Un dels pilars del Pla de Transformació digital de l'Administració General de l'Estat i els seus Organismes Públics, l'Estratègia TIC lo constituye la apuesta por un nuevo modelo de prestación de servicios más racional, articulado en torno a la idea de servicios compartidos, de carácter obligatorio y sustitutivo de los anteriormente existentes, salvo singulares excepciones, y a la idea de infraestructuras comunes en el ámbito de las tecnologías de la Información y las Comunicaciones.
Per estes raons, la Comissió d'Estratègia TIC - CETIC aprobó en su reunión del 15 de Septiembre de 2015 el Marque Regulador de la Declaració de servicis compartits i va realitzar a més la primera declaració de servicis compartits .
En esta primera declaració s'han inclòs 14 servicis, alguns d'ells ja en funcionament i uns altres d'ells en procés de desenvolupament i implantació.
- Servici unificat de telecomunicacions
- Servici de seguretat gestionada
- Servici d'allotjament d'infraestructures TIC
- Servici de núvol híbrid (Núvol SARA)
- Servici de correu electrònic unificat
- Servici multicanal d'atenció al ciutadà
- Servici de gestió del registre
- Servici de gestió de notificacions
- Servici de gestió de nòmina
- Servici integrat de gestió de personal
- Servici comú de gestió econòmic-pressupostària
- Servici comú de generació i validació de firmes electròniques
- Servici de gestió d'expedient i document electrònic
- Servici de gestió d'arxiu electrònic
1 Comentaris
mjdelatorre 11/02/2018 a les 11:02
M'agradaria conéixer l'estat actual d'implementació dels 14 servicis comuns que componen l'Estratègia TIC 2015-2020. Ho sol·licite en honor del principi de transparència, ja que esta informació senar la trobe en la web