accesskey_mod_content

Leis e normas básicas en administración electrónica

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

Leis e normativa xurídica que constitúen as bases do desenvolvemento da materia de administración electrónica en España.

Procedemento administrativo electrónico, Seguridade e Interoperabilidade

Real Decreto 203/2021, do 30 de marzo, polo que se aproba o Regulamento de actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos

31 marzo 2021

BOE: núm. 77, de 31/03/2021

  • Leis 39 e 40
  • Cooperación interadministrativa
  • Servizos electrónicos
  • Infraestruturas e servizos comúns
  • Cidadán
  • Interoperabilidade e Normalización
  • Seguridade e Protección de Datos
  • Accesibilidade

Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas

02 outubro 2015

BOE: núm. 236, de 02/10/2015

  • Cidadán
  • Servizos electrónicos
  • Identidade e Firma electrónica
  • Accesibilidade
  • Interoperabilidade e Normalización
  • Infraestruturas e servizos comúns
  • Leis 39 e 40

Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público

02 outubro 2015

BOE: núm. 236, de 02/10/2015

  • Cooperación interadministrativa
  • Identidade e Firma electrónica
  • Servizos electrónicos
  • Centro de Transferencia de Tecnoloxía
  • Interoperabilidade e Normalización
  • Seguridade e Protección de Datos
  • Contratación
  • Leis 39 e 40

Real Decreto 311/2022, do 3 de maio, polo que se regula o Esquema Nacional de Seguridade

04 maio 2022

  • BOE: núm. 106, de 04/05/2022

  • NOTA: Deroga o Real Decreto 3/2010, do 8 de xaneiro,(Abre en nova xanela) polo que se regula o Esquema Nacional de Seguridade no ámbito da Administración Electrónica.

  • El Esquema Nacional de Seguridade (ENS) está constituído polos principios básicos e requisitos mínimos necesarios para unha protección adecuada da información tratada e os servizos prestados polas entidades do seu ámbito de aplicación, con obxecto de asegurar o acceso, a confidencialidade, a integridade, a rastrexabilidade, a autenticidade, a dispoñibilidade e a conservación dos datos, a información e os servizos utilizados por medios electrónicos que xestionen no exercicio das súas competencias.

  • No desenvolvemento do ENS son de destacar as Instrucións Técnicas de Seguridade de obrigado cumprimento polo Sector Público, –Disposición adicional segunda– desde SGAD e a iniciativa do Centro Criptolóxico Nacional (CCN)(Abre en nova xanela) a través do CCN-CERT(Abre en nova xanela) (que tamén elabora e difunde guíalas CCN-STIC-serie 800)(Abre en nova xanela) . Tamén o art. 32 recolle o papel da Comisión Sectorial de Administración Electrónica na realización do Informe do estado da seguridade.

  • Tradución ao inglés (2022 translation):Royal Decree 311/2022, of 3 May, regulating the National Security Framework (PDF-1,13 MB)(Abre en nova xanela)

  • Ver en PAe: Esquema Nacional de Seguridade (ENS)

  • Servizos electrónicos
  • Seguridade e Protección de Datos

Real Decreto 4/2010, do 8 de xaneiro, polo que se regula o Esquema Nacional de Interoperabilidade no ámbito da Administración Electrónica

29 xaneiro 2010

BOE: núm. 25 de 29/01/2010

  • Servizos electrónicos
  • Interoperabilidade e Normalización

Real Decreto 1671/2009, do 6 de novembro, polo que se desenvolve parcialmente a Lei 11/2007, do 22 de xuño, de Acceso electrónico dos cidadáns aos Servizos Público [Disposición derrogada]

18 novembro 2009

BOE: núm. 278 de 18/11/2009

  • Servizos electrónicos
  • Infraestruturas e servizos comúns
  • Interoperabilidade e Normalización

Lei 11/2007, do 22 de xuño, de acceso electrónico dos cidadáns aos Servizos Públicos [Disposición derrogada]

23 xuño 2007

BOE núm. 150 de 23/06/2007

  • Servizos electrónicos
  • Infraestruturas e servizos comúns
  • Interoperabilidade e Normalización
  • Accesibilidade
  • Goberno aberto, Informes e Estudios
  • Seguridade e Protección de Datos
  • Leis 39 e 40

Normas Técnicas de Interoperabilidade

O Esquema Nacional de Interoperabilidade (ENI): Real Decreto 4/2010, do 8 de xaneiro, polo que se regula o Esquema Nacional de Interoperabilidade no ámbito da administración electrónica establece a serie de Normas Técnicas de Interoperabilidade que son de obrigado cumprimento polas AA.PP. e que desenvolven aspectos concretos da interoperabilidade entre as AA.PP. e cos cidadáns.

Real Decreto 203/2021, do 30 de marzo, polo que se aproba o Regulamento de actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos(Abre en nova xanela) (BOE: núm. 77, de 31/03/2021) modifica os arts. 9, 11, 14, 16 a 18, disposición adicional 1 e anexo e suprime: o art. 19, e disposicións adicionais 3 e 4 do Real Decreto 4/2010, do 8 de xaneiro, polo que se regula o Esquema Nacional de Interoperabilidade no ámbito da Administración Electrónica(Abre en nova xanela) (BOE: núm. 25, de 29/01/2010)

NTI de Modelo de Datos para o intercambio de asentos entre as entidades rexistrais (SICRES 4.0)

10 agosto 2021

Resolución do 22 de xullo de 2021, da Secretaría de Estado de Dixitalización e Inteligencia Artificial (SEDIA), pola que se aproba a Norma Técnica de Interoperabilidade de Modelo de Datos para o intercambio de asentos entre as entidades rexistrais (SICRES 4.0). BOE: núm. 190, de 10/08/2021

  • Interoperabilidade e Normalización

NTI de Política de firma e selo electrónicos e de certificados da administración

03 novembro 2016

Resolución do 27 de outubro de 2016, da Secretaría de Estado de Administracións Públicas, pola que se aproba a Norma Técnica de Interoperabilidade de Política de Firma e Selo Electrónicos e de Certificados da Administración. BOE: núm. 266, de 03/11/2016 (Sección III)

  • Interoperabilidade e Normalización
  • Identidade e Firma electrónica

NTI de Catálogo de estándares

31 outubro 2012

Resolución do 3 de outubro de 2012, da Secretaría de Estado de Administracións Públicas, pola que se aproba a Norma Técnica de Interoperabilidade de Catálogo de estándares. BOE núm. 262 de 31/10/2012 (Sección III)

  • Interoperabilidade e Normalización

NTI de Documento electrónico

30 xullo 2011

Resolución do 19 de xullo de 2011, da Secretaría de Estado para a Función Pública, pola que se aproba a Norma Técnica de Interoperabilidade de Documento Electrónico. BOE: núm. 182 de 30/07/2011 (Sección III)

  • Interoperabilidade e Normalización

NTI de Dixitalización de documentos

30 xullo 2011

Resolución do 19 de xullo de 2011, da Secretaría de Estado para a Función Pública, pola que se aproba a Norma Técnica de Interoperabilidade de Dixitalización de Documentos. BOE: núm. 182 de 30/07/2011 (Sección III)

  • Interoperabilidade e Normalización

NTI de Expediente electrónico

30 xullo 2011

Resolución do 19 de xullo de 2011, da Secretaría de Estado para a Función Pública, pola que se aproba a Norma Técnica de Interoperabilidade de Expediente Electrónico. BOE: núm. 182 de 30/07/2011 (Sección III)

  • Interoperabilidade e Normalización

NTI de Protocolos de intermediación de datos

26 xullo 2012

Resolución do 28 de xuño de 2012, da Secretaría de Estado de Administracións Públicas, pola que se aproba a Norma Técnica de Interoperabilidade de Protocolos de intermediación de datos. BOE núm. 178 de 26/07/2012 (Sección III)

  • Interoperabilidade e Normalización

NTI de Relación de modelos de datos

26 xullo 2012

Resolución do 28 de xuño de 2012, da Secretaría de Estado de Administracións Públicas, pola que se aproba a Norma Técnica de Interoperabilidade de Relación de modelos de datos. BOE núm. 178 de 26/07/2012 (Sección III)

  • Interoperabilidade e Normalización

NTI de Política de xestión de documentos electrónicos

26 xullo 2012

Resolución do 28 de xuño de 2012, da Secretaría de Estado de Administracións Públicas, pola que se aproba a Norma Técnica de Interoperabilidade de Política de xestión de documentos electrónicos. BOE núm 178 de 26/07/2012 (Sección III)

  • Interoperabilidade e Normalización

NTI de Requisitos de conexión á rede de comunicacións das AAPP españolas

30 xullo 2011

Resolución do 19 de xullo de 2011, da Secretaría de Estado para a Función Pública, pola que se aproba a Norma Técnica de Interoperabilidade de Requisitos de conexión á rede de comunicacións das Administracións Públicas españolas. (Rede SARA). BOE: 30/07/2011 ( Sección III)

  • Interoperabilidade e Normalización

NTI de Procedimientos de copiado auténtico e conversión entre documentos electrónicos

30 xullo 2011

Resolución do 19 de xullo de 2011, da Secretaría de Estado para a Función Pública, pola que se aproba a Norma Técnica de Interoperabilidade de Procedementos de copiado auténtico e conversión entre documentos electrónicos. BOE: núm. 182 de 30/07/2011 (Sección III)

  • Interoperabilidade e Normalización

NTI de Reutilización de recursos da información

04 marzo 2013

Resolución do 19 de febreiro de 2013, da Secretaría de Estado de Administracións Públicas, pola que se aproba a Norma Técnica de Interoperabilidade de Reutilización de recursos da información. BOE núm. 54 de 04/03/2013 (Sección III)

  • Interoperabilidade e Normalización
  • Goberno aberto, Informes e Estudios

Estrutura organizativa: Órganos responsables da administración electrónica

Real Decreto 1125/2024, do 5 de novembro,

06 novembro 2024

Real Decreto 1125/2024, do 5 de novembro, polo que se regulan a organización e os instrumentos operativos para a Administración Dixital da Administración do Estado. BOE: núm. 268, de 06/11/2024

  • NOTA: Derroga o  Real Decreto 806/2014, do 19 de setembro,(Abre en nova xanela)  sobre organización e instrumentos operativos das tecnoloxías da información e as comunicacións na Administración Xeral do Estado e os seus Organismos Públicos.

  • Servizos electrónicos

Real Decreto 210/2024, do 27 de febreiro,

28 febreiro 2024

Real Decreto 210/2024, do 27 de febreiro, polo que se establece a estrutura orgánica básica de o Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública. BOE:  núm. 52, de 28/02/de 2024

  • NOTA: Artigo 8 punto 8: Da Secretaría de Estado de Función Pública dependen os seguintes órganos directivos: a) A Secretaría Xeral de Administración Dixital [...]

  • Artigo 9: Secretaría de Estado de Administración Dixital (funcións)

  • Servizos electrónicos
  • Secretaria General de Administracion Digital e Observatorio de Administracion Electronica

Real Decreto 1230/2023, do 29 de decembro,

29 decembro 2023

Real Decreto 1230/2023, do 29 de decembro, polo que se modifica o Real Decreto 829/2023, do 20 de novembro, polo que se reestruturan os departamentos ministeriais. BOE: núm. 312, de 29/12/2023.

  • NOTA:  Artigo 22. Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública.

  • 1. Corresponde ao Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública a proposta e execución da política do Goberno en materia de telecomunicacións, sociedade da información, transformación dixital e o desenvolvemento e fomento da intelixencia artificial.

  • 2. Así mesmo corresponde ao Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública a proposta e execución da política do Goberno en materia de administración pública, función pública, e gobernación pública.

  • 3. Este Ministerio estrutúrase nos seguintes órganos superiores:

  • a) A Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestructuras Digitales.

  • b) A Secretaría de Estado de Dixitalización e Inteligencia Artificial.

  • c) A Secretaría de Estado de Función Pública.

  • Servizos electrónicos

Real Decreto 1009/2023, do 5 de decembro,

06 decembro 2023

Real Decreto 1009/2023, do 5 de decembro, polo que se establece a estrutura orgánica básica dos departamentos ministeriais. BOE: núm. 291, de 06/12/2023.

  • NOTA: Artigo 21. Ministerio de Transformación Dixital. O Ministerio de Transformación Dixital estrutúrase nos seguintes órganos superiores e directivos:

  • A) A Secretaría de Estado de Dixitalización e Inteligencia Artificial, da que depende a Dirección Xeral de Dixitalización e Inteligencia Artificial.

  • B) A Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestructuras Digitales, da que depende a Secretaría Xeral de Telecomunicacións e Ordenación dos Servizos de Comunicación Audiovisual.

  • C) A Subsecretaría de Transformación Dixital, da que depende a Secretaría Xeral Técnica.

  • D) A Secretaría Xeral de Administración Dixital.

  • E) O Comisionado Especial para a Alianza pola Nova Economía da Lingua, con rango de Subsecretaría, do que depende a Oficina do Comisionado Especial para a Alianza pola Nova Economía da Lingua, con rango de Dirección Xeral.

  • Servizos electrónicos

Real Decreto 829/2023, do 20 de novembro,

21 novembro 2023

Real Decreto 829/2023, do 20 de novembro, polo que se reestruturan os departamentos ministeriais. (BOE: núm. 278, de 21/11/2023).

  • NOTA: Novo: Ministerio de Transformación Dixital.

  • Artigo 22. Ministerio de Transformación Dixital.1. Corresponde ao Ministerio de Transformación Dixital a proposta e execución da política do Goberno en materia de telecomunicacións, sociedade da información, transformación dixital e o desenvolvemento e fomento da intelixencia artificial.2. Este Ministerio estrutúrase nos seguintes órganos superiores:

    a) A Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestructuras Digitales.

    b) A Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial.

  • Queda derrogado o  Real Decreto 2/2020, do 12 de xaneiro,(Abre en nova xanela)  polo que se reestruturan os departamentos ministeriais.

  • Servizos electrónicos
  • Cooperación interadministrativa

Lei 22/2021, do 28 de decembro, de Orzamentos Xerais do Estado para o ano 2022

29 decembro 2021

BOE: núm. 312, de 29/12/2021

  • NOTA: Na súa disposición adicional 117ª autoriza ao Goberno para a creación da Axencia Estatal de Administración Dixital (AEAD)

  • Disposición adicional centésima décima sétima. Creación da Axencia Estatal de Administración Dixital

  • Un. De acordo con o previsto no artigo 91 da Lei 40/2015, do 1 de outubro, do Réxime Xurídico do Sector Público ,autorízase a creación da Axencia Estatal de Administración Dixital, como organismo público con personalidade xurídica pública e patrimonio propios e plena capacidade de obrar.

  • Dous. A actuación da Axencia responderá aos seguintes fins:

  • a) A dixitalización do sector público, mediante o exercicio das funcións de dirección, coordinación e execución do proceso de transformación dixital e innovación da Administración a través das tecnoloxías da información e das comunicacións.

  • b) A prestación eficiente dos servizos públicos, a través da adopción de solucións dixitais, no marco dos Esquemas Nacionais de Seguridade e Interoperabilidade.

  • c) A transformación dixital das Administracións Públicas a través da coordinación da Administración Xeral do Estado e os seus organismos públicos e entidades de dereito público vinculados ou dependentes, e da cooperación coas administracións públicas para a implantación das estratexias nacionais e internacionais en materia de administración dixital.

  • d) A coordinación funcional da actuación das unidades TIC da Administración Xeral do Estado e o apoio informático a aqueles departamentos ministeriais que o precisen.

  • Tres. De acordo con os fins enunciados, corresponderá á Axencia o impulso na definición, desenvolvemento, execución e seguimento, entre outros, dos proxectos de transformación dixital incluídos o Plan de Dixitalización das Administracións Públicas 2021-2025 para mellorar a accesibilidade dos servizos públicos dixitais á cidadanía e empresas, superar a actual fenda dixital e favorecer a eficiencia e eficacia dos empregados públicos, avanzando cara a unha Administración do século XXI e contribuíndo á consecución de obxectivos de resiliencia e transición dixital perseguidos tamén polo Plan Nacional de Recuperación, Transformación e Resiliencia. Isto levará a cabo mediante a execución, entre outras actuacións, das medidas incluídas no Plan de Dixitalización das Administracións Públicas 2021-2025.

  • Catro. Estará adscrita á Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial do Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital. Se rexerá polo establecido no seu estatuto orgánico e polo disposto na Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público.

  • Cinco. A asistencia xurídica, consistente no asesoramento e a representación e defensa en xuízo da Axencia, corresponderá aos Avogados do Estado integrados no Servizo Xurídico do Estado.

  • Servizos electrónicos
  • Leis 39 e 40

Real Decreto 403/2020, do 25 de febreiro,

27 febreiro 2020

Real Decreto 403/2020, do 25 de febreiro, polo que se desenvolve a estrutura orgánica básica do Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital. BOE: núm. 50, de 27/02/2020

  • NOTA: Artigo 8. Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial. [..] "impulso da dixitalización do sector público e a coordinación e cooperación interministerial e con outras Administracións Públicas respecto de ditas materias, sen prexuízo das competencias atribuídas a outros departamentos ministeriais".

  • Artigo 9. Secretaría Xeral de Administración Dixital. [...] "competencias atribuídas ao Departamento en materia de transformación dixital da administración, incluíndo o desenvolvemento técnico e aplicación das Leis 39/2015, de o 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, e 40/2015, de o 1 de outubro, e a súa normativa regulamentaria, no que concirne á actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos". Conta coas seguintes Subdireccións Xerais: Subdirección Xeral de Planificación e Gobernación da Administración Dixital ; Subdirección Xeral de Impulso da Dixitalización da Administración ; Subdirección Xeral de Infraestruturas e Operaciones ; Subdirección Xeral de Servizos Dixitais para a Xestión ; Subdirección Xeral de Orzamentos e Contratación TIC ; Gabinete Técnico, con nivel orgánico de Subdirección Xeral e División de Planificación e Coordinación de Ciberseguridad.

  • NOTA: o Real Decreto 147/2021, do 9 de marzo,(Abre en nova xanela) (BOE núm. 59 do 10 de marzo de 2021) modifica o art. 8 e engade o art. 9 bis creando unha: Dirección Xeral de Dixitalización e Intelixencia Artificial (IA), que dependerá directamente de la Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial.

  • Servizos electrónicos

Real Decreto 139/2020, do 28 de xaneiro, [Disposición derrogada]

29 xaneiro 2020

Real Decreto 139/2020, do 28 de xaneiro, polo que se establece a estrutura orgánica básica dos departamentos ministeriais. BOE: núm. 25, de 29/01/2020

  • Servizos electrónicos
  • Infraestruturas e servizos comúns
  • Cooperación interadministrativa
  • Desenvolvemento de Sistemas, Aplicacións e Soluciones Informáticas

Real Decreto 806/2014, do 19 de setembro, [Disposición derrogada]

26 setembro 2014

Real Decreto 806/2014, do 19 de setembro, sobre organización e instrumentos operativos das tecnoloxías da información e as comunicacións na Administración Xeral do Estado e os seus Organismos Públicos. BOE: núm. 234, de 26/09/2014

  • Norma derrogada, con efectos do 7 de novembro de 2024, pola disposición derrogatoria única de o  Real Decreto 1125/2024, do 5 de novembro,(Abre en nova xanela)  polo que se regulan a organización e os instrumentos operativos para a Administración Dixital da Administración do Estado.

  • Derroga o  Real Decreto 589/2005, do 20 de maio,(Abre en nova xanela)  polo que se reestruturan os órganos colexiados responsables da Administración Electrónica.

  • Infraestruturas e servizos comúns
  • Servizos electrónicos
  • Cooperación interadministrativa

Real Decreto 802/2014, do 19 de setembro,

26 setembro 2014

Real Decreto 802/2014, do 19 de setembro, polo que se modifican o Real Decreto 390/1998, do 13 de marzo, [...] a estrutura orgánica básica do Ministerio de Facenda e Administracións Públicas e o Real Decreto 696/2013, do 20 de setembro, de modificación do anterior. BOE: núm. 234, de 26/09/2014

  • Infraestruturas e servizos comúns
  • Servizos electrónicos

Identificación, firma electrónica e representación

  • NOTA: Ver tamén nesta páxina: Rexistros electrónicos (funcións de representación, rexistro de funcionarios habilitados, rexistro electrónico de apoderamentos)

Secretaría Xeral de Administración Dixital (SGAD). Resolución do 20 de outubro de 2022

21 outubro 2022

Resolución do 20 de outubro de 2022, da Secretaría Xeral de Administración Dixital, pola que se modifica a do 14 de xullo de 2017, pola que se establecen as condicións de uso de firma electrónica non criptográfica, nas relacións dos interesados cos órganos administrativos da Administración Xeral do Estado e os seus organismos públicos. BOE: núm. 253, de 21/10/2022

  • Servizos electrónicos
  • Identidade e Firma electrónica

Real Decreto-lei 18/2022, do 18 de outubro,

19 outubro 2022

Real Decreto-lei 18/2022, do 18 de outubro, polo que se aproban medidas de reforzo da protección dos consumidores de enerxía [...] BOE: núm. 251, de 19/10/2022

  • Servizos electrónicos
  • Identidade e Firma electrónica

Secretaría Xeral de Administración Dixital (SGAD). Resolución do 23 de febreiro de 2022

07 marzo 2022

Resolución do 23 de febreiro de 2022, da Secretaría Xeral de Administración Dixital, pola que se establecen as condicións de uso de firma electrónica non criptográfica vinculada a "AUTENTICA", para a relación coa Administración Xeral do Estado e os seus organismos públicos e entidades de dereito público vinculados ou dependentes. BOE: núm. 56, de 07/03/2022

  • Identidade e Firma electrónica

Lei 11/2022, do 28 de xuño, Xeneral de Telecomunicacións

29 xuño 2022

BOE: núm. 155, de 29/06/2022

Disposición final primeira. Modificación da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas nos seus artigos 9.2.c)  –Sistemas de identificación dos interesados no procedemento–  e 10.2.c) –Sistemas de firma admitidos polas Administracións Públicas–  e engádese unha nova disposición adicional sétima.

  • Servizos electrónicos
  • Identidade e Firma electrónica

Lei 6/2020, do 11 de novembro, reguladora de determinados aspectos dos servizos electrónicos de confianza

12 novembro 2020

BOE: núm. 298, de 12/11/2020

O obxectivo da presente Lei é complementar o Regulamento (UE) 910/2014 naqueles aspectos que este non harmonizou e que se deixan ao criterio dos Estados membros. Por tanto, a Lei abstense de reproducir as previsións do Regulamento.

  • Identidade e Firma electrónica

Resolución da Secretaría Xeral de Administración Dixital (SGAD), do 14 de xullo 2017

18 xullo 2017

Resolución do 14 de xullo de 2017, da Secretaría Xeral de Administración Dixital (SGAD), pola que se establecen as condicións de uso de firma electrónica non criptográfica, nas relacións dos interesados cos órganos administrativos da Administración Xeral do Estado e os seus organismos públicos. BOE: núm.170, do 18 de xullo de 2017

  • NOTA: Cita Reglamento (UE) 910/2014, do 23 de xullo, do Parlamento Europeo e do Consello, do 23 de xullo de 2014, relativo á identificación electrónica e os servizos de confianza para as transaccións electrónicas no mercado interior e pola que se derroga a Directiva 1999/93/CE (Ref. DOUE-L-2014-81822(Abre en nova xanela) ).

  • NOTA: Modifícase o anexo, por SGAD. SGAD. Resolución do 20 de outubro de 2022

  • Identidade e Firma electrónica
  • Servizos electrónicos

MINHAP. Resolución DTIC, do 14 de decembro de 2015, [prescricións técnicas sistema cl@ve]

29 decembro 2015

Resolución do 14 de decembro de 2015, da Dirección de Tecnoloxías da Información e as Comunicacións (DTIC), pola que se establecen as prescricións técnicas necesarias para o desenvolvemento e aplicación do sistema cl@ve. BOE: núm. 311, de 29/12/2015

  • Identidade e Firma electrónica

Orde PRE/1838/2014, do 8 de outubro, [Plataforma Cl@ve]

09 outubro 2014

Orde PRE/1838/2014, do 8 de outubro, pola que se publica o Acordo de Consello de Ministros, do 19 de setembro de 2014, polo que se aproba Cl@ve, a plataforma común do Sector Público Administrativo Estatal para a identificación, autenticación e firma electrónica mediante o uso de claves concertadasBOE: núm. 245, de 09/10/2014

  • NOTA: Portal de información sobre o funcionamento de Cl@ve: http://clave.gob.es(Abre en nova xanela)

  • Prescricións ténicas para o sistema Cl@ve: Resolución do 14 de decembro de 2015 (Ref. BOE-A-2015-14215 ).

  • Identidade e Firma electrónica
  • Servizos electrónicos
  • Seguridade e Protección de Datos
  • Cidadán

MINHAP [publicación do Acordo de de aprobación da Política de Firma Electrónica e de Certificados da Administración Xeral do Estado]

13 decembro 2012

Resolución do 29 de novembro de 2012, da Secretaría de Estado de Administracións Públicas, pola que se publica o Acordo de aprobación da Política de Firma Electrónica e de Certificados da Administración Xeral do Estado e anúnciase a súa publicación na sede correspondente.- BOE-A-2012-15066(Abre en nova xanela) BOE núm. 299 de 13/12/2012 (Sección III) 

  • Identidade e Firma electrónica
  • Servizos electrónicos

Lei 59/2003, do 19 de decembro, de firma electrónica [DISPOSICIÓN DERROGADA]

20 decembro 2003

Publicado en BOE: núm. 304 de 20/12/2003

  • Identidade e Firma electrónica

Rexistros electrónicos

Orde PCM/1382/2021, do 9 de decembro,

11 decembro 2021

Orde PCM/1382/2021, do 9 de decembro, pola que se regula o Rexistro Electrónico Xeneral no ámbito da Administración Xeral do Estado. BOE: núm. 296, de 11/12/2021

Ver en CTT:

  • Servizos electrónicos
  • Cooperación interadministrativa
  • Leis 39 e 40

Orde PCM/1383/2021, do 9 de decembro, pola que se regula o Rexistro de Funcionarios Habilitados no ámbito da Administración Xeral do Estado, os seus Organismos Públicos e Entidades de Dereito Público

11 decembro 2021

BOE: núm. 296, do 11 de decembro de 2021

  • O Rexistro de Funcionarios Habilitados (RFH) ten como obxectivo facilitar o exercicio dos dereitos de asistencia ao non obrigados a relacionarse de forma electrónica coas Administracións Públicas. 

  • Marco normativo:

  • Lei 39/2015, do 1 de outubro(Abre en nova xanela) , do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas (art. 12).

  • Real Decreto 203/2021, do 30 de marzo(Abre en nova xanela) , polo que se aproba o Regulamento de actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos. (art. 30, art. 31: Rexistro de Funcionarios Habilitados da Administración Xeral do Estado. 

  • NOTA: Derroga a Orde HAP/7/2014, do 8 de xaneiro,(Abre en nova xanela) pola que se regula o Rexistro de funcionarios habilitados para a identificación e autenticación de cidadáns no ámbito da Administración Xeral do Estado e os seus organismos públicos vinculados ou dependentes. (BOE núm. 13, de 15/01/2014)

  •  Ver en CTT:  Rexistro de Funcionarios Habilitados (RFH)(Abre en nova xanela)

  • Identidade e Firma electrónica
  • Cidadán

Orde PCM/1384/2021, do 9 de decembro, pola que se regula o Rexistro Electrónico de apoderamentos no ámbito da Administración Xeral do Estado

11 decembro 2021

BOE: núm. 296, de 11/12/2021

O Rexistro Electrónico de apoderamentos (REA) facilita o exercicio do dereito de representación das persoas interesadas para relacionarse coas Administracións Públicas.

Marco normativo:

  • Servizos electrónicos
  • Cooperación interadministrativa
  • Leis 39 e 40
  • Identidade e Firma electrónica

Adhesión das comunidades autónomas e entidades locais á plataforma GEISER / ORVE

08 maio 2017

Resolución do 3 de maio de 2017, (Abre en nova xanela) da Secretaría de Estado de Función Pública, pola que se establecen as condicións para a adhesión das comunidades autónomas e entidades locais á plataforma GEISER / ORVE, como mecanismo de acceso ao rexistro electrónico e ao sistema de interconexión de rexistros. BOE: núm. 109, do 8 de maio de 2017

NOTA: modificada por:  Resolución do 28 de febreiro de 2018,(Abre en nova xanela) da Secretaría de Estado de Función Pública, pola que se modifica a do 3 de maio de 2017.

