accesskey_mod_content
CTT - Centro de Transferencia de Tecnoloxía

Servizo Unificado de Telecomunicacións

  • Fecha Puesta en Produción:

    11/09/2015

    Indicadores:

    A rede obxecto da Fase 1 é compartida por 64 entidades dependentes de 12 ministerios e dá servizo a máis de 3.400 sedes da AGE no territorio nacional e a 500 sedes situadas no estranxeiro en 200 cidades diferentes de 125 países, con preto de 125.000 usuarios internos e servizos a través de internet con máis de 2.179 millóns de páxinas visitadas ao ano.

    Descrición Funcional

    Os servizos de telecomunicacións deste contrato dividíronse en catro lotes que se describen a seguir:


    Lote 1: Red Corporativa Nacional Multiservicio e servizo de telefonía fixa.
    Neste lote contrátanse os servizos de definición, implantación, mantemento e xestión dunha única rede multiservicio de altas prestacións, na que converxen as diversas redes WAN de la AGE que prestan os servizos de transmisión de voz, datos e multimedia, e que albergue os servizos que poidan ser necesarios nun futuro.
    O lote especifica a evolución do servizo corporativo de datos desde unha situación de partida de múltiples redes corporativas multiservicio de diversos operadores, relacionadas entre si a través da Rede SARA, a unha única rede corporativa con puntos de presenza en todas as sedes da AGE e o resto de sedes conectadas actualmente a través da Rede SARA. Ademais establécese unha consolidación de sedes que compartan localización física obtendo un total de 2893 accesos que dan servizo a 3268 sedes.
    Canto á telefonía fixa, pídese evolucionar a solucións de Telefonía IP, nas que as distintas sedes non teñan central, e os teléfonos dos usuarios falen coa Plataforma de Telefonía Centralizada (PTC) situada en servizos centrais. O número de extensións fixas coas que arrinca o contrato ascende a un total de 108.218.

    Lote 2: Comunicaciones Móviles
    O obxecto deste lote comprende a subministración de dispositivos móbiles, os servizos de implantación, xestión e mantemento da rede corporativa de telefonía móbil e a súa interconexión co lote de telefonía fixa deste contrato, así como a subministración dunha plataforma corporativa de xestión de dispositivos móbiles xunto cos servizos de implantación, xestión e mantemento da mesma.
    Os servizos de telefonía móbil inclúen, entre outros, a voz e a transmisión de datos e mensaxes a través dos dispositivos pertinentes, o tránsito a móbiles das chamadas desde fixos corporativos e a xestión dunha rede privada virtual que dea servizo ás Entidades da AGE no ámbito deste concurso.
    Neste lote solicítanse 16562 liñas móbiles e 9875 dispositivos móbiles de datos.

    Lote 3: Internet
    O obxecto deste lote é a prestación dos servizos de acceso a Internet aos centros da AGE contemplados no alcance do contrato, incluíndo todos os labores de equipamento, configuración, posta en marcha, mantemento e xestión dos mesmos, e a prestación de certos servizos específicos de seguridade.
    O obxectivo deste contrato é pasar dun modelo de saída a Internet en que cada sede dispón dunha solución distinta, cunha elevada superficie de ataque, a un modelo unificado en que as saídas a Internet de todas as sedes fanse a través de dous únicos puntos de agregación.

    Lote 4: Rede Internacional
    Neste lote contrátase a prestación dos servizos de telecomunicacións correspondentes ás sedes da AGE situadas fose de España, mediante a implantación e operación da rede WAN corporativa multiservicio de ámbito internacional.
    O alcance comprende os Ministerios con sedes corporativas no estranxeiro, incluíndo as redes internacionais do Ministerio de Asuntos Exteriores e de Cooperación, do Ministerio de Economía e Competitividade (Secretaría de Estado de Comercio), do Ministerio de Emprego e Seguridade Social e do Ministerio de Industria, Enerxía e Turismo, así como as sedes de menor tamaño doutros ministerios (Ministerio de Presidencia, Ministerio de Facenda e Administracións Públicas e Ministerio de Educación, Cultura e Deporte, entre outros).  Se aplicarán tamén ás sedes móbiles da AGE (buques, avións, bases científicas, etc.) cuxo ámbito de acción vaia máis aló do territorio, augas e espazo aéreo españois.
    Actualmente existen máis de 519 sedes no estranxeiro situadas en máis de 200 cidades diferentes en 125 países de todos os continentes, nas que traballan máis de 5.800 empregados.

    A evolución progresiva en todas as sedes internacionais a telefonía IP permitirá cursar sen custo as chamadas de voz.

