El Ministeri de Política Territorial presenta el Pla "L'Administració prop de tu"

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

04 novembre 2022

Este programa-pilot beneficiarà a 7,5 milions d'habitants de pobles xicotets en rebre servicis de l'Administració General de l'Estat en els seus ajuntaments.

La ministra de Política Territorial ha presentat el Pla "L'Administració prop de tu", que té com a fi "facilitar que els habitants dels pobles no hagen de desplaçar-se i puguen realitzar els tràmits des del seu municipi". L'objectiu del Govern és acostar l'Administració a la ciutadania per a enfortir la cohesió social i territorial, combatre la bretxa digital i reforçar la igualtat d'oportunitats, segons la ministra, "transformant el nostre país i fent una Administració més útil i pròxima".

El Pla beneficiarà a més de 7,5 milions de persones, de les quals més de dos milions, quasi el 30%, són majors de 60 anys. La primera fase de "L'Administració prop de tu", impulsada pel Ministeri de Política Territorial conjuntament amb el Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, s'aplicarà en més de 3.200 municipis. Serà en municipis que expliquen entre 500 i 8.000 habitants i en algunes províncies, com Guadalajara, Soria i Teruel, amb més nuclis de població dispersos, també s'aplicarà en municipis amb menys de 500 habitants.

Els ciutadans solament hauran de desplaçar-se al seu ajuntament per a comptar amb la seua firma digital, amb la qual podran accedir als tràmits i servicis digitals, evitant desplaçaments innecessaris i el cost econòmic que representen. L'objectiu és informar a ciutadans i ciutadanes dels tràmits i prestacions, acompanyar-los, ajudar-los, orientar-los per a un millor aprofitament de l'Administració i combatre les bretxes digitals, territorials i de gènere.

El Govern impulsa "L'Administració prop de tu" per a millorar l'eficàcia del servici que ja presta en el territori, acostant-ho a la ciutadania. Es facilitarà l'accés a la carta de servicis públics disponible, s'informarà dels avantatges de la Carpeta Ciutadana(Obri en nova finestra) , l'aplicació aplicació mòbil en fase pilot(Obri en nova finestra) ha sigut llançada pel Govern, es facilitarà a la ciutadania obtindre els mitjans d'identificació i firma digital, que permeten accedir als servicis públics sense haver de desplaçar-se.

Hi haurà assistència als ciutadans per a tramitar 'in situ' les seues sol·licituds sobre els servicis que presten delegacions, subdelegacions i direccions Insulars, i es facilitarà així mateix informació sobre els servicis més demandats.

La ministra ha animat a alcaldes i alcaldesses a activar este mecanisme, que serà molt beneficiós per als seus veïns i veïnes, que "podran realitzar gestions sobre la jubilació, conéixer la vida laboral, els punts del permís de conduir o els jóvens accedir al bo cultural".

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Ciutadà