accesskey_mod_content

Les delegacions i subdelegacions del Govern facilitaran el registre presencial en Cl@ve

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia disponible únicamente con fines históricos y de hemeroteca. La información y enlaces mostrados se corresponden con los que estaban operativos a la fecha de su publicación. No se garantiza que continúen activos actualmente".

28 desembre 2015

Las oficinas de atención al ciudadano de la Administración Periférica del Estado (Delegaciones y Subdelegaciones del Gobierno) se constituyen como Oficinas de Registro presencial del sistema cl@ve. cl@ve cuenta ya con un millón y medio de usuarios registrados y 400.000 autenticaciones mensuales.

Les oficines de registre de les delegacions i subdelegacions del Govern són ja oficines de registre per al sistema Cl@ve, de manera que els ciutadans poden ja obtindre usuari i contrasenya per a poder accedir als servicis electrònics sense necessitat d'usar certificats electrònics.

El sistema cl@ve permite acceder con plenas garantías a los servicios de administración electrónica utilizando, además de certificados electrónicos, claves compartidas (usuario y contraseña). Estas claves simplifican el uso de los servicios electrónicos y facilitan el acceso desde dispositivos móviles. Las claves compartidas deben ser habilitadas en oficinas de registro presenciales o mediante un trámite electrónico con un certificado electrónico plenamente operativo.

Fins ara només funcionaven com a Oficines de Registre presencials la xarxa d'oficines de l'Agència Tributària i les de la Seguretat Social. Ara, s'han habilitat com a oficines de registre presencial del sistema cl@ve les Delegacions i Subdelegacions de Govern. Esta ampliació, disponible en tota la geografia espanyola, estendrà i facilitarà l'ús del sistema Cl@ve.

Des de la seua posada en funcionament a l'octubre de 2014 el sistema cl@ve compte ja amb més d'1.500.000 usuaris registrats per a usar eixes claus concertades i suporta al voltant de 400.000 autenticacions mensuals.

La Resolució de 28 de setembre de 2015 de la Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions va establir les condicions per a actuar com a oficina de registre presencial del sistema cl@ve i el marc jurídic pel qual  oficines d'atenció al ciutadà de l'AGE i també de les administracions autonòmiques i locals poden constituir-se com a oficines presencials de registre en Cl@ve.

Cl@ve és la plataforma comuna del Sector Públic Administratiu Estatal per a la identificació, autenticació i firma electrònica mitjançant l'ús de claus concertades, podent ser utilitzat també per la resta d'Administracions Públiques.

Cl@ve és també una aposta cap a la prestació de servicis consolidats i compartits per les administracions públiques atés que és el sistema únic que amb caràcter general es va a utilitzar en tota l'Administració General de l'Estat i a més s'ha impulsat l'extensió del seu ús en tots els servicis electrònics en enguany 2015.

Per a més informació sobre com i on es pot usar el servici cl@ve pot consultar el portal informatiu http://clave.gob.es(Obri en nova finestra)

Més informació sobre com integrar amb cl@ve els servicis electrònics en solució cl@ve  en el CTT

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Identitat i Firma electrònica
  • Infraestructures i servicis comuns
  • Centre de Transferència de Tecnologia