" /> PAe - Nou informe sobre la percepció de la Qualitat dels Serveis Públics a Espanya
accesskey_mod_content

Nou informe sobre la percepció de la Qualitat dels Serveis Públics a Espanya

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

29 març 2016

L'AEVAL, Agència d'Avaluació i Qualitat, publica el seu nou informe anual amb el títol "Estabilitat i millorança en els serveis públics"

L'Agència Estatal d'Avaluació de les Polítiques Públiques i la Qualitat  dels Serveis (AEVAL) publica l'última entrega del seu Informe sobre la percepció de la Qualitat dels Serveis Públics.

En aquest document s'aborda l'anàlisi de la percepció dels residents a Espanya pel que fa a diferents polítiques i serveis públics i la seva evolució en els últims anys. En concret, s'estudia en 2015 la importància que els ciutadans concedeixen als serveis públics i el grau de satisfacció amb un ampli ventall de polítiques i serveis sectorials. Aquest informe posa de manifest que millora lleugerament la percepció dels espanyols sobre el funcionament dels serveis públics i augmenta el volum de ciutadans que acudeixen a les oficines de l'Administració Pública.

Com altres anys, també s'analitzen detalladament les opinions i hàbits dels ciutadans en relació amb els serveis públics de caràcter administratiu i amb l'administració electrònica. Concretament el capítol IV se centra en "La ciutadania i l'administració electrònica" analitzant diferents variables com l'ús dels serveis electrònics enfront d'altres modalitats d'accés (presencial, telèfon, correu o fax), les webs més utilitzades, tipus d'acció realitzada i freqüència d'ús, i la satisfacció i les oportunitats de millora de l'administració electrònica segons el parer dels ciutadans.

Segons reflecteix aquest estudi, un 75% dels ciutadans considera trobar-se satisfet o molt satisfet amb els serveis de l'administració electrònica.

A més,si es comparen els nivells generals de satisfacció dels usuaris segons els diferents canals de contacte amb les administracions públiques, els nivells més elevats s'aconsegueixen en l'accés per internet seguits d'a prop per la tramitació presencial (73%). La diferència més important es produeix pel que fa a la  atenció telefònica o per correu i fax, sobretot en els casos en els quals es troba totalment automatitzada.

Finalment, s'estudia en aquesta ocasió la percepció ciutadana sobre la implementació de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, fonamentalment el grau de coneixement de les mesures recollides en el text legislatiu i la valoració dels ciutadans sobre la seva posada en funcionament.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Secretària General d'Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica