accesskey_mod_content

Realidade aumentada para a visualización de datos

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

29 xuño 2022

O uso de ferramentas de realidade aumentada é especialmente útil á hora de distribuír e divulgar coñecemento de forma en liña. 

A vida dixital ha chegado para incorporarse ao noso día a día e con ela tamén novos hábitos de comunicación e consumo de información. Conceptos como realidade aumentada participan de forma activa neste proceso de cambio no que cada vez máis empresas e organismos están involucrados.

Diferenzas entre realidade aumentada e virtual

A pesar de que a nomenclatura destes conceptos garda certa similitude, na práctica, falamos de escenarios diferentes entre si:

  • Realidade virtual: Se trata dunha experiencia dixital que permite ao usuario mergullarse nun mundo artificial onde pode experimentar matices sensoriais illados do que sucede no seu exterior.
  • Realidade aumentada: É unha alternativa de visualización de datos que mellora a experiencia de usuario ao incorporar elementos dixitais á realidade tanxible. É dicir, permite engadir aspectos visuais sobre a contorna que nos rodea. Isto faina especialmente interesante no mundo da visualización de datos, xa que permite sobrepor elementos gráficos á nosa realidade. Para conseguilo, o máis habitual é utilizar unhas lentes especializadas. De forma paralela, a realidade aumentada tamén pode desenvolverse sen necesidade de recorrer a gadgets externos. Facendo uso da cámara do noso teléfono móbil, algunhas aplicacións son capaces de combinar a visualización de elementos reais presentes ao noso ao redor con outros procesados dixitalmente e que nos permiten interactuar coa realidade tanxible.

Neste artigo ímonos a centrar na realidade aumentada que se presenta como unha fórmula eficaz para compartir, presentar e divulgar a información que conteñen os conxuntos de datos.

Retos e oportunidades

O uso de ferramentas de realidade aumentada é especialmente útil á hora de distribuír e divulgar coñecemento de forma en liña. Desta forma, en lugar de compartir un conxunto de datos a través de texto e representacións gráficas, a realidade aumentada permite explorar fórmulas divulgativas que facilitan a compresión desde o punto de vista da experiencia de usuario.

Estas son algunhas das oportunidades asociadas ao seu emprego:

  • A través de visualizacións 3D, a realidade aumentada permite ao usuario ter unha experiencia inmersiva que facilita a toma de contacto e a interiorización deste tipo de información.
  • Permite consultar información en tempo real e interactuar coa contorna. A realidade aumentada permite que o usuario poida interactuar cos datos en lugares remotos. Los datos poden adaptarse, mesmo en termos espaciais, ás necesidades e características da contorna. Isto é de especial utilidade en traballos de campo, permitindo que operarios que reparan avarías ou agricultores no medio dos seus cultivos poidan acceder á información actualizada que necesitan, de forma moi visual, combinada coa contorna.
  • É posible mostrar unha maior densidade de datos á vez, algo que facilita o procesamento cognitivo da información. Deste xeito, a realidade aumentada axuda a axilizar os procesos de comprensión e, polo tanto, a nosa capacidade para concibir novas realidades.

A pesar destas vantaxes, atopámonos ante un mercado aínda en desenvolvemento, que ten que facer fronte a retos como os custos de implementación, a falta de estándares comúns ou a preocupación dos usuarios pola seguridade.

Casos de Uso

Máis aló dos retos, oportunidades e fortalezas, a realidade aumentada cobra aínda máis relevancia cando as organizacións a incorporan á súa área de innovación para mellorar a experiencia de usuario ou a eficiencia de procesos. Así, a través dos casos de uso, podemos comprender mellor o universo de utilidade que se esconde detrás da realidade aumentada.

Un campo onde supoñen unha gran oportunidade é o turismo. Un exemplo é  Xixón nun clic(Abre en nova xanela) , unha aplicación móbil gratuíta que pon ao alcance dos visitantes 3 rutas. Durante os percorridos, instaláronse unhas placas no chan desde onde os turistas poden lanzar recreacións de realidade aumentada co seu propio teléfono móbil.

Desde o punto de vista das empresas de hardware, podemos resaltar o exemplo, entre unha ampla listaxe, do prototipo de casco intelixente deseñado pola empresa  Aegis Rider(Abre en nova xanela) , que permite obter información sen apartar a vista da estrada. Este casco utiliza a realidade aumentada para proxectar á altura da mirada do motorista unha serie de indicadores que lle axudarán a minimizar o risco de accidente.

Entre os datos proxectados destacan algúns que proceden de fontes de datos abertos como a información sobre o estado das estradas, o trazado das mesmas ou a velocidade máxima de circulación. Ademais, utilizando un sistema baseado en o recoñecemento de obxectos e o  deep learning , o casco de  Aegis Rider  tamén detecta obxectos, animais, peóns ou outros vehículos presentes na calzada e que poderían supor un risco de accidente ao estar na mesma traxectoria.

Á marxe da seguridade viaria, pero seguindo coas posibilidades que ofrece a realidade aumentada,  Accuvein(Abre en nova xanela)  utiliza a realidade aumentada para evitar que os pacientes crónicos, como os oncolóxicos, teñan que sufrir picadas erradas á hora de recibir a súa medicación. Para iso,  Accuvein  deseñou un escáner manual que proxecta a localización exacta das distintas veas sobre a pel do paciente. Tal e como recollen os seus propios desenvolvedores, o nivel de acerto é 3,5 veces maior respecto dunha picada tradicional.

Doutra banda, os cidadáns do montón poden atoparse tamén a realidade aumentada como material de apoio informativo de noticias e reportaxes. Medios de comunicación como  The New York Times(Abre en nova xanela)  ofrecen, cada vez con máis frecuencia, informacións que utilizan a realidade aumentada para visualizar conxuntos de datos e facilitar a súa comprensión.

Herramientas para xerar visualizacións con realidade aumentada

Como vimos, a realidade aumentada tamén serve para crear visualizacións de datos que faciliten a comprensión de conxuntos de información que, a priori, puidesen resultar abstractos. Para crear estas visualizacións existen distintas ferramentas, por exemplo  Flow(Abre en nova xanela) , cuxa función é facilitar o traballo de programadores e desenvolvedores. Esta plataforma que mostra conxuntos de datos a través de a  API  do dispositivo  WebXR  permite a este tipo de profesionais cargar datos, crear visualizacións e agregar pasos para a transición entre eles. Outras ferramentas son  3Data(Abre en nova xanela)  ou  Virtualitics(Abre en nova xanela) . Tamén compañías como  IBM(Abre en nova xanela)  están a entrar no sector.

Por todo iso e ao fío das evidencias que deixan casos como os anteriores, a realidade aumentada sitúase como unha das tecnoloxías de visualización e transmisión de datos que chegaron para expandir aínda máis os límites da sociedade do coñecemento na que estamos inmersos.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Información e datos do sector público