    Descrición Técnica

    Nova tecnoloxía NGN

    Baseándonos na nova tecnoloxía NGN (do Inglés Next Generation Network), todas as canles de comunicacións de voz a AGE entréganse en dous puntos centrais, redundantes entre si, en Madrid, de maneira que se reduza ao mínimo a necesidade de equipamento e acometidas nos máis de 2.893 edificios da AGE.

     

    Agregación de demanda

    Ata a data, salvo algunha excepción na contratación conxunta, cada unidade TIC viña contratando as súas necesidades de comunicacións e executando os contratos cos seus propios medios. Isto produce unha dispersión de esforzos para manter infraestruturas e prestar servizos equivalentes, que van en detrimento de os que se poderían dedicar a servizos sectoriais que reportasen maior valor aos Organismos aos que estas unidades TIC prestan servizo.

    O contrato da fase 1 agrega a demanda de 200 contratos cunha media de 17 sedes por contrato.

     

    Consolidación de sedes

    Actualmente o 10% das delegacións ou oficinas territoriais de distintos organismos da AGE  comparten localización física pero, como consecuencia da contratación separada, considéranse como diferentes sedes da AGE, cada un dispón da súa conexión á rede de datos do seu organismo e, en moitos casos, redundada. Isto fai que existan localizacións físicas con 6, 8 ou ata 16 acometidas de operadores de telecomunicacións.

    O servizo préstase de maneira consolidada para todas as sedes que comparten a mesma localización física, o que permitiu pasar de 3.268 sedes a nivel nacional antes do concurso ás 2.893 sedes previstas no proxecto. A nivel internacional pasouse de 519 sedes a 461. Desta maneira non só se consegue un custo inferior senón que, ao compartir equipos, pódese optar por solucións que achegan máis redundancia e mellor calidade de servizo, por exemplo incorporar circuítos de respaldo en sedes que non dispuñan deles.

    Esta consolidación supón en volume de tráfico o 40% do total.

    De forma análoga, ao consolidar a plataforma de voz das distintas sedes, obtéñense grandes sinerxias fronte ao gasto ineficiente que supón dispor de varias centrais, en ocasións ata 6 e 7, nun mesmo edificio que han de utilizar a rede pública para comunicarse entre elas.

     

    Consolidación de redes de voz

    Antes da Fase 1, xeralmente, as entidades contrataban redes privadas de voz con tarifa plana entre as súas sedes. Con todo para realizar chamadas a outras Entidades incorríase en custos por utilizar a rede pública do operador, ou ben se adquirían tarifas planas sobredimensionadas.

    A plataforma de telefonía centralizada é capaz de saber se un número nacional móbil ou fixo, ou internacional (sexa longo ou curto) pertence ou non á AGE, e será capaz de cursar mediante medios propios o tráfico entre toda as sedes da AGE sen usar a rede pública. Iso supón que estas comunicacións internas non serán consideradas chamadas ao exterior cos consecuentes aforros que iso supón.

    A plataforma de voz da AGE é susceptible de interconectarse a través da rede SARA a outros organismos, que non entran neste contrato, se así o acordasen, para que deixen de considerarse chamadas externas en ambos os contratos.

     

    Migración a Telefonía IP das sedes internacionais

    Anteriormente á Fase 1, cada organismo dispuña dunha infraestrutura de voz propia nas súas sedes internacionais, cun alto grao de heteroxeneidade,  en propiedade e aluguer.

    A telefonía internacional sobre redes de datos chegou ata os cidadáns con solucións gratuítas de telefonía por Internet, pero unha gran organización como a AGE non está a aproveitar as súas vantaxes.

    O presente proxecto propón migrar estas sedes a Telefonía IP, reducindo as 24.310 horas de tráfico internacional anual a un 20% ao finalizar o contrato.

    Non só serán gratuítas as chamadas entre as extensións da AGE, senón que poderían utilizarse as infraestruturas da AGE para enviar pola rede interna a cada país as chamadas orixinadas en España, e desta maneira aboar só o tramo nacional en cada país.

     

    Homoxeneización de políticas e servizos

    A converxencia de todas as redes da AGE nunha rede de comunicacións única que interconecte todas delegacións da AGE obrigará a homoxeneizar as políticas de xestión en distintos ámbitos coas vantaxes que iso carrexa.

