accesskey_mod_content

Aprobadas as Ordes Ministeriais que regulan os novos rexistros electrónicos: Rexistro Electrónico de Apoderamentos, Rexistro de Funcionarios Habilitados e Rexistro Electrónico Xeneral

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

13 decembro 2021

As normas desenvolven o Regulamento para a actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos. O obxecto das ordes ministeriais é establecer a base xurídica da regulación dos 3 rexistros.

A Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, prevé no seu articulado a creación do Rexistro Electrónico de Apoderamentos (REA), o Rexistro de Funcionarios Habilitados (RFH) e o Rexistro Electrónico Xeral (REG), posteriormente regulados no Regulamento de actuación e funcionamento do Sector Publico por medios electrónicos, aprobado polo Real Decreto 203/2021, do 30 de marzo.
 
Con obxecto de desenvolvelos, elaboráronse pola Dirección Xeral de Gobernación Pública (DGGP) e pola Secretaría Xeral de Administración Dixital (SGAD) tres Ordes Ministeriais, sendo co-proponentes o Ministerio de Facenda e Función Pública e o Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital. 
 
Cada unha das ordes establece a regulación detallada dun dos rexistros:
  • A Orde PCM/1384/2021, do 9 de decembro(Abre en nova xanela) , pola que se regula o Rexistro Electrónico de apoderamentos (REA)(Abre en nova xanela) no ámbito da Administración Xeral do Estado. O REA facilita o exercicio do dereito de representación das persoas interesadas para relacionarse coas Administracións Públicas. Para iso a Orde Ministerial dótao dun marco de requisitos e funcionamento así como os modelos de apoderamentos para a súa utilización no ámbito da Administración Xeral do Estado e os organismos públicos e entidades de dereito público adheridas ao rexistro.  ​
  • A Orde PCM/1383/2021, do 9 de decembro(Abre en nova xanela) , regula o Rexistro de Funcionarios Habilitados (RFH)(Abre en nova xanela) no ámbito da Administración Xeral do Estado, os seus Organismos Públicos e Entidades de Dereito Público. O RFH ten como obxectivo facilitar o exercicio dos dereitos de asistencia ao non obrigados a relacionarse de forma electrónica coas Administracións Públicas. A súa Orde Ministerial dótao dun marco que establece o funcionamento do rexistro no que constará o persoal que poderá realizar labores de identificación e firma en nome das persoas interesadas así como emitir copias auténticas. 
  • A Orde PCM/1382/2021, do 9 de decembro(Abre en nova xanela) , regula o Rexistro Electrónico Xeral (REG)(Abre en nova xanela) no ámbito da Administración Xeral do Estado. O REG mantén o obxectivo de facilitar o exercicio do dereito da cidadanía para relacionarse coas Administracións Públicas.
As Ordes Ministeriais dos rexistros electrónicos supoñen un fortalecemento para as relacións da cidadanía coas Administracións Públicas que se traduce nunha mellora dos servizos públicos. A súa aplicación suporá un impulso para a Administración Electrónica orientado cara a unha maior eficacia na organización e na asistencia á cidadanía. 
As  relacións coa cidadanía veranse reforzadas ao garantir a accesibilidade aos servizos de maneira electrónica.
 
Ademais, supoñen unha mellora da imaxe institucional da Administración Pública, inmersa nun proceso continuo de modernización. A aprobación das ordes segue o camiño marcado polas Leis administrativas básicas e o Regulamento de actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos reforzando o dereito a un acceso rápido, eficaz e eficiente aos servizos públicos a través dos medios electrónicos.
  • Servizos electrónicos