accesskey_mod_content

El Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció pública reforça el telèfon 017 com a línia d'assessorament

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

08 febrer 2024

El telèfon de l'Incibe atendrà consultes per a oferir recomanacions i evitar que els xiquets es vegen exposats a continguts inadequats.

L'Institut Nacional de Ciberseguretat ( Incibe ), dependent del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, ha reforçat el telèfon 017, d'ajuda en ciberseguretat, donant-li una nova utilitat per a assessorar sobre l'accés de menors a continguts inadequats. La secretària d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial, Mayte Ledo, ha anunciat la nova capacitat del 017 per a assessorar a pares, professors, tutors i, fins i tot, els propis menors, en matèria de consulta i reporte de continguts inadequats, durant l'acte celebrat amb motiu del Dia d'Internet Segura (Internet Safety Day).

Per a assumir esta nova funció, s'ha reforçat la plantilla del 017 amb perfils especialitzats en menors, que se sumen als experts en ciberseguretat i atenció psicosocial amb els quals ja explica el servici. Entre les qüestions que es podran abordar cridant al 017 dins d'esta nova funcionalitat estan la informació general sobre mediació parental, com utilitzar ferramentes de control parental o com filtrar continguts inadequats. També els educadors o tutors dels menors podran cridar al 017 per a rebre assessorament.

A més, en les pròximes setmanes es llançarà una campanya informativa sobre esta nova capacitat de la línia.

L'Incibe té capacitat per a atendre 20.000 telefonades mensuals al 017 i, si fóra necessari, es podria redimensionar amb major capacitat. En 2023 va atendre a més de 80.000 telefonades per a consultes sobre ciberseguretat.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Infraestructures i servicis comuns
  • Informació i dades del sector públic