- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seva Història Clínica en l'app “La meva Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seves notificacions en l'Adreça Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seves notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
Què és el Centre de Transferència de Tecnologia - CTT?
El Centre de Transferència de Tecnologia publica un directori general d'aplicacions o/i solucions que el seu objectiu és afavorir la reutilització de solucions per totes les Administracions Públiques. Aquest portal informa de projectes, serveis, actius semàntics, normativa i solucions que s'estan desenvolupant en matèria d'Administració electrònica. Els seus principals objectius són:
- Crear un repositori comú de programari i de serveis per a la seva reutilització en les Administracions Públiques.
- Crear una base de coneixement comú sobre les diverses solucions tècniques (normatives, serveis, actius semàntics, infraestructura, desenvolupaments, etc). en l'àmbit de l'Administració electrònica.
- Crear un espai on es puguin compartir experiències i cooperar en l'àmbit de l'administració electrònica.
A més, des d'un espai reservat en
L'està
El Centre de Transferència de Tecnologia és la resposta al mandat de l'article 17 del Reial decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'administració electrònica.
A més, el Centre de Transferència de Tecnologia es troba recollit en l'article 158 de la llei 40/2015. El Centre de Transferència de Tecnologia és el directori general d'aplicacions per a la seva reutilització en l'Administració General de l'Estat i interopera amb els directoris establerts per altres Administracions Públiques.
Per ajudar a utilitzar l'es
- Guia Ràpida d'Ús del
CTT . Introducció breu a l'iCTT el seu funcionament: entorns, solucions, usuaris, etc. Es troba disponible per a usuaris anònims dins de l'àrea àrea de descàrregues de la solució “CTT ” - Guia de publicació i llicenciament d'actius , preparada dins de l'àmbit de l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat, per conèixer totes les consideracions prèvies i passos a realitzar abans de procedir a sol·licitar l'alta de la solució: condicions de copyright i autoria, estudi de components, selecció de la llicència, preparació de l'actiu per a la distribució, etc.
- Guia per a la prestació d'aplicacions en manera servei , preparada dins de l'àmbit de l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat i de la reutilització en manera servei. Serveix com a eina de suport a les Administracions Públiques que vulguin oferir aplicacions, plataformes, infraestructures o processos en manera servei per a la seva reutilització per altres organismes. Inclou consideracions a tenir en compte abans de procedir a sol·licitar l'alta de solució reutilitzable en manera servei.
- Edició de solucions. Explica com realitzar l'edició i gestió d'una solució en
CTT l'entorn -PAe . Es troba disponible per a usuaris anònims dins de l'àrea àrea de descàrregues de la solució “CTT ”. - Manual administrador de llistes de distribució amb
mailman . Descriu les opcions de configuració d'ús més freqüent en les llistes de distribució així com les tasques que ha de dur a terme l'administrador/moderador de la mateixa. Es troba disponible per a usuaris anònims dins de l'àrea àrea de descàrregues de la solució “CTT ”. - Servei de suport. Per a qualsevol dubte o incidència pot posar-se en contacte amb el servei de suport en http://soportecaid.redsara.es
- Servei de consulta sobre dubtes de llicenciament: En col·laboració amb Red.es s'ofereix un servei de consultes a través del com les
AAPP podran formular qüestions relacionades amb programari lliure i el llicenciament de les seves solucions.
El directori de solucions de l'és
Totes les solucions disponibles en
http://administracionelectronica.gob.es/ctt
L'està
Per a aquelles solucions que desitgen construir una comunitat de desenvolupament al voltant del seu projecte programari lliure, s'ha creat l'organització
L'organització
El funcionament de l'ho
Un conjunt de documents, fitxers, notícies, pàgines d'informació i serveis. Conceptualment una solució o/i projecte pot ser:
- Serveis horitzontals llocs a la disposició de tots els organismes per facilitar o simplificar la implantació de nous serveis.
- Desarrollos realitzats el codi del qual i informació associada es posa a la disposició de les Administracions perquè pugui utilitzar-se o millorar-se.
- Actius semàntics models de dades o llistes de codificació que poden ser reutilitzades per altres administracions públiques.
