O servizo RPA que ofrece o SAI da SGAD entrégase na modalidade de Proceso Automatizado como Servizo. Isto significa que non se asigna un número de robots a un organismo concreto para a súa libre disposición. No seu lugar, acórdase para cada proceso que se queira automatizar uns parámetros de negocio a cumprir, e os robots do SAI asegúranse de cumprir eses parámetros sen importar o número de robots que participa na súa execución.
O SAI opera desde un Centro de Excelencia que proporciona os recursos tecnolóxicos e humanos necesarios para asumir o ciclo de vida completo da todos os proxectos de robotización:
- Xeración de Ideas. O SAI agarraches aos organismos da AGE en atopar e identificar oportunidades de automatización robotizada ao longo e largo da organización, avaliando a viabilidade da posible robotización e a idoneidade de abordar esa automatización desde un servizo centralizado.
- Descubrimento do Caso de Uso. Esta fase ten como obxectivo obter unha foto o máis clara e detallada posible do proceso ou tarefa a robotizar, permitindo identificar absolutamente toda a lóxica a implementar. Abórdase tanto desde o punto de vista técnico (coas áreas TIC) como funcional (coas áreas de negocio implicadas).
- Diseño e Construción. Nesta fase desenvólvese a solución de robotización seguindo a metodoloxía do SAI. Isto inclúe aspectos como a planificación pormenorizada do resto do proxecto, o deseño dos obxectos de interacción e das xerarquías dos procesos, a creación dos procesos en linguaxe Low Code/No Code, as probas de funcionamento e o aseguramiento da calidade.
- Transición. Esta fase serve, por unha banda, para realizar probas nunha contorna real, realizar probas de aceptación por parte da unidade receptora, confirmar ou desmentir que a automatización cumpre os obxectivos establecidos de ROI de negocio e establecer o dimensionamento requirido. Doutra banda, a unidade de negocio debe considerar as implicacións a nivel de Xestión do Cambio que a introdución dunha forza de traballo dixital pode ter sobre o persoal (formación, adestramento en novas tarefas…).
- Operación do Servizo. Posta en produción e operación da solución de robotizada. Isto inclúe dispoñibilidade de KPIs e cadros de mando operativos, monitorización de servizo, soporte ante incidencias da actividade do robot, pedimentos de mantemento evolutivo ou correctivo, avisos ante cambios das aplicacións coas que ten que interactuar o robot, alerta ante picos de demanda programados…