    Así, poderemos dispor de:

    • Centro de Xestión Técnico (CXT) Unificado: Achega á AGE unha visión integral en tempo real do que ocorre na súa rede, ademais de monopolizar as actualizacións e cambios de configuración sobre a rede, aumentando a súa estabilidade. O custo desta solución é, ademais, moito menor que a múltiples CXT contratados anteriormente. A xestión unificada de incidencias permite aplicar niveis de servizo homoxéneos e mellores que os que viñan obtendo de forma separada.
    • Gestión de la Configuración Unificada: Permite ter identificados todos os elementos que compoñen a solución de comunicacións da AGE e servirá de base para a construción dunha única base de datos de xestión da configuración ou CMDB (do inglés Configuration Management DataBase) do TIC na AGE. Durante a preparación deste contrato púxose de manifesto que, por diferentes razóns, en determinados organismos non existía unha xestión adecuada da configuración destes servizos. Esta CMDB permitirá facer unha xestión integral e un control da facturación que actualmente non se facía en todos os casos.
    • Infraestruturas adecuadas ás necesidades: Aínda que se manterán inicialmente os niveis de servizo que viñan sendo contratados ou foron solicitados polos organismos, incluiranse ferramentas para detectar o uso ineficiente das ligazóns, podendo entón reducir a súa capacidade e consecuentemente o custo do servizo. Por exemplo, en certos organismos todas as súas sedes teñen o mesmo caudal contratado, existindo sedes de 5 persoas e outras de 25.

     

    Custo marxinal dunha nova sede

    A homoxeneización progresiva de todas as solucións tecnolóxicas que dan soporte aos empregados públicos no seu traballo diario tenderá a facer que o custo de situar a un empregado nun territorio onde o organismo non tiña presenza diminúa drasticamente.

    Na actualidade, para ter presenza territorial, un organismo, a pesar de poder dispor de espazo físico en edificios administrativos de servizos múltiples ou outros edificios de terceiros, debe afrontar a contratación de moi diversas infraestruturas (liñas de comunicacións, centrais, etc.)

    Ao converter todas estas infraestruturas en servizos comúns homoxéneos para toda a AGE, as oficinas poderán pasar a converterse en “Centros de Negocios”, abandonando as diferentes unidades sectoriais a xestión das infraestruturas que lles dan servizo.

     

    Consolidación de solucións MDM e grupos de soporte para terminais móbiles

    Actualmente, mesmo dentro do mesmo ministerio, hai múltiples solucións de xestión de dispositivos móbiles (MDM, do inglés Mobile Device Management). Ademais dos beneficios propios da consolidación, eliminaranse paradoxos como a que se dá co persoal con dobre dependencia, así hai Delegados de Economía e Facenda (cuxos móbiles reciben o soporte do IGAE) que á súa vez son Xerentes do D. G. do Catastro (cuxos móbiles reciben o soporte do D. G. do Catastro) e cada un ten un sistema MDM e un grupo de soporte diferentes.

    O presente contrato propón a unificación da xestión de dispositivos móbiles nun único grupo de soporte e solución MDM.

     

    Acceso único a Internet

    Actualmente cada entidade contrata o seu acceso directo a Internet de forma individual. Iso comporta problemas de seguridade en canto á imposibilidade de detectar patróns de ataques, troyanos e fugas de información ao longo dos múltiples perímetros que interconectan a AGE con Internet, o que obriga a manter múltiples dispositivos de seguridade distribuídos. A superficie exposta a Internet é moi elevada.

    Este problema reducirase coa implantación dunha única solución de acceso corporativo a Internet, que conte coa adecuada supervisión do Centro Criptolóxico Nacional (CCN)

    Esta solución estará formada por:

    • Un acceso a Internet comercial (licitado neste contrato)
    • Un acceso a Internet a través de RedIRIS (establecido mediante convenio).

    O acceso a Internet que se licita proporcionará á solución a robustez dun operador comercial, con acordos de nivel de servizo moi esixentes e operación 24x7. RedIRIS achegará acceso a Internet a un prezo moi competitivo e conexión con todos os operadores nos puntos neutros de intercambio de tráfico (ESPANIX, CATNIX).

    Na actualidade, cando un cidadán accede a contidos da AGE, a ruta que segue a súa conexión depende do provedor co que ten contratado o seu acceso a Internet e do provedor co que ten contratado o acceso a AGE.

    En moitos casos, ambos non teñen acordo de interconexión, dándose situacións de conexións ineficientes que fan que a información viaxe desde o domicilio do cidadán en Madrid, ata Londres, logo a Estados Unidos e finalmente ao domicilio do CPD da AGE en Madrid.

    A política de interconexión en ESPANIX e CATNIX con todos os operadores de RedIRIS, fará que a maioría de conexións non saian de España, o que redunda nun mellor rendemento da conexión e por tanto unha mellor percepción do servizo dado pola AGE ao cidadán.

Responsable