- Qualsevol projecte tecnològic en el qual s'explica l'experiència de la seva implantació i ús perquè altres organismes puguin beneficiar-se d'ella.
- Recomanacions, normativa, metodologies, etc. d'aplicació en l'àmbit de les
TIC en l'administració.
En el directori de solucions de l'albergat
- Pestaña “General”. És la pàgina de presentació de la solució que recull els conceptes generals de la solució i les principals dades d'interès. A més el responsable de la solució pot decidir incloure:
- Novetats. Novetats públiques relacionades amb la solució.
- Subscripció. Notificacions de canvis que es realitzin en notícies o documents relacionats amb la solució.
- Pestaña “Info. Addicional”. Aprofundeix en els detalls funcionals i tecnològics de la solució.
- Pestaña “Àrea de descàrregues”. Diferents continguts públics descarregables organitzats per carpetes.
- Altres pestanyes. Els responsables de la solució podran habilitar l'ús d'altres 2 pestanyes públiques per donar més informació, indicadors, etc.
A més, cada solució pot oferir als usuaris registrats de les administracions públiques que accedeixin per la xarxa SARA:
- Pestaña “Àrea de Descàrregues”. Continguts addicionals als ja presents per a usuaris anònims que són específics per a Administracions Públiques.
- Pestaña “Col·laboració”. Participació en fòrums de discussió sobre la solucions.
- Altres pestanyes. Els responsables de la solució podran habilitar l'ús d'altres 2 pestanyes per donar més informació, indicadors, accés a llistes de distribució de correu, etc.
En qualsevol cas una solució tindrà un màxim de 5 pestanyes actives.
Aquelles solucions que ho desitgin podran iniciar un projecte de desenvolupament col·laboratiu habilitat a l'espai
- Àrea de codi font. Gestió del codi del projecte a través d'un repositori
GIT . Aquest repositori és l'entorn de treball i es troba en desenvolupament i en contínua evolució, per tant pot haver-hi materials incomplets i programari amb defectes pendents de solucionar. El lloc preferent on subministrar les versions oficials i estables del projecte englobant codi font, documents d'instal·lació, integració, etc. serà l'Àrea de Descàrregues de la solucióCTT associada. - Gràfics. Consulta d'estadístiques sobre aspectes relacionats amb el projecte, com a contribucions, visitants, actualitzacions de codi, etc.
- Gestió d'Incidències. Es pot gestionar la notificació, evolució i resolució de totes les sol·licituds relacionades amb cada projecte: incidències del servei, sol·licituds de suport, sol·licituds de millora, resolució del sistema, etc.
-
Wiki . Creació i gestió de la documentació del projecte de forma col·laborativa
Els usuaris del
L'entorn
- Visitant anònim. És aquell usuari que només desitja consultar informació general de caràcter públic de les solucions del
CTT . Aquest usuari no necessita identificar-se i té accés des d'Internet i des de lared SARA . - Visitant registrat del
PAe . Són aquells usuaris que tenen un major interès per participar activament enPAe el : expressant la seva opinió, participant en fòrums o/i comunitats, etc. Des de qualsevol àmbit (públic o privat) es pot comptar amb un usuari registrat enPAe el . Disponible des d'internet i des de lared SARA . - Visitant registrat del de les
PAe Administracions Públiques. Són aquells visitants registrats delPAe que pertanyen a les Administracions Públiques. Aquesta pertinença a l'Administració serà validada pels responsables delPAe . Aquests usuaris tindran majors nivells d'accés a funcionalitats i serveis del PAe. Concretament per al cas delCTT , si a més accedeixen per la xarxaSARA , tenen disponibles més opcions de consulta, participació i descàrrega (pestanyes àrea de descàrregues, col·laboració i més) dins de les solucions. - Administrador de solucions. Una vegada es compta amb el perfil “visitant registrat del de les
PAe administracions públiques” en el cas concret de l'esCTT pot sol·licitar la creació d'una nova solució convertint-se en l'administrador de la mateixa. L'administrador de la solucions és el responsable de gestionar la solució: continguts, usuaris, etc. i només podrà realitzar aquesta administració des de la xarxaSARA . Una solució pot comptar amb diversos administradors.
