La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, preveu en el seu articulat la creació del
Registro Electrónico de Apoderamientos (REVA), el
Registre de Funcionaris Habilitats (RFH) i el
Registro Electrónico General (REG), posteriormente regulados en el Reglamento de actuación y funcionamiento del Sector Publico por medios electrónicos, aprobado por el Real Decreto 203/2021, de 30 de marzo.
Con objeto de desenvolupar-los, s'han elaborat per la
Direcció general de Governança Pública (DGGP) i per la
Secretaria General d'Administració Digital (SGAD) tres Ordres Ministerials, sent co-proponents el Ministeri d'Hisenda i Funció Pública i el Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital.
Cada una de les ordres estableix la regulació detallada d'un dels registres:
- L'Ordre Ordre PCM/1384/2021, de 9 de desembre , per la qual es regula el Registre Electrònic d'apoderaments (REVA) en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat. El REVA facilita l'exercici del dret de representació de les persones interessades per relacionar-se amb les Administracions Públiques. Per a això l'Orden Ministerial ho dota d'un marc de requisits i funcionament així com els models d'apoderaments per a la seva utilització en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat i els organismes públics i entitats de dret públic adherides al registre.
-
L'Ordre Ordre PCM/1383/2021, de 9 de desembre , regula el Registre de Funcionaris Habilitats (RFH) en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat, els seus Organismos Públicos i Entitats de Dret Públic. El RFH té com a objectiu facilitar l'exercici dels drets d'assistència als no obligats a relacionar-se de forma electrònica amb les Administracions Públiques. Su Ordre Ministerial ho dota d'un marc que estableix el funcionament del registre en el qual constarà el personal que podrà realitzar labors d'identificació i signatura en nom de les persones interessades així com emetre còpies autèntiques.
-
La Ordre PCM/1382/2021, de 9 de desembre , regula el Registre Electrònic General (REG) en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat. El REG manté l'objectiu de facilitar l'exercici del dret de la ciutadania per relacionar-se amb les Administracions Públiques.
Les Ordres Ministerials dels registres electrònics suposen un enfortiment per a les relacions de la ciutadania amb les Administracions Públiques que es tradueix en una millora dels serveis públics. La seva aplicació suposarà un impuls per a l'Administració Electrònica orientat cap a una major eficàcia en l'organització i en l'assistència a la ciutadania.
Les relacions amb la ciutadania es veuran reforçades en garantir l'accessibilitat als serveis de manera electrònica.
Les relacions amb la ciutadania es veuran reforçades en garantir l'accessibilitat als serveis de manera electrònica.