Sedes electrónicas • Punto de Acceso Xeral (PAG) da AGE • Sede Xudicial Electrónica

Orde HAP/1949/2014, do 13 de outubro, pola que se regula o Punto de Acceso Xeral da Administración Xeral do Estado e créase a súa sede electrónica

27 outubro 2014

BOE: núm. 260, de 27/10/2014

  • Cidadán
  • Empresa
  • Servizos electrónicos
  • Goberno aberto, Informes e Estudios
  • Infraestruturas e servizos comúns

Orde JUS/1126/2015, do 10 de xuño, pola que se crea a sede xudicial electrónica correspondente ao ámbito territorial do Ministerio de Xustiza

16 xuño 2015

 BOE: núm. 143, de 16/06/2015

  • Cidadán
  • Empresa
  • Servizos electrónicos
  • Goberno aberto, Informes e Estudios
  • Cooperación interadministrativa

Notificacións electrónicas

Orde PRE/878/2010, do 5 de abril, pola que se establece o réxime do sistema de enderezo electrónico habilitado previsto no artigo 38.2 do Real Decreto 1671/2009, do 6 de novembro

12 abril 2010

BOE: núm. 88 de 12/04/2010

  • Cidadán
  • Servizos electrónicos

Sistemas de Verificación de datos

Accesibilidade

Real Decreto 193/2023, do 21 de marzo,

22 marzo 2023

Real Decreto 193/2023, do 21 de marzo, polo que se regulan as condicións básicas de accesibilidade e non discriminación das persoas con discapacidade para o acceso e utilización dos bens e servizos a disposición do público. BOE: núm. 69, de 22/03/2023.

  • NOTA: Neste Real Decreto especifícase que todos os sitios web e aplicacións móbiles, no sector privado, cuxo contido se refira a bens e servizos a disposición do público deben cumprir coa norma de accesibilidade UNE-EN 301549.

  • Accesibilidade

Real Decreto 1112/2018, do 7 de setembro,

19 setembro 2018

Real Decreto 1112/2018, do 7 de setembro, sobre accesibilidade dos sitios web e aplicacións para dispositivos móbiles do sector público. BOE: núm. 227, de 19/09/2018

  • Accesibilidade

Real Decreto 1494/2007, do 12 de novembro,

21 novembro 2007

Real Decreto 1494/2007, do 12 de novembro, polo que se aproba o Regulamento sobre as condicións básicas para o acceso das persoas con discapacidade ás tecnoloxías, produtos e servizos relacionados coa sociedade da información e medios de comunicación social. BOE: núm 279 de 21/11/2007

  • NOTA: O obxecto deste regulamento é establecer os criterios e as condicións que se consideran básicos para garantir o acceso das persoas con discapacidade ás tecnoloxías, produtos e servizos da sociedade da información e de calquera medio de comunicación social, de acordo con os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal.

  • Derróganse os arts. 5, 6 e 7 e modifícase o art. 9, por Real Decreto 1112/2018, do 7 de setembro, sobre accesibilidade dos sitios web e aplicacións para dispositivos móbiles do sector público (BOE núm 227, de 19/09/2018)(Abre en nova xanela)

  • Accesibilidade

Reutilización da información do sector público

Lei 37/2007, do 16 de novembro, sobre Reutilización da información do sector público

17 novembro 2007

BOE: núm. 276, de 17/11/2007

  • Goberno aberto, Informes e Estudios

Imaxe institucional

Secretaría de Estado de Función Pública. Resolución do 28 de novembro de 2023

01 decembro 2023

Resolución do 28 de novembro de 2023, da Secretaría de Estado de Función Pública, pola que se actualiza o Manual de Imaxe Institucional adaptándoo á nova estrutura de vicepresidencias do Goberno e departamentos ministeriais da Administración Xeral do Estado.(BOE: núm. 287, de 01/12/2023

  • Cooperación interadministrativa

Secretaría de Estado de Función Pública. Resolución do 15 de xuño de 2022

22 xuño 2022

Resolución do 15 de xuño de 2022, da Secretaría de Estado de Función Pública, pola que se actualiza a Guía de Comunicación Dixital para a Administración Xeral do Estado. BOE: núm. 148, de 22/06/2022 

  • NOTA: Actualiza o indicado na Resolución do 21 de marzo de 2013(Abre en nova xanela) (BOE: núm. 79, de 02/04/2013) en canto a difusión da Guía: "As novas configuracións están dispoñibles no Portal de Imaxe Institucional, cuxa dirección é  https://imaxe.funciona.es(Abre en nova xanela) , accesible unicamente a través de a Intranet Administrativa (Rede Sara)"

  • Cooperación interadministrativa

Secretaría de Estado de Administracións Públicas. Resolución do 21 de marzo de 2013

02 abril 2013

Resolución do 21 de marzo de 2013, da Secretaría de Estado de Administracións Públicas, pola que se aproba a Guía de Comunicación Dixital para a Administración Xeral do Estado. BOE: núm. 79 de 02/04/2013 (Sección III) e Corrección en BOE núm. 90 de 15/04/2013)

  • Accesibilidade
  • Cidadán
  • Cooperación interadministrativa

Orde TAP/953/2011, do 12 de abril, [Imaxe promocional da Administración Electrónica]

09 abril 2011

Orde TAP/953/2011, do 12 de abril, pola que se aproba a nova imaxe promocional das actividades de administración electrónica e establécense criterios para a súa utilización. BOE núm. 93 de 19/4/2011

  • NOTA: Aprobación da imaxe promocional das actividades da administración electrónica, para construír unha imaxe que identificase de face o cidadán as actividades que a Administración Xeral do Estado realiza no ámbito da administración electrónica.
    Establece o símbolo da imaxe promocional da Administración Electrónica que xunto co manual estarán dispoñibles no Portal de Imaxe Institucional (espazo do portal Funciona(Abre en nova xanela) accesible a través da Rede Sara(Abre en nova xanela) ).

  • DERROGA a anterior  Orde APU/959/2003, do 11 de abril(Abre en nova xanela)

  • Accesibilidade
  • Cidadán
  • Cooperación interadministrativa

Real Decreto 1465/1999, de 17 de septiembre, por el que se establecen criterios de imagen institucional y se regula la producción documental y el material impreso de la Administración General del Estado.

25 setembro 1999

BOE: núm. 230 de 25/09/1999

Regúlanse criterios que facilitan a identificación por parte dos cidadáns dos elementos que conforman a Administración Xeral do Estado, a normalización e racionalización do material utilizado pola Administración na súa actuación, a utilización de linguas cooficiais, publicacións, publicidade institucional e utilización doutros soportes.

  • Accesibilidade
  • Cidadán
  • Cooperación interadministrativa

Factura electrónica

Orden HAP/1074/2014, de 24 de junio, [Punto General de Entrada de Facturas Electrónicas de la AGE: FACe]

24 xuño 2014

Orde HAP/1074/2014, do 24 de xuño, pola que se regulan as condicións técnicas e funcionais que debe reunir o Punto Xeral de Entrada de Facturas Electrónicas. BOE: núm. 154, de 25/06/2014

  • Servizos electrónicos
  • Empresa
  • Cooperación interadministrativa

Orde HAP/492/2014, do 27 de marzo, [RCF Registro Contable de Facturas]

29 marzo 2014

Orde HAP/492/2014, do 27 de marzo, pola que se regulan os requisitos funcionais e técnicos do rexistro contable de facturas das entidades do ámbito de aplicación da Lei 25/2013, do 27 de decembro, de impulso da factura electrónica e creación do rexistro contable de facturas no Sector Público. BOE: núm. 77, de 29/03/2014

  • Servizos electrónicos
  • Cooperación interadministrativa

Lei 25/2013, do 27 de decembro, de impulso da Factura Electrónica e creación do rexistro contable de facturas no Sector Público

28 decembro 2013

BOE: núm. 311, de 28/12/2013.

  • Servizos electrónicos
  • Cooperación interadministrativa

Orde PRE/2794/2011, do 5 de outubro, [Factura electrónica]

18 outubro 2011

Orde PRE/2794/2011, do 5 de outubro, Ministerio da Presidencia, pola que se publica o Acordo do Consello de Ministros, do 19 de outubro de 2011, polo que se determina o marco de exercicio de as competencias estatais en materia de factura electrónica, créase o Foro Nacional Multilateral sobre facturación electrónica e impúlsase o Servizo Central de Xestión da Facturación Electrónica no ámbito da Administración Xeral do Estado.
BOE núm. 251 de 18/10/2011 (Sección III)

  • Servizos electrónicos
  • Cooperación interadministrativa
  • Empresa

Seguridade • Protección de datos

Lei Orgánica 3/2018, do 5 de decembro, de Protección de Datos Persoais e garantía dos dereitos dixitais

06 decembro 2018

BOE: núm. 294, de 06/12/2018

  • Seguridade e Protección de Datos

Regulamento (UE) 2016/679, do 27 de abril, [Regulamento Xeral de Protección de datos (RGPD)]

04 maio 2016

Regulamento (UE) 2016/679 do Parlamento Europeo e do Consello, do 27 de abril de 2016, relativo á protección das persoas físicas no que respecta ao tratamento de datos persoais e á libre circulación destes datos e polo que se derroga a Directiva 95/46/CE (Abre en nova xanela) (Regulamento Xeral de Protección de Datos).

  • Seguridade e Protección de Datos

Real Decreto 1720/2007, do 21 de decembro, polo que se aproba o Regulamento de desenvolvemento da Lei Orgánica 15/1999, do 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal (LOPD)

19 xaneiro 2008

BOE: núm. 17, de 19/01/2008

  • Cidadán
  • Empresa
  • Seguridade e Protección de Datos

ESPAÑA. Lei 25/2007, do 18 de outubro, de conservación de datos relativos ás comunicacións electrónicas e ás redes públicas de comunicacións

19 outubro 2007

BOE: núm. 251, de 19/10/2007

  • Seguridade e Protección de Datos

Lei Orgánica 15/1999, do 13 de decembro, de Protección de Datos de Carácter Persoal (LOPD)

24 decembro 1999

BOE: núm. 298 de 24/12/1999

  • Cidadán
  • Empresa
  • Seguridade e Protección de Datos

Seguridade • Instrucións técnicas de seguridade

No desenvolvemento do Esquema Nacional de Seguridade son de destacar as Instrucións Técnicas de Seguridade de obrigado cumprimento polo Sector Público, –Disposición adicional segunda do Real Decreto 311/2022, do 3 de maio polo que se regula o Esquema Nacional de Seguridado(Abre en nova xanela) –desde SGAD e a iniciativa do Centro Criptolóxico Nacional (CCN) a través do CCN-CERT(Abre en nova xanela) .

Resolución do 13 de abril de 2018, da Secretaría de Estado de Función Pública, pola que se aproba a Instrución Técnica de Seguridade de Notificación de Incidentes de Seguridad.

19 abril 2018

BOE: núm. 95, de 19/04/2018 (Sección III)

  • Seguridade e Protección de Datos

Resolución do 27 de marzo de 2018, da Secretaría de Estado de Función Pública, pola que se aproba a Instrución Técnica de Seguridade de Auditoría da Seguridade dos Sistemas de Información

03 abril 2018

BOE: núm. 81, de 03/04/2018 (Sección III)

  • Seguridade e Protección de Datos

Resolución do 7 de outubro de 2016, da Secretaría de Estado de Administracións Públicas, pola que se aproba a Instrución Técnica de Seguridade de Informe do Estado da Seguridade.

