" /> PAe - Nou informe sobre la percepció de la Qualitat dels Servicis Públics a Espanya
accesskey_mod_content

Nou informe sobre la percepció de la Qualitat dels Servicis Públics a Espanya

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

29 març 2016

L'AEVAL, Agència d'Avaluació i Qualitat, publica el seu nou informe anual amb el títol "Estabilitat i millorança en els servicis públics"

L'Agència Estatal d'Avaluació de les Polítiques Públiques i la Qualitat  dels Servicis (AEVAL) publica l'última entrega del seu Informe sobre la percepció de la Qualitat dels Servicis Públics.

En este document s'aborda l'anàlisi de la percepció dels residents a Espanya respecte de diferents polítiques i servicis públics i la seua evolució en els últims anys. En concret, s'estudia en 2015 la importància que els ciutadans concedixen als servicis públics i el grau de satisfacció amb un ampli ventall de polítiques i servicis sectorials. Este informe posa de manifest que millora lleugerament la percepció dels espanyols sobre el funcionament dels servicis públics i augmenta el volum de ciutadans que acudixen a les oficines de l'Administració Pública.

Com altres anys, també s'analitzen detalladament les opinions i hàbits dels ciutadans en relació amb els servicis públics de caràcter administratiu i amb l'administració electrònica. Concretament el capítol IV se centra en "La ciutadania i l'administració electrònica" analitzant diferents variables com l'ús dels servicis electrònics enfront d'altres modalitats d'accés (presencial, telèfon, correu o fax), les webs més utilitzades, tipus d'acció realitzada i freqüència d'ús, i la satisfacció i les oportunitats de millora de l'administració electrònica segons el parer dels ciutadans.

Segons reflectix este estudi, un 75% dels ciutadans considera trobar-se satisfet o molt satisfet amb els servicis de l'administració electrònica.

A més,si es comparen els nivells generals de satisfacció dels usuaris segons els diferents canals de contacte amb les administracions públiques, els nivells més elevats s'aconseguixen en l'accés per internet seguits d'a prop per la tramitació presencial (73%). La diferència més important es produïx respecte de la  atenció telefònica o per correu i fax, sobretot en els casos en els quals es troba totalment automatitzada.

Finalment, s'estudia en esta ocasió la percepció ciutadana sobre la implementació de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, fonamentalment el grau de coneixement de les mesures arreplegades en el text legislatiu i la valoració dels ciutadans sobre la seua posada en funcionament.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Secretària General d'Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica