accesskey_mod_content

La Diputació de Guadalajara lidera la implantació de l'administració electrònica en la província.

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

18 febrer 2015

La Diputación de Guadalajara ha firmado convenios de colaboración con los ayuntamientos a los que la entregará un ordenador y un escáner multifunción, además de la instalación de la aplicación informática.

Desde el pasado 15 de enero, las facturas dirigidas a las administraciones públicas, y por tanto a la Diputación de Guadalajara, son ya electrónicas, por lo que se ha habilitado un enlace en la web oficial ( www.dguadalajara.es(Obri en nova finestra) ) per a accedir als codis de les diferents unitats o àrees de la Institució implicades en la tramitació d'estes factures. Per a açò, la Diputació de Guadalajara s'ha adherit al Punt General d'Entrada de Factures de l'Administració General de l'Estat ( FACE ) que permet la remissió de factures en format electrònic a les administracions adherides.

Gracias al convenio firmado con RED.es por valor de 500.000 euros, financiados al 80 por ciento con fondos europeos y al 20 por ciento con fondos propios de la Diputación, todos los ayuntamientos que lo han solicitado tendrán un ordenador y un escáner multifunción. Así, han sido un total de 202 ayuntamientos, 12 EATIMS y tres mancomunidades los que lo han solicitado y adherido al convenio.

A més, a través d'un conveni firmat amb la Diputació de Sevilla, s'ha procedit a la instal·lació, formació i manteniment d'una aplicació de registre d'entrada-eixida, tant presencial com a telemàtica, perquè els ciutadans puguen presentar documentació des de qualsevol lloc davant el seu ajuntament simplement amb tindre firma electrònica o DNI electrònic i un navegador d'internet. És a dir, la Diputació de Sevilla ha cedit l'aplicació de Registre de Documentació Presencial i Via Telemàtica, amb la intenció de prestar un servici de qualitat als ajuntaments de la província de Guadalajara.

La presidenta de la Diputación afirma que el ahorro económico se puede estimar en torno a los 200.000 euros al año aproximadamente.

El passat mes de juny la Diputació va rebre un reconeixement per fomentar la implantació de les noves tecnologies en els ‘Premis Castella-la Manxa 2014 Societat de la Informació.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Cooperació interadministrativa