accesskey_mod_content
CTT - Centre de Transferència de Tecnologia

Sistema de Facturació Electrònica - Govern d'Aragó

  • Descripció Funcional

    El Sistema de Facturació Electrònica (d'ara endavant SFE) és la plataforma de recepció de factures creada per a facilitar al Govern d'Aragó la gestió de les seues factures rebudes per mitjans telemàtics.

    L'escenari habitual del sistema és el d'una empresa que, des del portal públic del SFE, genera, firma i emet una factura a un organisme del Govern d'Aragó.

    El sistema permet que múltiples empreses formen part de la plataforma, oferint així no solament la gestió de factures rebudes per part dels diferents organismes que componen el Govern d'Aragó, sinó també facilitant la generació i emissió de factures d'empreses privades cap a estos organismes.

    Les funcionalitats que oferix SFE són:

    Importar un esborrany de factura

    • Actualitzar un esborrany de factura
    • Buscar esborranys de factures
    • Descarregar esborrany de factura
    • Enviar un esborrany de factura firmat
    • Eliminar un esborrany de factura
    • Donar de alta un fitxer adjunt a un esborrany de factura
    • Eliminar un fitxer adjunt a un esborrany de factura
    • Descarregar un fitxer adjunt a un esborrany de factura
    • Buscar fitxers adjunts a un esborrany de factura
    • Buscar factures
    • Importar una factura
    • Descarregar una factura
    • Verificar la firma d'una factura
    • Consultar l'històric d'estats d'una factura
    • Canviar estat d'una factura
    • Buscar fitxers adjunts a una factura
    • Descarregar un adjunt a una factura
    • Descarregar el rebut de registre d'una factura
    • Descarrega la firma del rebut de registre d'una factura
    • Editar metadades de facturació d'una factura
    • Reexpedició de factura a l'ERP

    Components:

    • SFE-CORE: posseïx la lògica de negoci de l'aplicació i exposa en forma de servicis web les funcionalitats perquè siguen utilitzades pels portals de la plataforma i per altres aplicacions externes si es considera necessari.
    • SFE-PUB: portal públic d'accés perquè les empreses puguen gestionar esborranys de factures i les factures emeses al Govern d'Aragó.
    • SFE-PRIV: portal privat d'accés restringit per a empleats públics del Govern d'Aragó autoritzats per a gestionar les factures rebudes pel seu organisme.
    • SFE-ADMIN: portal privat d'accés restringit per a empleats públics del Govern d'Aragó autoritzats per a configurar i administrar el sistema.

    Per a poder accedir a l'aplicació cal complir alguns requisits, en funció de la identitat de l'actor:

    • Empresa: estar donada de alta en SIU.
    • Usuari d'empresa: estar donat de alta en SIU i associat a l'empresa corresponent; disposar d'un dels certificats admesos per DGA per a autenticar-se en el portal públic; tindre un rol de SFE a PAU.
    • Empleat públic: estar donat de alta en SIU i tindre un rol de SFE a PAU.

    Descripció Tècnica

    Per al disseny de l'arquitectura del sistema SFE s'han seguit els patrons de disseny més estesos com són les arquitectures J2EE en diferents capes. Les capes de l'aplicació són les següents:

    • Capa de Presentació: encarregada d'interaccionar amb l'usuari i presentar la informació. Per a esta capa s'ha triat el framework Struts2 que implementa l'estés patró de disseny MVC o Model-Vista-Controlador. Sent:
    • Vista: JSP's
    • Model: diferents Actions definits
    • Controlador: Dispatcher proporcionat pel framework Struts2
    • Capa de Negoci-Servicis: per a la capa de negoci s'utilitza el framework de Spring per a injectar les dependències. Per a la generació dels servicis web que exposaran les funcionalitats de SFE a l'exterior s'utilitza CXF.

    Capa de Acceso a Dades: per a la gestió de la capa de dades s'utilitza el framework Hibernate amb la utilització del patró de disseny DAO.

    Els components externs amb els quals interactua són els següents:

    • Plataforma de Firma Electrònica (ASF)
    • Sistema de Identificación de Usuarios (SIU)
    • Plataforma d'Autorització d'Usuaris (PAU)
    • Plataforma de Gestió Documental (CCSV)
    • Plataforma de Registre Telemàtic (SRT)
    • Plataforma SOA (SOA)
    • ERP de DGA (SERPA)

    L'aplicació s'ha desenvolupat conforme a les característiques tècniques dels entorns on residix que són les següents:

    • Sistemas Sun Solaris
    • Servidor d'aplicacions Oracle Application Server 10g Release 3
    • Servidor de base de dades Oracle Database 10g Release 2 RAC
    • Driver thin JDBC de connexió a força de dades: Oracle JDBC Driver 10.1.0

    CCSV requiere que la máquina virtual de java sobre la que se ejecuta el servidor de aplicaciones sea jdk1.5.0_22, con J2EE v1.4, JSP 2.0 y Servlet 2.4. En concreto CCSV se ha desplegado y probado con jdk1.5.0_22 sobre Oracle Application Server y la base de datos Oracle.

    Per a més informació s'ha de consultar:

    • Manual de Explotación
    • Manual de Instalación
    • Manual de Integración
    • Manuales de Usuario dels portals (PUB, PRIV, ADMIN)
Responsable

Enllaços d'interésSoluciones Relacionades