El Ministerio de Política Territorial presenta el Plan "La Administración cerca de ti"

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

04 novembre 2022

Aquest programa-pilot beneficiarà a 7,5 milions d'habitants de pobles petits en rebre serveis de l'Administració General de l'Estat als seus ajuntaments.

La ministra de Política Territorial ha presentat el Pla "L'Administració prop de tu", que té com a fi "facilitar que els habitants dels pobles no hagin de desplaçar-se i puguin realitzar els tràmits des del seu municipi". L'objectiu del Govern és apropar l'Administració a la ciutadania per enfortir la cohesió social i territorial, combatre la bretxa digital i reforçar la igualtat d'oportunitats, segons la ministra, "transformant el nostre país i fent una Administració més útil i pròxima".

El Pla beneficiarà a més de 7,5 milions de persones, de les quals més de dos milions, gairebé el 30%, són majors de 60 anys. La primera fase de "L'Administració prop de tu", impulsada pel Ministeri de Política Territorial conjuntament amb el Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, s'aplicarà en més de 3.200 municipis. Serà en municipis que expliquen entre 500 i 8.000 habitants i en algunes províncies, com Guadalajara, Soria i Teruel, amb més nuclis de població dispersos, també s'aplicarà en municipis amb menys de 500 habitants.

Els ciutadans solament hauran de desplaçar-se al seu ajuntament per comptar amb la seva signatura digital, amb la qual podran accedir als tràmits i serveis digitals, evitant desplaçaments innecessaris i el cost econòmic que representen. L'objectiu és informar a ciutadans i ciutadanes dels tràmits i prestacions, acompanyar-los, ajudar-los, orientar-los per a un millor aprofitament de l'Administració i combatre les bretxes digitals, territorials i de gènere.

El Govern impulsa "L'Administració prop de tu" per millorar l'eficàcia del servei que ja presta al territori, apropant-ho a la ciutadania. Es facilitarà l'accés a la carta de serveis públics disponible, s'informarà dels avantatges de la Carpeta Ciutadana(Obre en nova finestra) , l'aplicació aplicació mòbil en fase pilot(Obre en nova finestra) ha estat llançada pel Govern, es facilitarà a la ciutadania obtenir els mitjans d'identificació i signatura digital, que permetin accedir als serveis públics sense haver de desplaçar-se.

Hi haurà assistència als ciutadans per tramitar 'in situ' les seves sol·licituds sobre els serveis que presten delegacions, subdelegacions i adreces Insulars, i es facilitarà així mateix informació sobre els serveis més demandats.

La ministra ha animat a alcaldes i alcaldesses a activar aquest mecanisme, que serà molt beneficiós per als seus veïns i veïnes, que "podran realitzar gestions sobre la jubilació, conèixer la vida laboral, els punts del permís de conduir o els joves accedir al bo cultural".

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Ciutadà