"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".
Tras meses de traballo, o III Desafío Achega chega ao seu fin. Baixo a lema “O valor do dato na educación dixital”, este ano buscábanse solucións que utilizasen datos abertos para impulsar melloras no sector educativo.
A competición, organizada por a Iniciativa Aporta, lanzada por Rede.es xunto coa Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial, botou a rodar en outubro de 2020, cunha primeira fase que consistía nun concurso de ideas. Tras a valoración do xurado, elixíronse 10 finalistas que contaron con tres meses para transformar as súas ideas nun prototipo. Estes prototipos foron presentados o pasado 22 de xuño nunha sesión en liña.
Dez propostas que destacan pola súa calidade
Os 10 traballos presentados son unha gran mostra de o poder dos datos abertos para transformar o sector educativo, mellorando a súa eficacia e eficiencia. A necesidade dun acceso universal ao coñecemento a través de unha educación inclusiva e de calidade quedou aínda máis patente no contexto actual de pandemia que vivimos. Os datos abertos poden axudar a superar este reto. Poden ser analizados e utilizados para dar forma a solucións que axuden a mellorar a experiencia do alumnado no proceso de aprendizaxe, por exemplo, a través da personalización da educación, a identificación de problemas de comportamento ou a toma de decisións informada, entre outros aspectos.
Todos os traballos presentados mostraban unha gran calidade, reflexo do esforzo demostrado por todos os equipos finalistas. O xurado, integrado por expertos representantes de empresas, administracións públicas e organismos ligados á economía dixital e o mundo académico , tívoo complicado á hora de elixir os tres gañadores. Finalmente, o tres gañadores son UniversiDATA-Lab, Proyecto MIP e EducaWood, que levan un premio de 4.000€, 3.000€ e 2.000€ respectivamente.
Primeiro premio: UniversiDATA-Lab
O primeiro premio foi para UniversiData-Lab, un portal público para a análise avanzada e automática dos datasets publicados polas universidades. Se trata dun proxecto complementario a UniversiData : mentres que o obxectivo de UniversiDATA é facilitar o acceso a conxuntos de datos universitarios de alta calidade e con formatos e criterios estándar, o obxectivo de UniversiDATA-Lab é pór en valor eses datasets, levando a cabo análises avanzadas e automáticas dos mesmos, aproveitando a homoxeneidade do contido.
UniversiDATA-Lab ofrece un catálogo de aplicacións creadas grazas á aplicación de técnicas avanzadas de análises e visualización, levadas a cabo en linguaxe R. En a sesión en liña mostraron a análise de desprazamentos interurbanos, a análise do CO2 que xeran os desprazamentos dos alumnos e a análise das diferenzas de xénero nas distintas ramas universitarias.
Estas análises poden ser fundamentais á hora de axudar ás universidades a tomar decisións relacionadas coa administración e a xestión, con grandes beneficios no medio ambiente, a economía e a sociedade.
Segundo premio: Proxecto MIP
Proxecto MIP, o gañador do segundo premio, é un servizo en liña onde calquera usuario pode rexistrarse e empezar a crear MIPs (Marked Information Picture). Un MIP é un soporte de información que consiste nunha serie de capas interactivas sobre imaxes estáticas que facilitan a retención de información e a identificación de elementos.
O prototipo inclúe un conversor en Python de datos abertos GeoJSON ao formato necesario para desenvolver atlas interactivos. Á súa vez, tamén ofrece unha nube pública de MIPs accesibles libremente para consultas, estudos ou aprendizaxe independente.
Grazas a esta ferramenta os profesores poden crear MIPs de forma rápida e sinxela, debuxando manualmente rexións de interese sobre calquera imaxe importada a través da web. Unha forma máis amena de educar e coa que atraer máis facilmente a atención do alumnado.
Terceiro premio EducaWood
EducaWood é un portal web socio-semántico que permite explorar a información forestal dunha zona do territorio español e enriquecela con anotacións de árbores. O seu obxectivo é impulsar as actividades de aprendizaxe ambiental, un dos aspectos principais de a “ Educación para os Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable ” da UNESCO, e que forma parte de a Agenda 2030 do Goberno español.
Grazas ao uso de EducaWood, o profesorado pode propor actividades que os estudantes realizan de maneira presencial ou en liña (a través de visitas virtuais ao campo). Na modalidade presencial, os estudantes visitan zonas naturais e realizan anotacións de árbores, como a localización e identificación de especies, medidas, microhábitats, fotos, etc. Estas anotacións pasan a estar dispoñibles para toda a comunidade como datos abertos, posibilitando así o uso da aplicación en remoto. Estes datos son enriquecidos, ademais con outras fontes como o Mapa Forestal Español , o Inventario Forestal Nacional , GeoNames ou DBPedia .
Educawood axuda ao alumnado a coñecer mellor a súa contorna, á vez que se promociona a toma de conciencia ecolóxica.
Fonte orixinal da noticia
- Goberno aberto, Informes e Estudios
- Cooperación interadministrativa