accesskey_mod_content
CTT - Centro de Transferencia de Tecnoloxía

Sistema de Facturación Electrónica - Goberno de Aragón

  • Descrición Funcional

    O Sistema de Facturación Electrónica (en diante SFE) é a plataforma de recepción de facturas creada para facilitar ao Goberno de Aragón a xestión das súas facturas recibidas por medios telemáticos.

    El escenario habitual del sistema es el de una empresa que, desde el portal público del SFE, genera, firma y emite una factura a un organismo del Gobierno de Aragón.

    O sistema permite que múltiples empresas formen parte da plataforma, ofrecendo así non só a xestión de facturas recibidas por parte dos distintos organismos que compoñen o Goberno de Aragón, senón tamén facilitando a xeración e emisión de facturas de empresas privadas cara a estes organismos.

    As funcionalidades que ofrece SFE son:

    Importar un borrador de factura

    • Actualizar un borrador de factura
    • Buscar borradores de facturas
    • Descargar borrador de factura
    • Enviar un borrador de factura asinado
    • Eliminar un borrador de factura
    • Dar de alta un ficheiro adxunto a un borrador de factura
    • Eliminar un ficheiro adxunto a un borrador de factura
    • Descargar un ficheiro adxunto a un borrador de factura
    • Buscar ficheiros adxuntos a un borrador de factura
    • Buscar facturas
    • Importar unha factura
    • Descargar unha factura
    • Verificar a sinatura dunha factura
    • Consultar o histórico de estados dunha factura
    • Cambiar estado dunha factura
    • Buscar ficheiros adxuntos a unha factura
    • Descargar un adxunto a unha factura
    • Descargar o recibo de rexistro dunha factura
    • Descarga o sinatura do recibo de rexistro dunha factura
    • Editar metadatos de facturación dunha factura
    • Reenvío de factura ao ERP

    Compoñentes:

    • SFE-CORE: posúe a lóxica de negocio da aplicación e expón en forma de servizos web as funcionalidades para que sexan utilizadas polos portais da plataforma e por outras aplicacións externas se se considera necesario.
    • SFE-PUB: portal público de acceso para que las empresas puedan gestionar borradores de facturas y las facturas emitidas al Gobierno de Aragón.
    • SFE-PRIV: portal privado de acceso restrinxido para empregados públicos do Goberno de Aragón autorizados para xestionar as facturas recibidas polo seu organismo.
    • SFE-ADMIN: portal privado de acceso restrinxido para empregados públicos do Goberno de Aragón autorizados para configurar e administrar o sistema.

    Para poder acceder á aplicación hai que cumprir algúns requisitos, en función da identidade do actor:

    • Empresa: estar dada de alta en SIU.
    • Usuario de empresa: estar dado de alta en SIU e asociado á empresa correspondente; dispor dun dos certificados admitidos por DGA para autenticarse no portal público; ter un rol de SFE en PAU.
    • Empregado público: estar dado de alta en SIU e ter un rol de SFE en PAU.

    Descrición Técnica

    Para o deseño da arquitectura do sistema SFE seguíronse os patróns de deseño máis estendidos como son as arquitecturas J2EE en diferentes capas. As capas da aplicación son as seguintes:

    • Capa de Presentación: encargada de interaccionar co usuario e presentar a información. Para esta capa elixiuse o framework Struts2 que implementa o estendido patrón de deseño MVC ou Modelo-Vista-Controlador. Sendo:
    • Vista: JSP's
    • Modelo: diferentes Actions definidos
    • Controlador: Dispatcher proporcionado polo framework Struts2
    • Capa de Negocio-Servizos: para a capa de negocio utilízase o framework de Spring para inxectar as dependencias. Para a xeración dos servizos web que exporán as funcionalidades de SFE ao exterior utilízase CXF.

    Capa de Acceso a Datos: para a xestión da capa de datos utilízase o framework Hibernate coa utilización do patrón de deseño DAO.

    Os compoñentes externos cos que interactúa son os seguintes:

    • Plataforma de Firma Electrónica (ASF)
    • Sistema de Identificación de Usuarios (SIU)
    • Plataforma de Autorización de Usuarios (PAU)
    • Plataforma de Xestión Documental (CCSV)
    • Plataforma de Rexistro Telemático (SRT)
    • Plataforma SOA (SOA)
    • ERP de DGA (SERPA)

    A aplicación desenvolveuse conforme ás características técnicas das contornas onde reside que son as seguintes:

    • Sistemas Sun Solaris
    • Servidor de aplicacións Oracle Application Server 10g Release 3
    • Servidor de base de datos Oracle Database 10g Release 2 RAC
    • Driver thin JDBC de conexión a base de datos: Oracle JDBC Driver 10.1.0

    CCSV require que a máquina virtual de java sobre a que se executa o servidor de aplicacións sexa jdk1.5.0_22, con J2EE v1.4, JSP 2.0 e Servlet 2.4. En concreto CCSV despregouse e probado con jdk1.5.0_22 sobre Oracle Application Server e a base de datos Oracle.

    Para máis información débese consultar:

    • Manual de Explotación
    • Manual de Instalación
    • Manual de Integración
    • Manuales de Usuario dos portais (PUB, PRIV, ADMIN)
Responsable

Ligazóns de intereseSoluciones Relacionadas