accesskey_mod_content

Hisenda i Administracions Públiques simplifica la designació d'apoderats o representants en la tramitació administrativa

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

05 juny 2014

La Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques i el Consell General del Notariat firmen un conveni de col·laboració que permet a l'Administració la consulta telemàtica de documents públics notarials d'apoderament i les seues revocacions al Registre Electrònic d'Apoderaments (REVA).

En virtut d'este Conveni, el Consell General del Notariat, a través d'ANCERT (l'Agència Notarial de Certificació), informarà al Registre Electrònic d'Apoderaments (REVA), prèvia sol·licitud de l'Administració General de l'Estat o d'algun dels seus organismes, de la capacitat d'actuar d'un ciutadà en nom d'un altre (persona física o jurídica), com el seu representant o com a administrador de la societat.

Para ello se remitirá una copia electrónica de la escritura de apoderamientos acompañada de una ficha de información, en la que se harán constar los datos identificativos del documento notarial, del poderdante y del apoderado y de las facultades otorgadas. En dicha copia, se incluirá un código seguro de verificación (CSV) para que cualquier organismo de la Administración pueda acceder al sistema de consulta y conocer si el poder sigue vigente y no ha sido revocado total o parcialmente.

En consecuencia, los ciudadanos podrán iniciar procedimientos administrativos (de manera electrónica o presencial) en nombre de otras personas físicas o jurídicas, sin necesidad de aportar una copia auténtica de la escritura de apoderamiento, sino proporcionando el código seguro de verificación asociado al documento notarial. La Administración, a partir de este CSV, y accediendo al servicio habilitado por este convenio, podrá acceder a la copia digitalizada del poder, a la vez que verifica en tiempo real la subsistencia del poder otorgado.

En conclusión, a través de este sistema de remisión telemática de documentos públicos notariales de apoderamiento y sus revocaciones al Registro Electrónico de Apoderamientos, se evitará al ciudadano la reiterada presentación de escrituras notariales y su compulsa en cada actuación ante la Administración, y se dará mayor seguridad jurídica a la tramitación de los procedimientos administrativos.

Més informació sobre la solució: REVA

  • Ciutadà
  • Empresa
  • Centre de Transferència de Tecnologia