Els usuaris de l'organització
Per poder ser visitant registrat de les Administracions Públiques s'ha de treballar en una administració pública i utilitzar un compte de correu electrònic de l'entitat. L'assignació d'aquest perfil se sol·licita en el registre d'usuari seleccionant perfil "administració" i és supervisada pels administradors centrals del
Quan un usuari vol trobar una solució per reutilitzar en la seva administració ha de dirigir-se al directori de solucions del
- Cercador de solucions . Permet utilitzar conjuntament opcions de cerca per paraules clau i per classificació i característiques de la solució. És a dir, es podrien cercar per exemple totes les solucions relacionats amb signatura (text=signa) i que siguin serveis horitzontals (classificació tècnica=serveis horitzontals para
AAPP ). Si el caixetí “text” es deixa buit es pot obtenir un llistat de tots els projectes corresponents a una determinada classificació (la que estigui seleccionada).
En el Cercador de solucions de l'esCTT incorpora l'opció de cerca predictiva que permet anticipar-se als resultats desitjats per l'usuari. Una vegada ha introduït un mínim de 3 caràcters, s'ofereix un llistat amb les solucions el “nom curt de les quals”, “Nombre Abreviado” o “Nombre Completo“ conté aquests caràcters.
A més, els resultats oposats es poden ordenar en funció de 2 criteris:-
Ranking trimestral de les solucions més descarregades el trimestre anterior (primer les més descarregades). - Data de l'última actualització de la solució (primer les modificades fa menys temps).
-
- Cercador en directoris associats . Permet realitzar cerques de projectes, sobre la base de paraules clau, en totes els directoris que es trobin associats/federats amb el Centre de Transferència de Tecnologia.
- Solucions per ... Facilita l'accés, de forma senzilla i agrupada, a les solucions seguint diversos criteris. Per exemple, en Solucions per Àrea Tècnica es podrien trobar totes les Infraestructures i Servicios Comunes posades a la disposició de les altres administracions per impulsar l'Administració Electrònica.
- Llistat complet de Solucions . Es permetrà l'accés a un llistat complet de solucions ordenades alfabèticament des del cercador de solucions i des de les seccions “solucionis per …”. L'enllaç es troba disponible en la part superior de la zona central de la pàgina.
Per tenir un usuari actiu en qualsevol dels entorns de l'es
Si desitja aconseguir el perfil “Visitant registrat del de les
Els responsables del
Per poder comptar amb un compte d'usuari en
Cada usuari pot modificar o actualitzar les dades amb els quals es va donar de alta entrant en
En aquesta pàgina podem modificar les dades com: contrasenya de l'usuari, adreça de correu electrònic, etc.
Recordi que és especialment important mantenir sempre actualitzats les seves dades de compte de correu, telèfon i organisme pel qual treballa.
Consulti la Guia de publicació i llicenciament d'actius , preparada dins de l'àmbit de l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat, per conèixer totes les consideracions prèvies i passos a realitzar abans de procedir a sol·licitar l'alta de la solució: condicions d'i
Per procedir a realitzar l'alta de la solució en
Quan la solució estigui disponible se li notificarà al sol·licitant perquè pugui completar i emplenar la resta d'informació relacionada amb la solució abans de fer-la pública.
Tingui en compte que tant en sol·licitar l'alta d'una solució com en sol·licitar l'alta d'un projecte es converteix en l'administrador del mateix. Posteriorment, podrà configurar nous administradors de la solucioni i del projecte.
En col·laboració amb
En primer lloc s'haurà de sol·licitar l'alta d'una nova solució reutilitzable en
En el cas que la solució ja existís en
Cada solució de l'o
L'administrador de la solució o del repositori és el responsable de la generació dels seus continguts, i de la gestió i personalització del comportament de les eines utilitzades, gestió dels col·laboradors de la seva solució o repositori, etc.
És a dir, l'ofereix
Només accedint amb un usuari amb perfil “Visitant registrat de les
Enllaços relacionats
Destacats CTT
- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seva Història Clínica en l'app “La meva Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seves notificacions en l'Adreça Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seves notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8