accesskey_mod_content

Els ciutadans de la Regió de Múrcia estan exempts de presentar un total de 34 documents en les seues gestions amb l'Administració regional

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

29 juny 2015

El director general de la Funció Pública i Qualitat dels Servicis de la Regió de Múrcia indica que la supressió d'esta obligació ha suposat un estalvi de 638.275 euros en els cinc primers mesos de l'any

La Comunitat ha ampliat fins a 34 el nombre de documents que els ciutadans estan exempts de presentar en les seues gestions i tràmits amb diferents departaments de l'Administració regional, “la qual cosa ha suposat un estalvi de 638.275 euros en els cinc primers mesos d'enguany, a més de reduir les càrregues administratives i el temps de gestió, en evitar desplaçaments innecessaris a les dependències administratives”, segons va assenyalar el director general de la Funció Pública i Qualitat dels Servicis, Enrique Gallego.

Els últims documents que han sigut incorporats a este catàleg de simplificació administrativa són el certificat de l'Impost de la Renda de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT) i el de la inscripció com a demandant d'ocupació a data concreta del Servici Públic d'Ocupació Estatal (SEPE), que s'obtenen a través de la Plataforma d'Interoperabilitat de la Comunitat.

Enrique Gallego recordó que la Administración regional “continúa avanzando en materia de simplificación de trámites administrativos y de impulso de medidas de administración electrónica para facilitar la realización de dichos trámites”.

Avanç en simplificació administrativa

El catálogo de servicios disponible en la Plataforma de Interoperabilidad incluye, entre otros, el Documento Nacional de Identidad, el certificado de Dependencia, datos catastrales, títulos universitarios, los certificados de nacimiento, matrimonio o defunción o el alta en la Seguridad Social, entre otros.

El director general de la Función Pública anunció que “trabajamos para ampliar el catálogo de documentos exentos hasta conseguir que el ciudadano tan solo tenga que aportar aquellos que no estén en ninguna administración pública”.

La Plataforma d'Interoperabilitat permet al funcionari descarregar directament la documentació necessària per a la tramitació mitjançant la consulta o verificació de determinats dades i documents que proporciona tant l'Administració regional com l'Administració General de l'Estat a través de la Plataforma d'Intermediació

Catàleg de simplificació documental de la Regió de Múrcia(Obri en nova finestra)

  • Ciutadà
  • Servicis electrònics