accesskey_mod_content

Comeza a aplicación obrigatoria da lei de factura electrónica

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

15 xaneiro 2015

As Administracións Públicas e os provedores teñen que tramitar desde hoxe, día quince de xaneiro as facturas por vía electrónica.

 

15 de xaneiro de 2015.- Todas as Administracións Públicas teñen que recibir desde hoxe de forma obrigatoria as facturas dos seus provedores por vía electrónica, de acordo con o que establece a Lei de impulso da factura electrónica e creación do rexistro contable.

Tan só poderán quedar excluídas da obrigatoriedade as facturas con importe inferior a 5.000 euros e as destinadas a servizos no exterior.

  • Todas as facturas dos provedores das AAPP quedarán automaticamente rexistradas e tanto as Administracións Públicas como os provedores poderán facer un seguimento das mesmas desterrando a posibilidade de ocultar facturas.
     
  • Só na Administración Xeral do Estado, a tramitación electrónica aforrará ao ano 51 millóns de euros e 2,3 millóns de euros máis por deixar de tramitalas en papel.
     
  • As Administracións Públicas terán un maior control contable das facturas, o que permitirá un mellor cumprimento dos prazos de pago, un maior control de gasto público e do déficit, así como profundar na loita contra a fraude.

Cambio histórico na Administración

Esta Ley representa un importante avance en la Administración electrónica y un cambio histórico en la facturación de las Administraciones Públicas españolas. En un período aproximadamente de un año, las AAPP han puesto en funcionamiento sistemas de gestión y seguimiento de su facturación a través de los registros contables para adecuarse a la factura electrónica a través de sus puntos de acceso, lo que representa un esfuerzo importante por el cambio radical de un sistema de papel a otro íntegramente electrónico.

A Administración Xeral do Estado, ademais, realizou un dobre esforzo, por unha banda, adaptar todos os seus sistemas á factura electrónica e, doutra banda, proporcionar un punto xeral de entrada de facturas electrónicas adaptado tamén para incorporar a todas as Administracións Territoriais. Estas, podían crear o seu propio punto de acceso ou utilizar o que a Administración Xeral do Estado puxo ao seu dispor, para facilitarlles o traballo e un aforro considerable no investimento.

A Administración Xeral do Estado, ademais, tivo o seu Punto de Entrada de Facturas electrónicas funcionando desde o 15 de xaneiro de 2014, un ano antes, onde se recibiron facturas electrónicas dos provedores, de forma voluntaria, desde o primeiro trimestre dese ano.

Adhesións a FACe

O Punto de Entrada de Facturas electrónicas (FACe) da Administración Xeral do Estado, ten integrados hoxe os distintos puntos de tramitación dos ministerios. Ademais, adheríronse á súa utilización, as CCAA de Asturias, Rexión de Murcia, Illes Balears, Estremadura, Comunidade Foral de Navarra, Cidade Autónoma de Melilla, Cataluña, Andalucía, Canarias, Cantabria, Comunitat Valenciana, Aragón e Castela-A Mancha.

Outras CCAA, A Rioxa, Castela e León, Galicia e País Vasco, non se adheriron a FACe, pero dispuxeron un punto de acceso propio de entrada de facturas electrónicas, e o algúns casos está a estudarse a posibilidade de intercambio de información entre estes puntos e FACe.

En cuanto a EELL, se han adherido a FACe 5.177 y 17 universidades.

Ver listaxe de Entidades locais adheridas

Aforros da factura electrónica

Os aforros anuais estimados, só para a Administración Xeral do estado, polo cambio a tramitación electrónica das facturas, elévanse a 51 millóns de euros e 2,3 millóns de euros de aforro en papel.

Os aforros por factura calcúlanse para os provedores de bens e servizos das Administracións Públicas en 0,70€, pasando dun custo en papel de 0,76€ a un custo electrónico de 0,06€.

As Administracións Públicas aforran por recepción 2,78€, pasando dun custo en papel de 2,87€ a un custo en electrónico de 0,09€.
En total, cada factura presentada supón un aforro de 3,75€.

Loita contra a morosidade

A Lei, aprobada dentro das actuacións do informe CORA, permite a erradicación da morosidade no sector público, onde xa -con anteriores medidas, como o Plan de Pago a Provedores e o Fondo de Liquidez Autonómico- conseguiuse reducir a débeda comercial das Administracións Territoriais un 70%, así como o período medio de pago aos provedores que, na Administración Central e a Seguridade Social, situouse xa en novembro en só 9,59 días.

La puesta en marcha de los mecanismos extraordinarios de financiación, desde 2012, han conseguido la reducción de la deuda comercial de las Administraciones Territoriales, hay que destacar que a lo largo de estos años de han pagado más de ocho millones de facturas pendientes a casi 200.000 empresas, principalmente pymes y autónomos, que permitieron el mantenimiento de 400.000 puestos de trabajo y que representaron una inyección de liquidez a las Administraciones Territoriales superior a los 103.000 millones de euros.

Beneficios para provedores e AAPP desde hoxe

Refórzase a protección dos provedores, ao deixar constancia da data de presentación da súa factura, o que permite un mellor control da mesma. Ademais, axilízase a tramitación das facturas, ao incorporar as novas tecnoloxías, facilitando o seu seguimento para o seu pago posterior e para o seu control contable.

E, dentro das Administracións Públicas, os órganos de control interno poderán acceder en calquera momento á documentación e información do rexistro contable de facturas e elaborarán anualmente un informe no que se avaliará o cumprimento da normativa en materia de morosidade.

Os rexistros contables, ademais, remitirán á Axencia Tributaria información sobre as facturas recibidas, co obxectivo de asegurar o cumprimento das obrigas tributarias e de facturación. Así mesmo, haberá intercambio de información entre a Axencia Tributaria, a Seguridade Social e as AAPP, co obxectivo de fortalecer tamén a loita contra a fraude.


Nota de prensa MINHAP (pdf)(Abre en nova xanela)

  • Servizos electrónicos