La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, preveu en el seu articulat la creació del
Registre Electrònic d'Apoderaments (REVA), el
Registre de Funcionaris Habilitats (RFH) i el
Registre Electrònic General (REG), posteriormente regulados en el Reglamento de actuación y funcionamiento del Sector Publico por medios electrónicos, aprobado por el Real Decreto 203/2021, de 30 de marzo.
A fi de desenvolupar-los, s'han elaborat per la
Direcció general de Governança Pública (DGGP) i per la
Secretaria General d'Administració Digital (SGAD) tres Órdenes Ministeriales, siendo co-proponentes el Ministerio de Hacienda y Función Pública y el Ministerio de Asuntos Económicos y Transformación Digital.
Cadascuna de les ordres estableix la regulació detallada d'un dels registres:
- L'Ordre Ordre PCM/1384/2021, de 9 de desembre
, per la qual es regula el Registre Electrònic d'apoderaments (REVA)
en el ámbito de la Administración General del Estado. El REA facilita el ejercicio del derecho de representación de las personas interesadas para relacionarse con las Administraciones Públicas. Para ello la Orden Ministerial lo dota de un marco de requisitos y funcionamiento así como los modelos de apoderamientos para su utilización en el ámbito de la Administración General del Estado y los organismos públicos y entidades de derecho público adheridas al registro.
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L'Ordre Ordre PCM/1383/2021, de 9 de desembre
, regula el Registre de Funcionaris Habilitats (RFH)
en el ámbito de la Administración General del Estado, sus Organismos Públicos y Entidades de Derecho Público. El RFH tiene como objetivo facilitar el ejercicio de los derechos de asistencia a los no obligados a relacionarse de forma electrónica con las Administraciones Públicas. Su Orden Ministerial lo dota de un marco que establece el funcionamiento del registro en el que constará el personal que podrá realizar labores de identificación y firma en nombre de las personas interesadas así como emitir copias auténticas.
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La Ordre PCM/1382/2021, de 9 de desembre
, regula el Registre Electrònic General (REG)
en el ámbito de la Administración General del Estado. El REG mantiene el objetivo de facilitar el ejercicio del derecho de la ciudadanía para relacionarse con las Administraciones Públicas.
Les Ordres Ministerials dels registres electrònics suposen un enfortiment per a les relacions de la ciutadania amb les Administracions Públiques que es tradueix en una millora dels serveis públics. La seva aplicació suposarà un impuls per a l'Administració Electrònica orientat cap a una major eficàcia en l'organització i en l'assistència a la ciutadania.
Les relacions amb la ciutadania es veuran reforçades en garantir l'accessibilitat als serveis de manera electrònica.
Les relacions amb la ciutadania es veuran reforçades en garantir l'accessibilitat als serveis de manera electrònica.