accesskey_mod_content
CTT - Centro de Transferència de Tecnologia

Modernització i Descentralització Administrativa amb Implementació de Gestió Documental i Signatura Electrònica.

  • Nomeni Abreujat :
    acvmoderniz
    Resum :
    Descentralització del Sistema Integrat de Gestió Economicofinancera, Pressupostària i Patrimonial, amb gestió documental i signatura electrònica en un entorn de ‘oficina sense papers’ que permeti agilitar procediments administratius i reduir temps.
    Destinataris :
    Ciutadà
    Organismes Responsables :
    Barcelona
    Ajuntament de Cerdanyola del Vallès
    Manera d'Ús :
    Producte instal·lable
    Contacte :

    Miquel Morales Roldan
    moralesrm@cerdanyola.cat
    93 580 88 88

    Tipus de Solució :
    Bona Pràctica
    Estat de la Solució :
    Producció
    Àrea orgànica :
    Local
    Àrea tècnica :
    Gestió de serveis i sistemes
    Àrea funcional :
    Documents Personals
    Llicència :
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat :
    Tècnic

    Descripció

    Nom Complet de la Iniciativa:

    Modernització i Descentralització Administrativa amb Implementació de Gestió Documental i Signatura Electrònica.

    Finalitat:

    Objectiu:

    L'objectiu general que es persegueix és la descentralització a l'entorn del Sistema Integrat de Gestió Econòmica-Financera, Pressupostària i Patrimonial. La gestió documental i la signatura electrònica són els elements que ens facilitaran el procés.

    Descripció:

    L'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès es proposa Modernitzar la gestió administrativa mitjançant la introducció de les Tecnologies de la Informació per a l'estructuració i explotació de la informació relativa a les àrees d'economia i gestió del patrimoni.

    Aquest procés d'innovació de la gestió municipal permetrà aconseguir l'eficiència en la gestió; la racionalització dels procediments tendint a la 'oficina sense papers'; i l'oferta de qualitat en el servei als ciutadans i empreses.
    L'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès pretén fer possible el control i el seguiment pressupostari mitjançant la gestió descentralitzada de la despesa, afegint la personalització de la tramitació de les operacions prèvies a l'entorn de la definició de centres gestors o bé de la classificació orgànica directament. Les aplicacions pressupostàries es relacionen amb els centres gestors de manera que les operacions i les consultes descentralitzades es puguin fitar per centre gestor.

    Es pretén la creació d'un circuit de tramitació personalitzat per a cada entitat, definint estats i amb un sistema de safates d'entrada i sortida als centres gestors o en la intervenció.

    Com a complement, es requereix del programari la consulta d'operacions, aplicacions, tercers, etc. des de llocs sense accés a la base de dades, solament amb un explorador d'Internet. El sistema ha de respectar les restriccions de descentralització dels centres gestors.

    Amb la implantació del gestor documental, s'integressin les diferents bases de dades i es podrà fer realitat la signatura electrònica dins i fora de l'ajuntament. El gestor documental amb signatura electrònica, dissenyat com a eina externa però perfectament integrable amb la comptabilitat, permetrà que les aplicacions de l'ajuntament enllacin de forma senzilla amb el sistema, dotant-les de funcionalitat d'arxivat i signatura electrònica avanzada.es precís, per tant, construir un nou entorn de ‘oficina sense papers’ que permeti agilitar els procediments administratius i reduir, per exemple, de diverses hora a només escassos minuts l'obtenció d'una certificació urbanística o la concessió d'un permís d'ocupació de la via pública i que a més l'interessat receptor no tingui ni que apropar-se a les oficines municipals si no ho desitja, adaptant els instruments de relació (Internet, Telèfon, Oficines d'Atenció).

    L'Administració també pot jugar un rol essencial pel que fa a l'incentivament de l'ús de les tecnologies per fer més modern i competitiu el teixit econòmic del municipi i en general de les empreses que operen en i per a la ciutat. És a dir, pot oferir i promocionar formes de relació entre empreses i Administració que estalviaran temps de tramitació i en desplaçaments ja que aquestes podran operar des de les seves oficines.

    Requisits:

    • SGBD suportats: Microsoft SQL Server / ORACLE.
    • Tota la configuració del programari (documents, expedients, seguretat, etc…) és emmagatzemada en la base de dades.
    • Emmagatzematge comprimit de binaris (taxes de compressió 10-90% en funció del format)
    • Compatibilitat amb Terminal Server i Citrix Metaframe mitjançant “virtual channels”
    • APIs per a desenvolupadors (servidor COM)
    • Ocupació de TCP/IP com a mecanisme de comunicació (port configurable)

    Resultats:

    Avantatges:

    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se de alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    PAe - Gestió de Subscripcions

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.