se envía el diploma por correo electrónico.

    Irudian, lotura maila lortzeko hau da: http ://// index.php inskripzioa formacion-online.inteco.es? _ id = 29 ikastaroa erabiltzaile-izena:

    2010Ko maiatzaren 20an

    Foroetan parte hartzea

    Akordeoia hedatzea

    Os animamos a que participéis en los foros planteando vuestras dudas y problemáticas de accesibilidad.

    Guztiok Dugu ayudarnos!!!

    Puedes mantenerte informado por correo electrónico de lo que sucede en los foros de la Comunidad activando las opciones de monitorización.

    Entra en el foro en el que estés interesado y pincha en "Monitorizar foro".

    2010Eko Maiatza 4a

    On-line zerbitzuen irisgarritasunaren Diagnostikoa

    Akordeoia hedatzea

    Lehendakaritza ministerioaren baitan, ekimenaren barruan behatokia (irisgarritasuna, Diagnosia on-line zerbitzua martxan jarri du irisgarritasuna.

    Zerbitzu hori ematen duten ezaugarriak hauek dira:

    Orrialde automatikoa - analizatu daitezke atari bat aukeratuz (17 arte) edo orri bat, hain zuzen.
    - El informe se remite en diferido en formato PDF por correo electrónico .
    - Nahi den txosten mota aukeratu daiteke: "txostena" batzen duen UNE 139803 arauaren arabera zehaztutako baldintza guztiak sakon aztertu du eta txosten behatokia "izeneko txostena egin duen bezala, behatokiak sortutako akats guztiak zehatz-mehatz irisgarritasuna

    Batasuneko kide izan behar da zerbitzua eskuratzeko Bideak irudian. horretarako, erabiltzaile gisa erregistratuta egon behar duzu eta CTT (ipini "eskabidea" elkarteari.

    Harpidetzak

    En esta área podrá darse de alta para recibir las notificaciones de cambios que se realicen en noticias, documentos o foros relacionadas con la comunidad.

    Harpidetza formularioa
    Introduzca el email en el que desea recibir las suscripciones de la comunidad.

    *

    Harpidetza elektronikoa sartu baja emateko.
Sarbide Nagusia
Sarbide Nagusia