- Posta en produción da nova aplicación do Rexistro Electrónico Xeneral
- Os cidadáns poden acceder á súa Historia Clínica na app “O meu Cartafol Cidadán”
- Dispoñible a terceira versión oficial do meu Cartafol Cidadán
- A Seguridade Social comeza a publicar as súas notificacións no Enderezo electrónico Habilitado única
- A Dirección Xeral do Catastro inicia a publicación das súas notificacións na DEHú
- Novas versións da aplicación Autofirma v1.8
Finalidade:
Na política de facer máis sinxela a relación do cidadán coa Administración Xeral do Estado, a Lei 39/2015 , do 2 de outubro, de Procedemento Administrativo Común establece, no seu artigo 28.2, o dereito do cidadán a non achegar os datos e documentos que estean en poder das Administracións Públicas, as cales utilizarán medios electrónicos para solicitar a dita información sempre que, no caso de datos de carácter persoal, cóntese co consentimento dos interesados.
Con todo, nos procedementos administrativos, foi habitual o pedimento de documentos acreditativos como de identidade e do lugar de residencia para efectos de verificar estes datos persoais. Con os Reais Decretos 522/2006 , e RD 523/2006 , de 28 de abril, se suprime la necesidad de aportar estos documentos en todos los procedimientos de la AGE y de sus organismos públicos vinculados o dependientes. No obstante, la verificación de estos datos, sigue siendo esencial para la tramitación de los procedimientos.
Os servizos de verificación e consulta de datos da plataforma de Intermediación de datos permiten que calquera organismo da Administración, poida consultar ou verificar este datos, sen necesidade de solicitar a achega dos correspondentes documentos acreditativos, permitindo así facer efectiva esta supresión.
Obxectivo:
O obxectivo dos servizos de verificación de datos, é facer posible a validación, por medios electrónicos.
Con estes servizos preténdese:
- Dar cumplimiento a los derechos reconocidos en el artículo 28.2 de la Lei 39/2015 do Procedemento Administrativo Común das Administracións.
- Facer máis cómodo para o cidadán o inicio dos trámites, evitando que teña que achegar á solicitude documentos que acrediten a súa identidade e o seu empadroamento.
- Simplificar a tramitación dos procedementos administrativos.
- Reducir o volume de papel xestionado na Administración.
Descrición:
As consultas aos servizos de verificación de datos, pódense realizar de forma automatizada desde unha aplicación de xestión dun trámite, adaptadas para invocar os Webservice proporcionados polo servizo.
Actualmente en SVD pódense verificar os seguintes tipos de datos:
Servizos de Verificación e Consulta de Datos de Identidade (SVDI):
A través da plataforma de intermediación pon a disposición dos organismos públicos dous servizos, Verificación e Consulta de Datos de Identidade.Este servizo permite consultar ou verificar os datos de identidade dun cidadán. A validación dos este datos realízase contra as Bases de Datos do organismo que a custodia: Dirección Xeral Policía (DGP).
A verificación de datos de identidade, permite confirmar ou verificar que un determinado conxunto de datos corresponden ao número de identificación introducido polo usuario.
O servizo de consulta de datos de identidade, permite obter os datos dun determinado documento de identidade a partir do número de identificación do mesmo (DNI/NIE ou Número de Soporte).
En ambos os casos, o pedimento que recibe o sistema, debe vir asinada polo organismo que realiza a consulta.
Servizo de Verificación de Datos de Residencia (SVDR):
Estes servizos son os encargados de consultar ao INE os datos de empadroamento dun cidadán para aqueles organismos que requiran dun certificado de empadroamento dun cidadán. Devolve a dirección que consta a data actual.Para a verificación dos datos de residencia existen tres servizos:
- Servizo de Verificación de Datos de Residencia: Responde afirmativamente ou Negativamente se unha persoa reside dentro dun ámbito ou área xeográfica determinada, delimitada pola provincia e/ou o municipio a data actual. Non inclúe referencia temporal nin información histórica.
- Servizo de Verificación-consulta de Datos de Residencia Estendida: Non inclúe referencia temporal, información histórica, nin relación de convivencia. É dicir, non é posible a través deste servizo saber a data na que o cidadán realizou o último padrón, nin os datos de anteriores domicilios, nin as persoas que conviven no mesmo domicilio que el.
- Servizo de Consulta de Datos de Residencia con data de a última Variación: Inclúe sobre o servizo de Datos de residencia Estendido, a data da última variación padroal válida (Alta ou modificación). Non inclúe información histórica, nin relación de convivencia. É dicir, non é posible a través deste servizo saber os datos de anteriores domicilios, nin as persoas que conviven no mesmo domicilio que el. A referencia temporal incluída, se permite coñecer a data na que o cidadán realizou o último padrón, e na maioría dos casos, se se cumpren os requisitos de tempo de residencia nun domicilio ou zona xeográfica (Rexión, provincia, municipio).
Recoméndase usar os servizos de Verificación de Datos de Residencia e de Consulta de Datos de Residencia con data de a última Variación.
Servizo de Verificación de Datos de Prestación de Desemprego (SVDP):
Por parte do Servizo Público de Emprego Estatal, SPEE-INEM, ponse a disposición os seguintes servizos para ser accesibles por todos os organismos públicos:
- O Servizo de Verificación de Datos de Desemprego (SVDSPEESITWS01) proporcionará información achega do certificado da última situación de prestacións.
- O Servizo de Verificación de Importes Actuais (SVDSPEEIACT) proporcionará información achega do certificado de Importes Actuais.
- O Servizo de Verificación de Importes por Períodos (SVDSPEEIPER) proporcionará información achega do certificado de Importes nun Período determinado.
Servizo de Verificación de Datos de Títulos Oficiais (SVDT):
O Ministerio de Educación pon a disposición de todos os organismos públicos os servizos:
- Os Servizos de Consulta e Verificación de Títulos Universitarios
- Os Servizos de Consulta e Verificación de Títulos Non Universitarios.
Estes servizos recollen os títulos oficiais rexistrados para un cidadán. No caso dos títulos universitarios, é necesario pagar a Taxa de Expedición para que o servizo mostre a información relativa ao título.
Servizo de Verificación de Datos da TGSS:
Nesta versión da Plataforma de Intermediación de Servizos, intermediáronse os certificados de Verificación de Datos de Estar ao Corrente de Pago de Obrigas coa Seguridade Social e de Verificación de Datos de Estar dado de Alta na Seguridade Social.
- No Servizo de Verificación de Datos de Estar ao Corrente de Pago de Obrigas coa Seguridade Social, a plataforma de Intermediación será a responsable de consultar ao servizo da TGSS para verificar se unha persoa física ou xurídica, atópase ao corrente de pago coa Seguridade Social.
- No Servizo de Verificación de Datos de Estar dado de Alta na Seguridade Social, a plataforma de Intermediación será a responsable de consultar ao servizo da TGSS se unha persoa física atópase dada de alta na Seguridade Social nunha data determinada.
Servizo de Verificación de Datos da AEAT:
A Axencia Tributaria dispón a través de Intermediación do Servizo de Consulta de estar ao corrente de pago das obrigas tributarias. Este servizo, está á súa vez dividido en catro, dependendo da finalidade coa que se realiza a consulta:
- ECOT101I: Contratos con Administracións Públicas.
- ECOT102I: Autorizacións de licenzas de transporte.
- ECOT103I: Axudas e subvencións.
- ECOT104I: Permisos de residencia e traballo para estranxeiros.
- ECOTGENI: Outras finalidades
Nos certificados de estar ao corrente das obrigas tributarias indicarase o carácter positivo ou negativo da certificación. Entenderase que un obrigado tributario atópase ao corrente das súas obrigas tributarias cando se verifiquen os requisitos contidos no artigo 74.1 do Regulamento Xeral das actuacións e os procedementos de xestión e inspección tributaria e de desenvolvemento das normas comúns dos procedementos de aplicación dos tributos, aprobado por o Real Decreto 1065/2007 , do 27 de xullo (BOE do 5 de setembro). Pola contra, o certificado será negativo cando concorran todas ou algunha das circunstancias seguintes:
- Falta de presentación dunha autoliquidación ou declaración á que o contribuínte estivese obrigado a presentar nos últimos doce meses precedentes aos dous meses inmediatamente anteriores á data de solicitude.
- Mantemento de débedas ou sancións tributarias en período executivo coa Axencia Tributaria sen que estas atópense aprazadas, fraccionadas ou suspendidas;
- Ter pendentes de ingreso responsabilidades civís derivadas de delito contra a Facenda Pública declaradas por sentenza firme;
- Non estar dado de alta no censo de empresarios, profesionais ou retenedores, cando se trate de persoas ou entidades obrigados a estar no este censo e non estar dado de alta no Imposto sobre Actividades Económicas, cando se trate de suxeitos pasivos non exentos do imposto.
Servizo de Verificación de Datos Catastrais:
A través da Plataforma de Intermediación de Servizos, pódese acceder aos seguintes certificados ofrecidos pola Dirección Xeral de Catastro:
- Consulta de Datos Catastrais. Mediante este servizo, obtense información de datos catastrais de acordo a diferentes parámetros de procura: Procura por DNI ou NIE e Apelidos e Nome: Devolve todos os datos catastrais dos inmobles que figuran na base de datos do Catastro asociados a ese DNI ou NIE. En caso de incluír nome e apelidos, a procura acoútase/acóutase.
