accesskey_mod_content

O DEH flexibiliza o proceso de notificación por vía electrónica

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

14 febreiro 2017

Flexibilízase a xestión dos interesados obrigados pola Lei 39/2015 no DEH, a data de expiración das notificacións e os formatos admitidos.

O Enderezo electrónico Habilitado Única (DEH) é un dos dous mecanismos que establece a Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas(Abre en nova xanela) , para o exercicio da notificación por vía electrónica.Forma parte da Plataforma Notific@ , solución tecnolóxica impulsada polas medidas CORA para a concentración das notificacións, e declarada servizo compartido de xestión de notificacións.

Actualmente o servizo xestiona un volume superior a 11 millóns de notificacións anuais, sendo a AEAT o maior impulsor deste servizo desde hai 12 anos. Desde a entrada en vigor da Lei 39/2015, o pasado 2 de outubro de 2016, integráronse 25 novos organismos pertencentes ao tres niveles da Administración, entre os que destaca a Secretaría Xeral da Administración de Xustiza.

Mediante o DEH calquera persoa física ou xurídica poderá dispor dun enderezo electrónico para a recepción das notificacións administrativas que, por vía telemática, poida practicar a Administración Xeral do Estado, organismos públicos e entidades de dereito público vinculados ou dependentes, as Comunidades Autónomas e as Administracións Locais. Permite avisar aos interesados a través de correo electrónico e SMS da posta a disposición de notificacións propiciando, neste caso, unha taxa de acceso ás mesmas do 81,22%. As notificacións poden ser accedidas no Punto de Acceso Xeral(Abre en nova xanela) ou xestionadas de forma automatizada mediante servizos web.

O pasado 4 de febreiro introducíronse as seguintes novidades que flexibilizan a xestión das notificacións:

  • Notificación a interesados obrigados e non obrigados: As Administracións poderán remitir notificacións a interesados obrigados pola Lei 39/2015 e, como novidade, a aqueles interesados non obrigados que manifestasen directamente o seu interese en ser notificados por vía electrónica á propia Administración, sen necesidade de que conste esta vontade no DEH. En caso de non dispor dun DEH, crearáselles de oficio de forma automática. Estes procesos non repercutirán en que o interesado perda a posibilidade de xestionar a alta/baixa da súa subscrición voluntaria ao DEH, se non constasen outras obrigas.
  • Data de expiración da notificación: Por defecto, unha notificación entenderase rexeitada cando transcorresen dez días naturais desde a posta a disposición da notificación sen que se acceda ao seu contido. Agora é posible tamén especificar unha data de caducidade para a notificación que se acomode á normativa de cada Administración.
  • Formato das notificacións: As notificacións poderán ser remitidas, á parte de en formato PDF, como ficheiros de tipo ZIP.

Máis información sobre a solución Notifica e o DEH no CTT.

  • Infraestruturas e servizos comúns