02 novembro 2016

BOE: núm. 265, de 02/11/2016 (Sección III)

  • Seguridade e Protección de Datos
  • Leis 39 e 40

Resolución do 13 de outubro de 2016, da Secretaría de Estado de Administracións Públicas, pola que se aproba a Instrución Técnica de Seguridade de conformidade co Esquema Nacional de Seguridade

02 novembro 2016

BOE: núm. 265, de 02/11/2016 (Sección III)

  • Seguridade e Protección de Datos
  • Leis 39 e 40

Seguridade • Ciberseguridade • Comunicacións electrónicas • Sector público

Consideración especial no Real Decreto 311/2022, do 3 de maio, polo que se regula o Esquema Nacional de Seguridade(Abre en nova xanela)

Lei 11/2022, do 28 de xuño, Xeneral de Telecomunicacións

28 xuño 2022

BOE: núm. 155, de 29/06/2022

  • Seguridade e Protección de Datos
  • Servizos electrónicos

Real Decreto 43/2021, do 26 de xaneiro, polo que se desenvolve o Real Decreto-lei 12/2018, do 7 de setembro, de seguridade das redes e sistemas de información

28 xaneiro 2021

BOE: num. 24, de 28/01/2021

  • Seguridade e Protección de Datos

Real Decreto-lei 14/2019, do 31 de outubro, polo que se adoptan medidas urxentes por razóns de seguridade pública en materia de administración dixital, contratación do sector público e telecomunicacións

05 novembro 2019

BOE: núm. 266, de 05/11/2019

  • Seguridade e Protección de Datos
  • Leis 39 e 40

Orde PCI/487/2019, do 26 de abril, pola que se publica a Estratexia Nacional de Ciberseguridade 2019, aprobada polo Consello de Seguridade Nacional

30 abril 2019

BOE: núm. 103, de 30/04/2019

  • Seguridade e Protección de Datos

Ministerio da Presidencia, Relacións coas Cortes e Igualdade. Resolución do 27 de decembro de 2018, da Subsecretaría

01 xaneiro 2019

BOE: núm. 1, de 01/01/ 2019 (Sección III)

Resolución do 27 de decembro de 2018, da Subsecretaría (do Ministerio da Presidencia, Relacións coas Cortes e Igualdade), pola que se publica o Convenio en materia de ciberseguridade entre o Ministerio de Política Territorial e Función Pública e o Centro Nacional de Intelixencia.

  • NOTA: Constituirase un Centro de Operacións de Ciberseguridade para o Ministerio de Política Territorial e Función Pública (MPTFP), que operará como unha extensión do futuro Centro de Operacións de Ciberseguridade da Administración Xeral do Estado (futuro SOC da AGE(Abre en nova xanela) )  –Secretaría Xeral de Administración Dixital (SGAD) e Centro Criptolóxico Nacional (CCN)–

  • Seguridade e Protección de Datos

Real Decreto-lei 12/2018, do 7 de setembro, de seguridade das redes e sistemas de información

08 setembro 2018

BOE: núm. 218, de 08/09/2018

  • NOTA: Resolución do 20 de setembro de 2018, do Congreso dos Deputados, pola que se ordena a publicación do Acordo de Validación do Real Decreto-lei 12/2018, do 7 de setembro, de seguridade das redes e sistemas de información. BOE nº 236 de 29/09/2018(Abre en nova xanela)

  • O obxecto do Real Decreto é “regular a seguridade das redes e sistemas de información utilizados para a provisión dos servizos esenciais e dos servizos dixitais, e establecer un sistema de notificación de incidentes”, á vez que “establece un marco institucional para a coordinación entre autoridades competentes e cos órganos de cooperación relevantes no ámbito comunitario”.

  • O texto sinala ao CCN-CERT(Abre en nova xanela) , do Centro Criptolóxico Nacional, como o Equipo de Resposta a Incidentes de Seguridade (CSIRT) de referencia para o Sector público e como o coordinador nacional da resposta técnica nos supostos de especial gravidade e que requiran un nivel de coordinación superior.

  • Con este Real Decreto-lei incorpórase ao ordenamento xurídico español a Directiva (UE) 2016/1148 do Parlamento Europeo e do Consello, do 6 de xullo de 2016(Abre en nova xanela) , máis coñecida como Directiva NIS, que busca identificar os sectores nos que se debe garantir a protección das redes e sistemas de información e establecer as esixencias de notificación de ciberincidentes.

  •  Dítase de conformidade, sobre obrigas de seguridade para os operadores de servizos dixitais e xestión de incidentes de seguridade: Real Decreto 43/2021, do 26 de xaneiro, (Ref. BOE-A-2021-1192(Abre en nova xanela) )

  • Seguridade e Protección de Datos

Orde PRE/2740/2007, do 19 de setembro,

25 setembro 2007

Orde PRE/2740/2007, do 19 de setembro, Ministerio da Presidencia, pola que se aproba o Regulamento de Avaliación e Certificación da Seguridade das Tecnoloxías da Información. BOE: núm. 230 de 25/09/2007

  • NOTA: O presente Regulamento ten por obxecto a articulación do Organismo de Certificación (OC) do Esquema Nacional de Avaliación e Certificación da Seguridade das Tecnoloxías da Información (ENECSTI) no ámbito de actuación do Centro Criptolóxico Nacional.

  • Seguridade e Protección de Datos

Real Decreto 421/2004, de 12 de marzo, por el que se regula el Centro Criptológico Nacional

19 marzo 2004

BOE: núm. 68, de 19/03/2004

NOTA: O Centro Criptolóxico Nacional é responsable de velar polo cumprimento da normativa relativa á protección da información clasificada nos aspectos dos sistemas de información e telecomunicacións, de acordo ao sinalado na Lei 11/2002, do 6 de maio reguladora do Centro Nacional de Intelixencia(Abre en nova xanela) .

  • Seguridade e Protección de Datos

Lei 11/2002, do 6 de maio, reguladora do Centro Nacional de Intelixencia (CNI)

07 maio 2002

Publicado en BOE: núm.109, de 07/05/2002

NOTA: O Centro Criptolóxico Nacional é o Organismo de Certificación (OC) do Esquema Nacional de Avaliación e Certificación da Seguridade das Tecnoloxías da Información (ENECSTI)

  • Seguridade e Protección de Datos