- Certificación de titularidade. Mediante este servizo obtense unha certificación de titularidade dun ben inmoble. Permite obter unha certificación de titularidade catastral, é dicir un documento que certifica os inmobles asociados a un titular catastral, ou ben a circunstancia de non figurar como titular catastral de bens inmobles na base de datos do Catastro. A consulta realízase por DNI ou NIE, pero pódese limitar o ámbito da consulta para unha comunidade autónoma, dentro desta unha provincia e dentro desta un municipio. Tamén se pode limitar a consulta por tipoloxía dos bens inmobles (urbanos, rústicos ou de características especiais).
- Consulta de Bens Inmobles. Mediante este servizo obtense información de datos catastrais de acordo á Referencia Catastral introducida ou a través da referencia de polígono e/ou parcela.
- Obter Descritiva e Gráfica. Permite obter unha certificación descritiva e gráfica dun inmoble. Para iso hase de identificar unívocamente o inmoble na mensaxe de pedimento mediante os códigos (INE) de provincia e municipio, máis os 18 primeiros díxitos da referencia catastral, ou ben o polígono e a parcela no caso de que fose un inmoble rústico. Poden acceder a el os usuarios rexistrados que dispoñan de servizo de consulta e certificación de bens inmobles e só poderanse obter certificacións descritivas e gráficas de inmobles que se atopen dentro do ámbito de consulta.
- Verificación de certificación por código CSV. Permite obter un documento en pdf xerado e catalogado mediante o seu Código Seguro de Verificación (CSV). Para realizar a consulta será obrigatorio indicar o CSV. Naqueles casos nos que a consulta sexa satisfactoria, a información que devolverá o servizo será o PDF do certificado catastral telemático.
- Servizo de consulta do valor de referencia. Permite obter o valor de referencia dun inmoble (VdR), indicando a súa referencia catastral.
- Servizo de consulta do certificado do valor de referencia e motivación do cálculo. Permite obter o valor de referencia dun inmoble (VdR) a unha data, indicando a súa referencia catastral. Naqueles casos en que a consulta sexa satisfactoria, a información que devolverá o servizo será o certificado do valor de referencia e, o informe de motivación do valor de referencia se no pedimento indícase que se require este informe.
Servizo de Consulta de Nivel e Grao de Dependencia:
A Plataforma de Intermediación será a responsable de consultar ao servizo do IMSERSO para obter os datos relativos ao Nivel e Grao de Dependencia.
As aplicacións clientes/requirentes que desexen consultar este servizo, farano a través da Plataforma de Intermediación. Esta será a responsable da identificación e autenticación de aplicacións/requirentes, así como do tratamento das mensaxes intercambiadas co servizo publicado polo IMSERSO.
Este servizo proporciona a seguinte información en relación ao grao e nivel de dependencia dun cidadán:
- Número do expediente en vigor
- Grao e nivel de dependencia.
Servizo de Consulta de Prestacións Públicas:
O INSS, a través da Plataforma de Intermediación, pon a disposición de todos os organismos públicos o servizo de Consulta das prestacións do Rexistro de Prestacións Sociais Públicas e as de Incapacidade Temporal e Maternidade. Este servizo proporciona a seguinte información en relación ás prestacións percibidas por un cidadán a data actual:
- Data de proceso: Data na que se fai a consulta
- Nome e apelidos: Nome e apelidos da persoa para a que se realiza a consulta
- Código e descrición da prestación
- Importe da prestación
Servizo de Consulta de Datos do M. Xustiza:
O Ministerio de Xustiza, a través da Plataforma de Intermediación, pon a disposición de todos os organismos públicos os servizos:
- Servizo de Consulta de nacemento.
- Servizo de Consulta de Matrimonio.
- Servizo de Consulta de Defunción.
- Servizo de Consulta de Inexistencia de antecedentes penais
- Servizo de Consulta de Inexistencia de antecedentes penais de natureza Sexual
Servizo de Consulta de entidades aseguradoras e reaseguradoras:
A Dirección Xeral de Seguros e Fondos de Pensións (DGSFP), a través da Plataforma de Intermediación, pon a disposición de todos os organismos públicos:
- Consulta de entidades aseguradoras e reaseguradoras
- Consulta de mediadores de seguros e corredores de reaseguros
- Consulta de plans e fondos de pensións
- Consulta de datos de solvencia requiridos para participar en concursos públicos
Servizo de Imposto sobre Actividades Económicas (IAE) Goberno de Navarra:
Este servizo devolve ao solicitante (organismo público) o conxunto de epígrafes do Imposto de Actividades Económicas nos que se atopa matriculado un contribuínte ou titular nun ano indicado.
