L'anàlisi del Pla Estratègic Horitzó Europa 2025-2027 ja és públic

• Copiar

31 maig 2023

Servirà com a base analítica comuna per al desenvolupament del pròxim Pla Estratègic d'Horitzó Europa i com a suport perquè la Comissió es prepare per als dos últims anys del Programa Marque d'Investigació i Innovació 2025-27.

L'Anàlisi del Anàlisi del Pla Estratègic Horitzó Europa 2025-2027(Obri en nova finestra)  és el resultat d'un procés de co-creació entre els servicis interns de la Comissió Europea i els Estats membres de la UE. Servirà com a base analítica comuna per al desenvolupament del pròxim Pla Estratègic d'Horitzó Europa i com a suport perquè la Comissió es prepare per als dos últims anys del Programa Marque d'Investigació i Innovació (I+i) (2025-2027).

L'anàlisi explora si l'orientació i les activitats incloses en el nou Pla Estratègic haurien de reflectir els desenvolupaments recents més importants en la política global i de la UE, especialment aquells que impacten en els futurs desafiaments i oportunitats per a la R+D+i. Este document també analitza l'estat actual de la I+i en la UE i avalua quins canvis serien necessaris a la llum del primer Pla Estratègic Horitzó Europa 2021-2024.

L'anàlisi analitza els desenvolupaments rellevants per a les prioritats polítiques de la UE i proporciona exemples del paper que exercix la I+i per a abordar-los. Incorpora previsió a mesura, així com anàlisi d'última generació, com el resultat de l'informe  Rendiment de la ciència, la investigació i la innovació (SRIP) de l'informe UE 2022(Obri en nova finestra)

L'anàlisi mostra que la I+i està a l'avantguarda de la preparació, la resiliència, la seguretat i la resposta a les crisis de la UE, ja que les activitats d'I+i tenen una capacitat específica per a oferir solucions innovadores i sostenibles als reptes socials, econòmics i mediambientals als quals s'enfronta Europa i el món. Un altre missatge clau de l'anàlisi és que la UE seguix sent una potència científica i ha millorat el seu acompliment general en innovació en els últims set anys, encara que s'està quedant arrere de la Xina i EUA en termes d'excel·lència científica (és a dir, participació mundial en el 1% superior). publicacions científiques més citades) i del gasto en investigació i desenvolupament com a percentatge del PIB. L'anàlisi també afirma que la UE va per darrere de la Xina i EE. UU. quant a la transició digital, però es troba entre els líders mundials de la transició verda. Per fi,

Com el major programa europeu de R+D+i, Horizon Europe té el potencial d'impulsar inversions públiques i privades per a fer front a estos desafiaments, mitjançant el finançament d'una R+D+i excel·lent i impactant.

Fons

El Pla Estratègic establix les prioritats polítiques per a Horitzó Europa, així com els impactes esperats. És la base dels programes de treball que cobrixen el Pilar II d'Horizon Europe i els seus temes de convocatòria.

Un objectiu important del Pla Estratègic d'Horitzó Europa és promoure la coherència entre els programes de treball, la UE i les prioritats nacionals i aconseguir la continuïtat i coherència de les mesures de finançament més enllà de la durada (bianual) dels programes de treball. El Pla Estratègic actual cobrix el període 2021-2024.

L'anàlisi del Pla Estratègic d'Horizon Europe 2025-2027 recolza el desenvolupament del Pla Estratègic d'Horizon Europe 2025-2027 en proporcionar una base d'evidència sòlida, tal com s'establix en la base legal d'Horizon Europe.

Pla estratègic Horitzó Europa(Obri en nova finestra)

Els resultats de la consulta pública sobre el futur dels programes d'investigació i innovació de la UE ja són públics (Obri en nova finestra)

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa