accesskey_mod_content

Política de gestió de documents electrònics

Una Política de gestió de documents electrònics conté orientacions o directrius que defineix una organització per a la creació i gestió de documents autèntics, fiables i disponibles al llarg del temps, d'acord amb les funcions i activitats que li són pròpies. La política s'aprova al més alt nivell dins de l'organització, i assigna responsabilitats quant a la coordinació, aplicació, supervisió i gestió del programa de tractament dels documents a través del seu cicle de vida.

La  Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Política de gestió de documents electrònics(Obri en nova finestra) , té per objecte establir les directrius per a la definició de polítiques de gestió de documents electrònics.

La  Guia d'aplicació de la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Política de gestió de documents electrònics(Obri en nova finestra)  serveix com a eina de suport per a l'aplicació i implementació del que es disposa en la NTI; el seu contingut inclou tant cites explícites al text de la NTI com a explicacions i continguts complementaris a aquella.

El  Model de política de gestió de documents electrònics(Obri en nova finestra)  té com a objectiu servir com a referència genèrica per a l'elaboració d'una Política de Gestió de documents electrònics conforme a l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat, seguint el que es disposa en la Norma Tècnica d'Interoperabilitat i en la seua corresponent Guia d'Aplicació.

El  Model A de política de gestió de documents electrònics per a entitats locals(Obri en nova finestra) (PGD-el) és el resultat del treball desenvolupat per les organitzacions valencianes del Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de l'Administració Local (COSITAL), Associació de tècnics d'Informàtica de l'Administració Local (ATIAL) i grup d'arxivers i tècnics especialitzats en gestió documental.

El Modele B de política de gestió de documents electrònics per a entitats locals (Obri en nova finestra) (PGD-el) elaborat pel Subgrup de treball de Política de Gestió de Documents Electrònics Tipus per a Entitats Locals, creat en el Grup de treball de Document, Expedient i Arxiu Electrònic, de la Comissió Sectorial d'Administració Electrònica.

Contenen tots dos models orientatius de política de gestió documental local, A i B, quadre de classificació funcional i índex de sèries documentals que permetran la gestió dels documents electrònics dels ajuntaments, en el marc de l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat, (ENI). Interessa a les entitats locals, especialment d'aquelles més xicotetes i amb més dificultats per a elaborar una política de gestió de documents electrònics.

A continuació s'arrepleguen alguns exemples de polítiques de gestió de documents electrònics que s'han elaborat i publicat des de diferents àmbits de les Administracions Públiques.

    Administració General de l'Estat

    Ministeri d'Educació Cultura i Esport

    Política de Gestió de Documents Electrònics del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

    Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques

    • Política de Gestió de Documents Electrònics del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques

    Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques

    • Política de Gestió de Documents Electrònics de el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques - Ponències complementàries al document

    Comunitats Autònomes

    Castella-la Manxa

    Decret 89/2017, de 12 de desembre, pel qual s'aprova la política de gestió de documents de les entitats que integren el sector públic de l'Administració de la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa.

    Andalusia

    Acord d'1 d'agost de 2017, del Consell de Govern, pel qual s'aprova la política de gestió de documents electrònics de la Junta d'Andalusia.

    Regió de Múrcia

    Ordre de 12 de juliol de 2017 de les Conselleries d'Hisenda i Administracions Públiques i de Turisme, Cultura i Medi ambient, per la qual s'aprova la política de gestió i arxiu de documents electrònics de l'Administració Pública de la Comunitat Autònoma de la Regió de Múrcia.

    Balears

    ACORD del Consell de Govern de dia 9 de desembre de 2016 pel qual s'aprova la Política de Gestió Documental del Govern de les Illes Balears

    País Basc

    ORDRE de 27 de setembre de 2016, del Conseller d'Administració Pública i Justícia i del Conseller d'Hisenda i Finances, per la qual s'aprova la política de gestió de documents electrònics del sector públic de la Comunitat Autònoma d'Euskadi.

    Aragó

    DECRET 38/2016, de 5 d'abril, del Govern d'Aragó, pel qual s'aprova la Política de gestió i arxiu de documents electrònics de l'Administració de la Comunitat Autònoma d'Aragó i dels seus Organismes Públics.

    Principat d'Astúries

    Resolució de 22 de març de 2016, de la Conselleria de Presidència i Participació Ciutadana, per la qual s'aprova la Política de Gestió de Documents del Principat d'Astúries. (BOPA 31 març 2016)
     

    Canàries

    ORDRE de 23 de febrer de 2015, per la qual s'aprova la Política de gestió de documents electrònics i arxiu electrònic de l'Administració Pública de la Comunitat Autònoma de Canàries (BOC de 27 de febrer de 2015)

    Catalunya

    ORDRE CLT/172/2014, de 14 de maig, per la qual s'aprova el protocol de gestió de documents electrònics i arxiu de la Generalitat de Catalunya

    Comunitat Valenciana

    DECRET 50/2018, de 27 d'abril, del Consell, pel qual es regula la gestió documental, l'organització i el funcionament dels arxius de la Generalitat. 

    Entitats Locals

    Diputació de Barcelona

    ANUNCI d'aprovació de la Política de Gestió Documental de la Diputació de Barcelona

    Diputació de Valladolid

    Resolució de la Presidència 3994/2015, per la qual s'aprova la Política de gestió de documents de la Diputació Provincial de Valladolid

    Universitats

    Altres institucions

    Junta General del Principat d'Astúries

    Normes de política de gestió de documents electrònics de la Junta General del Principat d'Astúries 

    Exemples de Quadres de Classificació d'Entitats Locals

    Model de quadre de classificació d'ajuntaments i consells comarcals. Generalitat de Catalunya

    Quadre de Classificació de Fons d'Arxius Municipals. Sant Sebastian dels Reis - Comunitat de Madrid

    Proposta de Quadre de Classificació de Fons d'Ajuntaments. Sant Sebastian dels Reis - Comunitat de Madrid