Servizo de Imposto sobre Actividades Económicas (IAE) Goberno do País Vasco:
Este servizo devolve ao solicitante (organismo público) o conxunto de epígrafes do Imposto de Actividades Económicas nos que se atopa matriculado un contribuínte ou titular nun ano indicado.
Servizo de Consulta de Firmas para Legalización Diplomática de Documentos Públicos Estranxeiros do M. Xustiza:
O Ministerio de Exterioros e Cooperación, a través da Plataforma de Intermediación, pon a disposición de todos os organismos públicos o servizo de Consulta de Firmas para Legalización Diplomática de Documentos Públicos Estranxeiros. O servizo ofrece unha lista de cargos onde se indica información referente ao cargo así como unha ou varias imaxes da súa firma dixitalizada.
Servizos de Poderes Notariais do Consello Xeral do Notariado:
O Consello Xeral do Notariado, a través da Plataforma de Intermediación, pon a disposición de todos os organismos públicos:
- Consulta de Subsistencia de Poderes Notariais
- Consulta de Copia Simple de Poderes Notariais
- Consulta de Notarios e Notarías
- Consulta de Subsistencia de Administradores dunha Sociedade
Servizos de MUFACE:
A Mutualidade de Funcionarios Civís do Estado, a través da Plataforma de Intermediación, pon a disposición de todos os organismos públicos:
- Certificado e Consulta de datos de Afiliación
- Certificado e Consulta de datos Individual de Abono de Servizos
- Certificado e Consulta de Prestacións de Pago Único
Servizo do Insituto Cervantes:
O Instituto Cervantes, a través da Plataforma de Intermediación, pon a disposición de todos os organismos públicos o servizo de Consulta de Cualificacións para as probas de Coñecementos Constitucionais e Socioculturais de España (CCSE) e Diplomas de Español (DELE).
Servizo da Conferencia de Reitores das Universidades Españolas: (CRUE)
A CRUE, a través da Plataforma de Intermediación, pon a disposición de todos os organismos públicos o servizo de Consulta de Datos de Matrículas Universitarias
Para máis información, consulte o catálogo de servizos na área de descargas ou a documentación dos servizos.
En todos os tipos de pedimento de datos validar e ademais con ela compróbase se a aplicación solicitante está autorizada para realizar a dita consulta. Se todo é correcto, SVD, tramitará dita consulta, garantindo a integridade e seguridade da mesma, e responderá o organismo peticionario coa verificación dos datos consultados.
SVD ademais rexistra todas as operacións realizadas, asinándoas e selándoas en tempo para garantir tanto a integridade da mensaxe, como o momento no que dita pedimento realizouse.
- Descrición do proceso de intercambio de datos, animación completa
- Descrición do proceso de intercambio de datos, versión cidadán
Incorpóranse constantemente novos servizos de verificación e consulta de datos. Consulte a lista actualizada no Catálogo de Servizos dispoñible na área de descargas.
Requisitos:
Requisitos para os organismos que desexen prestar o servizo:
- Acceso a a Rede SARA . No caso de Comunidades Autónomas ou Concellos é necesario a sinatura dun convenio marco que se proporciona.
- Solicitar o alta da aplicación /usuario mediante o formulario de ‘Alta no servizo’. Descarga dos formularios nos apartado Documentos.
- Os formularios teñen que remitilos asinados electronicamente a Soporte para a súa tramitación, mediante o formulario Web de apertura de solicitudes de soporte técnico , da Plataforma de Intermediación. É recomendable remitilos en formato electrónico editable ou que permita copiar a información do mesmo, sobre todo no caso de que o documento asinado remitido sexa en papel (excepcionalmente) ou escaneado.
Resultados:
Proporcionar un servizo normalizado, homoxéneo e seguro de verificación dos datos persoais para todos os organismos.
- Reducir as conexións de diferentes organismos aos organismos provedores dos datos
- Simplificación na xestión da tramitación permitindo a validación automática en liña.
- Redución do volume de papeis a xestionar e almacenar, evitando ao ano preto de 20 millóns de fotocopias de DNI e 10 millóns de fotocopias do certificado do padrón.
- Incrementar a colaboración con outras Administracións na realización de trámites.
Vantaxes:
Vantaxes para o cidadán:
- Simplificación do papelorio. Non necesitan achegar á solicitude documentos acreditativos da súa identidade ou da súa residencia.
- Aforro de tempo. Non se necesita obter o certificado de empadroamento nin fotocopiar o DNI.
Vantaxes para a administración
- Diminución do volume de papel xestionado e almacenado.
- Simplificación na realización dos trámites.
- Incremento da calidade dos datos ao evitar falsificacións, malas lecturas ou erros xa que estes son verificados ou consultados directamente polo organismo competente.
- Diminución do número de volantes e certificados de empadroamento fornecidos polos concellos.