accesskey_mod_content
CTT - Centro de Transferencia de Tecnoloxía

Servizo de Robotización Centralizada - RPA

  • Descrición Funcional

    O servizo RPA que ofrece o SAI da SGAD entrégase na modalidade de Proceso Automatizado como Servizo. Isto significa que non se asigna un número de robots a un organismo concreto para a súa libre disposición. No seu lugar, acórdase para cada proceso que se queira automatizar uns parámetros de negocio a cumprir, e os robots do SAI asegúranse de cumprir eses parámetros sen importar o número de robots que participa na súa execución.

    O SAI opera desde un Centro de Excelencia que proporciona os recursos tecnolóxicos e humanos necesarios para asumir o ciclo de vida completo da todos os proxectos de robotización:

    1. Xeración de Ideas. O SAI agarraches aos organismos da AGE en atopar e identificar oportunidades de automatización robotizada ao longo e largo da organización, avaliando a viabilidade da posible robotización e a idoneidade de abordar esa automatización desde un servizo centralizado.
    2. Descubrimento do Caso de Uso. Esta fase ten como obxectivo obter unha foto o máis clara e detallada posible do proceso ou tarefa a robotizar, permitindo identificar absolutamente toda a lóxica a implementar. Abórdase tanto desde o punto de vista técnico (coas áreas TIC) como funcional (coas áreas de negocio implicadas).
    3. Diseño e Construción. Nesta fase desenvólvese a solución de robotización seguindo a metodoloxía do SAI. Isto inclúe aspectos como a planificación pormenorizada do resto do proxecto, o deseño dos obxectos de interacción e das xerarquías dos procesos, a creación dos procesos en linguaxe Low Code/No Code, as probas de funcionamento e o aseguramiento da calidade.
    4. Transición. Esta fase serve, por unha banda, para realizar probas nunha contorna real, realizar probas de aceptación por parte da unidade receptora, confirmar ou desmentir que a automatización cumpre os obxectivos establecidos de ROI de negocio e establecer o dimensionamento requirido. Doutra banda, a unidade de negocio debe considerar as implicacións a nivel de Xestión do Cambio que a introdución dunha forza de traballo dixital pode ter sobre o persoal (formación, adestramento en novas tarefas…).
    5. Operación do Servizo. Posta en produción e operación da solución de robotizada. Isto inclúe dispoñibilidade de KPIs e cadros de mando operativos, monitorización de servizo, soporte ante incidencias da actividade do robot, pedimentos de mantemento evolutivo ou correctivo, avisos ante cambios das aplicacións coas que ten que interactuar o robot, alerta ante picos de demanda programados…

    Descrición Técnica

    O servizo RPA está conformado cunha plataforma tecnolóxica composta por múltiples elementos. Entre eles destaca a solución propia de robotización Blue Prism, ademais de sistemas como bases de datos, servidores de aplicacións, xestores de colas e un completo sistema de control, planificación e xestión dos robots instalados (Blue Prism Control Room), todo iso xestionado de forma centralizada polo SAI.

    Dita plataforma é soportada por unha infraestrutura dedicada instalada sobre NubeSARA, nos CPD da SGAD. A conectividade necesaria cos sistemas doutros organismos da AGE cos que os robots deban interactuar realízase a través da RedSARA, aplicando os criterios de seguridade que se precisen.

    Como parte integral de cada solución de robotización inclúese a visualización dos principais indicadores de execución a través dun sistema Kibana, accesible a través da RedSARA desde os distintos organismos da AGE, soportando os principais navegadores do mercado (Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox).

    A solución robotizada intégrase cos sistemas que sexan precisos, xa estean situados en en as dependencias do organismo receptor da robotización (a través da infraestrutura de comunicacións da RedSARA), en Nube SARA (como é o caso dos servizos comúns), ou en internet.